Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@02:01:39 GMT

وزیر ارتباطات: اپراتورها خلف وعده کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۰۸۸

محمدجواد آذری جهرمی در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: درست است که ما تعرفه را دادیم اما باید به سهم هزینه ICT در سبد خانوار نگاه کنیم. ما وظیفه توسعه بازار ICT را داریم، افزایش تعرفه چه در قالب قانون و چه فراقانونی که نباید توسط اپراتورها انجام شود، اگر این تعادل را به هم بزند، نتیجه‌اش کاهش اندازه‌ بازار و افزایش مشکلات برای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تلاطمات اقتصادی و افزایش نرخ ارز، اپراتورها شروع به حذف بسته‌ها یا افزایش نرخ بسته‌ها کردند، نتیجه این شد که سهم ICT در سبد خانوار شروع به رشد کردن کرد و این چیزی است که ما روی آن حساسیم. وی درباره‌ دلیل دستور به بازگشت بسته‌های اینترنت بلندمدت اپراتورها توضیح داد: در جلسه‌ای که با اپراتورها داشتیم هماهنگی شد که اپراتورها به جای افزایش تعرفه مدیریت هزینه را در پیش بگیرند. در تلاطم اقتصادی ما نباید صرفا هزینه را از جیب مردم برداریم، هزینه تبلیغاتشان را کاهش دهند، اقتصاد اشتراکی را ترویج دهند، ۱۰ قلم استخراج شد که حجم صرفه‌جویی در اپراتورها رخ می‌داد. ما توافق کردیم دیگر تغییری نباشد که فرآیند صرفه‌جویی‌های اقتصادی را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.

خاموشی ۳۵۰هزار گوشی آی‌فون

مهر: وزیر ارتباطات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آی‌فون، ظرف مدت ۵ روز روزانه ۷۰ هزار گوشی آی‌فون در داخل شبکه ارتباطی کشور غیرفعال شد. وی با اشاره به اقدام کمپانی آمریکایی اپل در تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی و محدودیت دسترسی به این نرم‌افزارهای کاربردی برای کاربران آی‌فون گفت: تا پیش از این اقدام، روند رو به رشدی را در استفاده از گوشی‌های آی‌فون در کشور شاهد بودیم. وی ادامه داد: مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روزانه ۷ هزار گوشی آی‌فون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد.  وزیر ارتباطات افزود: اما پس از تحریم صورت گرفته، مطابق بررسی‌ها، طبق ۵ روز متوالی نه تنها تعداد ۷ هزار گوشی به‌صورت روزانه در شبکه وارد نشد، بلکه روزانه ۷۰ هزار گوشی فعال داخل شبکه نیز خاموش شده است. وی گفت: سال ۸۹ نیز اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گوشی آی‌فون در کشور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد. اما درحال حاضر، خاموش شدن گوشی‌های این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

ایتنا - برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات