Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@01:54:26 GMT

2000 اصله نهال در قیامدشت غرس شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۳۲۶

2000 اصله نهال در قیامدشت غرس شد

شهردار قیامدشت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد از درختان در 10 هزار متر مربع با هدف توجه و اهمیت به موضوع درخت و درختکاری و نقش آن در حفظ محیط زیست و سلامت جامعه کاشته شده است..
حسین ترکاشوند اهمیت نگهداشت نهال های غرس شده را از کاشت آن بیشتر دانست و افزود: شهرداری قیامدشت سالانه یک میلیارد ریال را برای نگهداشت فضای سبز هزینه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز قیامدشت در حدود سه متر مربع است، افزود: هم اکنون این فضا با کاشت نهال به پنج متر مربع افزایش یافت و سعی می کنیم تا پایان سال آتی به 11 متر مربع افزایش یابد.
ترکاشوند با بیان اینکه درختکاری و حفظ منابع طبیعی یکی از مولفه های توسعه، آبادانی و ایجاد نشاط و شادابی به شمار می رود، عنوان کرد: فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان و فضای سبز باید در میان اقشار مختلف جامعه گسترش یابد.
به گزارش ایرنا، قیامدشت در 15 کیلومتری جاده خاوران و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده است.
شهر قیامدشت پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه 15 تهران استفاده می کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.
6003/1970
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه شهر تهران شهرداری تهران فضای سبز منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حراسان رضوی  گفت: از آغاز مرحله اجرایی این طرح در آذر ماه ۱۴۰۲ تا کنون ۶۵۰ پویش نهالکاری در استان برگزار شده و امروز نیز پویش نهالکاری راه بهشت با هدف ادامه نهالکاری در مسیر پیاده روی زائرین رضوی برگزار شد.

فنودی افزود: این پویش  با همکاری شهرداری ملک آباد از ابتدای جاده ملک آباد آغاز و قرار است به طول ۵۰ کیلومتر تا شهرستان زبرخان ادامه یابد.

وی گفت: گونه بومی داغداغان برای کاشت در این مسیر انتخاب شده که گونه‌ای سازگار بااقلیم منطقه و کم آب طلب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حراسان رضوی افزود: در اولین روز این پویش ۱۲۰۰ نهال کاشته شد و قرار است در این مرحله ۱۴۰۰۰ نهال داغداغان در مسیر پیاده روی زائرین رضوی کاشته شود.

دیگر خبرها

  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش