Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به دوره ۷ ماهه‌ای که در این جایگاه منصوب شده است، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۲ در این مدت با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طیف مباحث کلی توانستیم در این ۷ ماه صد برنامه فرهنگی با هدف آگاهی برای مردم برگزار کنیم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های مناسبتی اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه جشنواره فیلم را برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: با همه ظرفیت‌هایی که داریم تلاش می‌کنیم از ثروت فرهنگی که در اختیار داریم استفاده کنیم و معتقدیم که بدون همراهی مردم هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

سعادتی گفت: با همه محدودیت‌هایی که در شهرداری داریم، مردم با ما همراه بودند و توانستیم پیشروی خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: وقتی که مردم باور کنند یک تیم مدیریتی می‌خواهد کار کند و وقتی به اهداف آن مجموعه اعتماد کنند، با آن همراهی می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در سطح منطقه وجود دارد که به آن‌ها توجه نشده است، تصریح کرد: علت بی توجهی به این ظرفیت‌ها زیاد بودن آن‌هاست، چنانچه تا زمانی که یک عمارتی وجود دارد کسی به آن اهمیت نمی‌دهد، اما وقتی که تخریب می‌شود همه نسبت به آن احساس محبت می‌کنند و می‌فهمند چه خسران بزرگی رخ داده است، لذا ما نیاز داشتیم تا ذائقه مردم را شیرین کنیم.

سعادتی افزود: یک مقام مسئول زمانی می‌تواند به خوبی کار کند که مراقبت مردم از شهرشان را احساس کند.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی تهران مثل یک پیکره ایجاد شده بود که همه منتظر مرگ آن بودند، تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد که روزی در خیابان سی تیر کف سازی و آن جا به یک قطب تبدیل شود و کسی فکر نمی‌کرد که بتوان خیابان ۱۵ خرداد را بست تا کسبه نقل و انتقال بار خود را به شب منتقل کنند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در تکمیل زیرگذر خیابان ۱۵ خرداد جدیت وجود دارد، افزود: پروژه میدان امام خمینی (ره) در حال عملیات است، اما پیمانکار با مشکلات مالی مواجه شده که پیشرفت ما را کند کرده است.

سعادتی با بیان اینکه در تقاطع ۱۵ خرداد در هر ساعت ۷ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند، ادامه داد: ایستگاه ۱۵ خرداد به عنوان پر تردد‌ترین ایستگاه مترو است که نه آسانسور و نه پله برقی دارد و برنامه ریزی شده تا با اقدامات مناسب این پروژه تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد و شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه به پله‌برقی و آسانسور دسترسی داشته باشند.

وی به وضعیت فروشگاه‌های لوازم برقی در خیابان لاله‌زار پرداخت و گفت: تلاش زیادی کردیم تا فروشندگان این صنف به محلی دیگر منتقل شوند، اما دلیل عدم موفقیت ما این بود که همیشه فکر می‌کنیم بازیگر اصلی خودمان هستیم، در حالی که بازیگر اصلی مردم هستند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: نکته کلیدی لاله‌زار این است که برنامه ما با همراهی کسبه و افراد شکل می‌گیرد و ما ادعای بیرون کردن افراد از لاله‌زار را نداریم و معتقدیم آن‌ها زمانی بیرون می‌روند که خودشان به این نتیجه برسند.

سعادتی با اشاره به طرح زیست شبانه گفت: زیست شبانه همیشه به معنای وجود مکانی برای تفریح مردم در شب نیست و در اصل به معنای حضور مردم در ساعاتی از شب به معنای سرزنده بودن آن مکان است.

وی ادامه داد: از آن جایی که در خیابان لاله‌زار شمالی عمدتاً وسایل روشنایی و لوستر فروخته می‌شود و هنگام شب هم زمان مناسبی برای بازدید از این نوع کالا‌ها است، تلاش می‌کنیم تا این صنف در این محل باقی بماند و بهانه‌ای برای حضور خانواده‌ها در شب شود و شهروندان برای خرید در شب به این منطقه بیایند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: ۳۲ ساختمان در لاله‌زار شمالی را شناسایی کردیم که با هزینه‌ای کم قابلیت بازپیرایی را دارند.

سعادتی با اشاره به طرح احیای زیست شبانه در میدان مشق گفت: ما با همکاری وزارت خارجه تلاش می‌کنیم تا با قول و قراری که با شهروندان داشتیم عمل کنیم تا هر چه سریعتر این مکان با تمام ظرفیت‌های قابل بهره‌گیری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در خصوص هزینه بازسازی لاله‌زار شمالی گفت: به صورت کلی ۶ میلیارد تومان هزینه برای بازسازی لاله‌زار در سال آینده پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه خیابان ۳۰ تیر نیمه کاره است، گفت: به خاطر تغییر و تحولات نتوانستیم طرح‌ها را پیش ببریم.

