Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامجمعه رفسنجان گفت: اولین توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تحقیق و پژوهش و علم دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امروز(۲۲ اسفند) در آیین تجلیل از برترین های کنکور ۹۷ در سالن خیام دانشگاه ولیعصر (عجل الله تعالی)با بیان اینکه زحمات و تلاش های شما افتخاری برای شهرستان و خانواده هاست و هرکس سعی بیشتر داشته باشد نتیجه بهتری به دست می آورد و این موضوع در سوره علق هم آمده است که طی مراحلی نتیجه تلاش را خواهید دید، گفت: شما نیز در دانشگاه قدم می گذارید و مراتب علم و دانش را طی می کنید و برای جامعه افرادی مثمر ثمر می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین نکته ای را که رهبری به شما جوانان توصیه دارند علم و دانش، پژوهش و تحقیق است لذا اولین توصیه رهبری برای ۴۰ سال دوم انقلاب، برداشتن گام های بلند در راستای تحقیق و پژهش و علم و دانش  است.

 

 


وی افزود: امروز الحمدالله رویکرد شهرستان رفسنجان و هم دانشگاه، هم آموزش و پرورش و هم صنعت مس تمام همت را بر این گذاشته اند که شما اهل پژوهش و تعلیم باشید و شرط لازم پیشرفت شما دانش آموزان با تعمق درس خواندن است و تعمق هم با پژوهش همراه است که نتیجه مثبت محقق می شود.

 

 

رمضانی پور تصریح کرد: پژوهشکده امام محمد باقر علیه السلام رفسنجان حرف برای گفتن زیاد دارد و به داشتن چنین سرمایه هایی افتخار می کنیم که اهل ابتکار و اختراع هستند؛ در عرصه های نانو، فیزیک، علوم هسته ای و ورزش، این شهرشتان حرف برای گفتن زیاد دارد و شما جوانان توانستید شهر را به مرحله قابل قبول و دارای عظمت و اقتدار برسانید.

 

 


وی افزود:  توانایی دارید و از فرصت های ارزشمند بیشتر بهره مند شوید و زمان را مدیریت کنید و یک جوان مومن انقلابی پای کار که خواسته مقام معظم رهبری است باشید.

 

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان هم در این آیین گفت: دانش امروز در جهان  قدرت است و  هرقدر به این سلاح مجهزتر باشیم قدرتمندتر هستیم و آینده با سلاح مجهز علم بررسی می شود و قابل پیش بینی است.

 


حسین تقوی رشیدی زاده بیان کرد: تا ۴۰ سال دیگر اتفاقاتی عجیب می افتد که قدرت پیش بینی علوم وجود دارد لذا با تحقیقات و حساب و کتاب تا ۴۰ سال دیگر جمعیت جهان به بیش از ۹ میلیارد نفر می رسد در دنیای آینده هیچ جامعه ای نمی تواند در محیطی بسته برای خودش زندگی کند لذا ارتباط باید باشد.

 

 

وی افزود: این ارتباط به منزله این نیست که کشوری برتر باشد و بقیه زیر نظر آن باشند، تعداد ابرقدرت های مدعی به این شکل نمی مانند و کشورهای دیگر به آنها می رسند.

 

 


این مسئول بیان کرد: گسترش نیازهای انسان از نیازهای اولیه بیشتر می شود لذا ما نیز می خواهیم بر اساس دانش قدرتمند باشیم پس گسترش فناوری در تمامی زمینه ها و رشته ها را باید داشته باشیم و لازمه اش داشتن نیروی قوی است‌.

 

 


حسین تقوی رشیدی زاده ادامه داد: در کنار گسترش فناوری و علم و دانش نیاز به اخلاق داریم تا از این علوم به درستی استفاده کنیم و چگونه استفاده کردن در چرایی استفاده کردن مهم است و اخلاق حرفه ای مهم است تا کسی از تخصصش بداند که چگونه استفاده کند یعنی ما در جامعه خودمان در نظام تعلیم و تربیت به دنبال نیروی متخصص متعهد هستیم یعنی علم و دانش در کنار  اخلاق و تربیت لذا این دوبال اگر هرکدام‌ ناقص باشند پرواز مشکل است.

 

 

 


وی خاطرنشان کرد: با داشتن تلاش و پشتکار و درس خواندن و ایجاد عزت برای خانواده ها است که منتج به نیروی متخصص متعهد می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل کانون های فرهنگی هنری مساجد گام دوم انقلاب کانون های مساجد بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب توصیه رهبری علم و دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه مجازی خود، غزلی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد.

وی در این مطلب نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف ز ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در ادامه توییت خود اظهار داشت: متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می‌شود.

متن این شعر به شرح زیر است:

دلا ز معرکه محنت و بلا مگریز
چو گردباد به‌هم پیچ و چون صبا مگریز

تو راست معجزه در کف، ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار
حذر ز غش طوفان مکن ز جا مگریز

ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو
نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز

چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه
به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز

تو از تبار دلیران خیبر و بدری
چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز

به نوشخند منافق ز ره کنار مگیر
به زهرخند معاند به انزوا مگریز

چو ره به قبله‌ای امن است پایمردی کن
خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز

چو تیر را هدف گیر و بر هدف بنشین
ز کج‌روی به حذر باش و از خدا مگریز

امین خلق و امانت‌گزار یزدان باش
به صدق کوش و خطر کن ز مدعا نگریز

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228214 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب شعر و ادبیات

دیگر خبرها

  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • سروده‌ای که رهبری در آستانه عملیات وعده صادق خواندند