Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@04:05:05 GMT

اقامتگاه بومگردی روستای جاشک دیر بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۰۷۷

اقامتگاه بومگردی روستای جاشک دیر بهره برداری شد

به گزارش ایرنا، فرماندار دیر در این آیین گفت: یکی از شاخص ترین ظرفیت های توسعه شهرستان، استفاده از قابلیت گردشگری به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.
کریم علی حسنی افزود: گنجینه گنبد نمک جاشک موهبتی است که باید ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، از همه ظرفیت آن برای رونق گردشگری و اشتغازایی در روستاها بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تقدیر از حضور فعال مردم جاشک جهت مراقبت از گنبد نمکی افزود: جلب مشارکت سمن ها و مردم محلی و استفاده از آنها به عنوان راهنمای گردشگری و ارایه خدمات رفاهی لازم در روستا می تواند به تبدیل این روستا را فاقد نیروی بیکار کند.
بخشدار آبدان نیز گفت: ظرفیت های روستای هدف گردشگری جاشک و پتانسیل گنبد نمکی این روستا می تواند نقش ویژه ای در اشتغالزایی و کاهش بیکاری روستاهای منطقه ایفا کند.
ابوالحسن گنخکی افزود: امسال بیش از هزار نفر در اقامتگاه های بومگردی روستای جاشک از خدمات اسکان و پذیرایی و نیز راهنمای سفر بهره مند شده اند.
وی یادآورشد: با توسعه امکانات زیربنایی گردشگری گنبد نمکی جاشک و استقرار امکانات مناسب در این روستا پیش بینی می شود در سال آینده آمار گردشگران به روستا به 2 برابر افزایش یابد که نقش ویژه ای در زمینه درآمدزایی و رونق اقتصادی روستا ایفا خواهد کرد.
دهیار روستای جاشک نیز با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی جهت احداث اقامتگاه بومگردی جدید روستا افزود: این اقامتگاه جدید شامل امکانات رفاهی و خدماتی لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
احسان احدی افزود: در سال آینده با استفاده از تسهیلات اعطایی به دهیاری ها گسترش امکانات زیرساختی گردشگری در روستا تداوم خواهد یافت.
جاشک از توابع بخش آبدان شهرستان دیر با هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی زیست محیطی شاخص گردشگران و مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار

جام جم آنلاین اصفهان؛ مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می شود در خرداد ماه سال جاری فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار به بهره برداری برسد اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح، 100 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب مردم منطقه خوانسار که جمعیتی بالغ بر  32هزار نفر تخمین زده شده است، افزوده می شود.

حسین اکبریان در خصوص هدف اجرای این پروژه افزود:  بررسی ها حاکی از آن است که با توجه به موقعیت جغرافیایی خوانسار، توریست پذیر بودن و جمعیت رو به رشد این منطقه، حدود 4.5 میلیون متر مکعب آب شرب  درسال برای  جمعیتی بالغ بر   58 هزار نفر در منطقه خوانسار  در  سال 1420 مورد نیاز است .

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به روند طرح آبرسانی به خوانسار گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به خوانسار از سال 1388در دو فازاجرایی شد که فاز اول شامل احداث 2 ایستگاه پمپاژ به مجموع 400 متر، احداث3 باب مخزن ذخیره در  مجموع به ظرفیت 5 هزار مترمکعب واجرای  حدود 34 کیلومتر خط انتقال آب  ازخروجی تونل هنده تا خوانسار بوده است که  فاز اضطراری این تصفیه خانه آب با هزینه ای بالغ بر 202 میلیارد ریال در سال 1395 به بهره برداری رسید.

اکبریان با بیان اینکه  فاز دوم طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار که  شامل احداث فاز متعارف تصفیه خانه و احداث ایستگاه پمپاژ از سد گلپایگان بوده است اعلام کرد:  طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار در خرداد ماه سال 1402 در بخش سازه ای، ایجاد  تجهیزات مکانیکال و الکتریکال آغاز شده و این پروژه  به منظور  افزایش ظرفیت تصفیه آب،  در دو مدول که  حدود 200 لیتر درثانیه بوده است در دستور کار قرار گرفت .

پیش بینی می شود با تکمیل طرح جامع آبرسانی به خوانسار جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر از منافع این طرح بهره مند شوند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن
  • «پالنگان» در لیست جهانی شدن/ پرونده 8 روستا به سازمان گردشگری ملل متحد ارسال می‌شود
  • تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال
  • تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار
  • آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی ۸ روستای ایران
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری از ایران برای جهانی شدن
  • بهار در ۱۴ روستای هدف گردشگری
  • روستاگردی خط شناخته شده گردشگری درخراسان جنوبی/وجود ۱۴ روستای هدف