سعادتی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز خاطر نشان کرد: برای استقرار قطار‌های کتاب فروشی برنامه‌ریزی کردیم تا به صورت سیار در سطح شهر تردد کنند و کتاب‌ها را به دست شهروندان برسانند.

تخریب ساختمان کفش ملی متوقف شد

وی در ادامه گریزی هم به بنا‌های تاریخی منطقه زد و گفت: از یک سو فرآیند تخریب ساختمان کفش ملی متوقف شده و از سوی دیگر مالک بنگاه به میراث فرهنگی مراجعه کرده و قرار است مشابه همان ساختمان طراحی شود.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: فعالیت گالری‌های صنایع دستی در محدود بازار هم به زودی آغاز خواهد شد و افرادی که به عنوان معتمدین صنف بازار معرفی می‌شوند، مجاز به فعالیت خواهند بود.

سعادتی با اشاره به معضلات مربوط به معتادین در محله هرندی گفت: یکسری اقدامات در این حوزه سلبی است که باید با مجرمان و فروشندگان مواد مخدر برخورد شود که این کار در مقیاس ملی تعریف شده و بر عهده نهاد‌هایی مانند سپاه و پلیس مبارزه با موادمخدر است.

وی افزود: تا وقتی که شبکه تولید و توزیع مواد مخدر در دل منطقه وجود داشته باشد، هر چقدر هم که کار فرهنگی انجام شود و اگر اقدام امنیتی مناسبی انجام نشود، فایده‌ای نخواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه آشپزخانه‌های تولید موادمخدر در محله هرندی شناسایی شده‌اند، گفت: به زودی بعد از جمع آوری این اماکن اقدامات فرهنگی در این منطقه شروع خواهد شد.

سعادتی با بیان اینکه محوریت موضوعات فرهنگی را به سمت مساجد آورده‌ایم و ظرفیت بزرگی را از طریق خیرین مهیا کرده‌ایم، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دیوار‌های دود گرفته محله هرندی را که به سبب روشن کردن آتش چهره منطقه را زشت کرده‌اند، رنگ‌آمیزی کنیم.

وی با اشاره به کشف اسکلت بانوی ۷ هزار ساله ادامه داد: منطقه ۱۲ یک منطقه تاریخی است و در حال حاضر حداکثر تعامل را با میراث فرهنگی برقرار کردیم و برای هرگونه ساخت و ساز میراث فرهنگی را در جریان می‌گذاریم و در هر اقدامی که انجام می‌دهیم ناظرین آن‌ها باید حضور داشته باشند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با اشاره به ضرورت حفظ ارزش تاریخی محله عودلاجان گفت: هیچگونه ساخت و سازی در این محله بدون تأیید میراث فرهنگی صورت نمی‌گیرد و هر اقدام عمرانی در این محله طی سه مرحله استعلام از میراث فرهنگی، امکان پذیر است.

سعادتی افزود: مرحله اول اجازه تخریب و نوسازی است که اگر تأیید شود، در مرحله دوم اعلام مقررات و ارتفاع مجاز را درخواست می‌کنیم و در مرحله سوم هم نقشه مالک را به میراث صادر می‌کنیم و در صورت تأیید آن‌ها اجازه ساخت می‌دهیم.

وی به اقدامات انجام شده برای تأمین ایمنی ساختمان‌های فرسوده منطقه اشاره کرد و گفت: در این حوزه سه نوع خطر وجود دارد که خطر اول مربوط به سازه، خطر دوم شیوه نامناسب بهره‌برداری و خطر سوم مربوط به تأسیسات و سیم کشی ساختمان است که همه این موارد توسط آتش‌نشانی و اداره برق کنترل می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: در برخی موارد اختلافاتی بین مالک و سرقفلی‌داران وجود دارد که اگر مالک به منظور ایمن‌سازی همراهی نکند، با دستور قضایی این کار را انجام خواهیم داد.

سعادتی به پرونده قضایی معاون سابق عمرانی منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: من در جریان این پرونده نیستم و تنها می‌دانم که این فرد در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۵۳ ناسالم (قرمز)، باغستان شهریار با شاخص ۱۴۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۴۵، شهریار با شاخص ۱۱۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۱۱، قرچک با شاخص ۱۱۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاسداران با شاخص ۷۶، پاکدشت با شاخص ۷۲، پردیس با شاخص ۶۷، پونک با شاخص ۵۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۶، پیشوا با شاخص ۱۰۰، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۵، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۶، دماوند با شاخص ۶۴، رباط‌کریم با شاخص ۹۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۲، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۸، شریف منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، علم و صنعت با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، ملارد با شاخص ۹۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۹۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۷، چشمه با شاخص ۴۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۵، قدس با شاخص ۴۲، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745915

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی