Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:27:44 GMT

طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی برگزیده کشوری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۵۳۶

طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی برگزیده کشوری شد

محمد مهدی خطیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی پس از بررسی در کارگروه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به لحاظ کیفیت محتوا و مبتنی بر منطق علمی خوب ارزیابی شد.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح سال 1392 توسط 40 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند شروع شد که سال 1395 به اتمام رسید و سال 1397 در سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار گفت: برای تهیه و تکمیل این طرح آمایش سرزمینی 478 میلیون تومان طبق قراردادی که دانشگاه بیرجند با استانداری خراسان جنوبی منعقد کرده بود، هزینه شد.
وی اضافه کرد: این سند شامل هشت هزار و 800 صفحه مطلب تولیدی و 400 برگ نقشه است و مطالب تولیدی شامل شناخت وضعیت موجود استان از نظر منابع طبیعی، منابع انسانی و موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی است.
خطیب گفت: معرفی وضعیت استان در شرایط مطلوب و راهکارها و نحوه رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از دیگر ویژگی های سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی است.
وی اظهار داشت: این سند جنبه تحلیلی و راهبردی دارد و خوشبختانه استاندار خراسان جنوبی علاقمند به اجرای برنامه علمی هستند لذا این سند باید اجرا شود و همه خط مشی استان در قالب سند آمایش تدوین می شود.
7559*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه علوم تحقیقات و فناوری محیط زیست منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی

رئیس دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان برای نخستین‌بار در قوه قضاییه اقدام به برگزاری مزایده الکترونیک در سامانه ستاد کرده است، گفت: تاکنون ۶۹ مزایده الکترونیک در استان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین_در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌گیری از مفاهیم جدید به ویژه طرح دولت الکترونیک، طرح مزایده الکترونیک هم به عنوان نوع جدیدی از قرارداد مزایده در قانون پیش‌بینی شده است که در راستای بند (س) تبصره (۱۰) ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شده‌اند تا مزایده‌های شعب اجرای احکام، دوایر اجرای ثبت و تصفیه امور ورشکستگی را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم موظف است امکان برگزاری مزایده‌های مورد نظر را در این سامانه فراهم کند.

وی با اشاره به این که دادگستری خراسان‌جنوبی، برای نخستین‌بار در قوه قضائیه اقدام به برگزاری مزایده الکترونیک در سامانه ستاد کرده است و با ابلاغ کاربری‌های مزایده به تمام شعب اجرای استان به لطف خداوند متعال و پیگیری‌های انجام شده و همکاری شعب اجرای احکام مدنی کیفری و شورا بالغ بر ۵۷۹ مزایده به صورت الکترونیک و در بستر سامانه ستاد ثبت شده است که از این تعداد ۶۹ مورد برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از دیگر مزایای برگزاری مزایده الکترونیک، می‌توان به افزایش کارایی، شفافیت و سلامت مزایده‌ها مطابق با قوانین و مقررات در بستر وب، خدمات ثبت‌نام آنلاین و کنترل مجوزها به صورت الکترونیکی، خدمات دریافت الکترونیکی اسناد و پرداخت وجه به صورت الکترونیکی خدمات انجام و کنترل الکترونیکی فرآیند برگزاری مزایده، الکترونیکی شدن فرآیند برگزاری مزایده‌ها در سامانه تدارکات الکترونیک دولت سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حذف برگه‌های کاغذ مصرفی و بروکراسی اداری اشاره کرد.

وی افزود: بهبود شفافیت در عرصه‌های مختلف مزایده‌ها و ارتقای سلامت اداری، توسعه عدالت در جامعه و امکان شرکت و رقابت تمام افراد در مزایده‌ها، ایجاد بستر دورکاری کاهش تردد و مراجعات حضوری شرکت‌کنندگان مزایده، صیانت کامل از قیمت‌ها در طول برگزاری مزایده، درج اطلاعات صحیح و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین و حذف عامل انسانی از دیگر مزایای انجام این کار است.

کد خبر 739576

دیگر خبرها

  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • جابه جایی بیش از ۳۵۷۵۰ مسافر در خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است
  • نامگذاری بیش از 32 هزار نفر به نام کریم اهل بیت (ع) در خراسان جنوبی