Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@06:23:29 GMT

مجازات اعدام در کالیفرنیا تعلیق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۲۷۸

مجازات اعدام در کالیفرنیا تعلیق می‌شود

گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا تعلیق مجازات اعدام در این ایالت آمریکا را اعلام می‌کند. قرار است در پی آن حکم اعدام ۷۳۷ محکوم در این ایالت موقتا تعلیق شود.
به گزارش بی‌بی‌سی، بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، قرار است آقای نیوسام روز چهارشنبه دستور به تعلیق اجرای حکم اعدام را صادر کند. در این دستور آمده که مجازات اعدام با "ارزش‌های بنیادی ما ناسازگار" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایالت کالیفرنیا یکی از ۳۰ ایالت آمریکاست که قاضی می‎تواند برای مجرمان که عموما مرتکب قتل شده‌اند، حکم اعدام صادر کند.
اما از سال ۲۰۰۶ به دلیل دعواهای حقوقی بر سر نحوه اعدام محکومان، هیچ مجرمی در کالیفرنیا اعدام نشده است.   در حال حاضر ۷۳۷ زندانی محکوم به اعدام در کالیفرنیا در حبس هستند که بیشترین تعداد در آمریکا محسوب می‌شود. قرار نیست هیچکدام از آنها آزاد شوند.
گوین نیوسام که در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر آمریکا پیروز شد از ماه ژانویه سال جاری فرماندار کالیفرنیا بوده است. تعلیق مجازات اعدام از وعده‌های انتخاباتی او بود.
او در حکم خود نوشته است: "باور ندارم که جامعه‌ای متمدن که ادعای رهبری جهان را دارد، دولتش همزمان به اعدام تبعیض‌آمیز مردم خودش ادامه دهد."
در پی این حکم اجرای اعدام با تزریق ماده مرگبار تعلیق و همچنین اتاق گاز زندان سن کوئنتین تعطیل می‌شود.
طرح حذف همیشگی مجازات اعدام در دو انتخابات گذشته در ایالت کالیفرنیا با اختلاف کمی شکست خورد. در سال ۲۰۱۲ این طرح ۴۸ درصد و در سال ۲۰۱۶، ۴۷ درصد رای آورد. آقای نیوسام از حامیان اصلی هر دو همه‌پرسی بود.
فرماندار اختیار لغو دائمی قانون مجازات اعدام را ندارد و لغو این قانون باید به رای عموم گذاشته شود. فرصت بعدی برای به رای گذاشتن لغو اعدام در کالیفرنیا در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد بود.
حکم تعلیق موقت مجازات اعدام تا پایان دوره فرمانداری آقای نیوسام اعتبار دارد که در ژانویه ۲۰۲۳ خواهد بود.
از زمان تصویب قانون دائمی مجازات اعدام در ایالت کالیفرنیا در سال ۱۹۷۸ بیش از ۹۰۰ نفر به اعدام محکوم شده‌اند، اما این حکم فقط ۱۳ بار اجرا شده است.
بر اساس آمار رسمی ایالت کالیفرنیا ۷۹ نفر از محکومان به اعدام به دلایل طبیعی در زندان جان خود را از دست دادند و ۲۶ نفر دیگر خودکشی کردند.
اعدام در آمریکا
در ۳۰ ایالت آمریکا حکم اعدام صادر می‌شود از سال ۱۹۷۶ تگزاس با اعدام ۵۶۰ محکوم بیشترین حکم اعدام را اجرا کرده است. پس از آن ویرجینیا (۱۱۳ اعدام) و اوکلاهما (۱۱۲) در رده‌های بعدی قرار دارند.   در مجموع ۲۷۳۸ محکوم در آمریکا زیر حکم اعدام به سر‎ می‎برند. بیشترین محکومان به اعدام در کالیفرنیا زندانی هستند (۷۳۷ نفر)، اما فقط ۱۳ نفر از سال ۱۹۷۸ در این ایالت اعدام شده‌‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اعدام آمریکا تعلیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سارقان به جواهرفروشی در کالیفرنیا + فیلم

گروهی از سارقان در کالیفرنیای آمریکا به یک جواهرفروشی دستبرد زدند. آنها تنها هنگامی مغازه را ترک کردند که مالک جواهرفروشی با اسلحه به سراغشان رفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • حمله سارقان به جواهرفروشی در کالیفرنیا + فیلم
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت