Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@11:22:02 GMT

مسیر زندگانی در راه چشمه علی دامغان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۶۹۵

مسیر زندگانی در راه چشمه علی دامغان

علی اکبر عباسی راد عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسیر سبز شهر کلاته رودبار تا مجموعه گردشگری و تاریخی چشمه علی دامغان به طول حدود پنج کیلومتر به عنوان مسیر زندگانی آغاز شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ادامه داد: در این محدوده، در مسیر رفت و برگشت، نهال های سنجد و توت به نام نوزادان تازه متولد شده شهرستان غرس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی راد تصریح کرد: همشهریان می توانند با تولد فرزندان خود در این مسیر و به نام نوزاد متولد شده، ضمن تماس با شهرداری کلاته رودبار ضمن تامین نهال درخت، آن را در مسیر مربوطه غرس کنند.
وی افزود: وظیفه تامین نهال بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری، کاشت نهال با خانواده نوزاد و نگهداری و رسیدگی به نهال غرس شده بر عهده شهرداری کلاته رودبار است.
عباسی راد گفت: در گام اول، تعداد 500 اصله نهال سنجد و کاج تحت عنوان مسیر زندگانی در حدود یک و نیم کیلومتر از این مسیر، غرس شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: این اقدام با هدف ایجاد فرهنگ کاشت درخت و نگهداری از آن در جامعه و ساخت آینده ای سبز برای فرزندان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 98 درصد از اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت دفترچه ای به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. تعداد 60 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان دامغان توزیع شد.
9856/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خانواده دولت جمهوری اسلامی ایران گردشگری منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حراسان رضوی  گفت: از آغاز مرحله اجرایی این طرح در آذر ماه ۱۴۰۲ تا کنون ۶۵۰ پویش نهالکاری در استان برگزار شده و امروز نیز پویش نهالکاری راه بهشت با هدف ادامه نهالکاری در مسیر پیاده روی زائرین رضوی برگزار شد.

فنودی افزود: این پویش  با همکاری شهرداری ملک آباد از ابتدای جاده ملک آباد آغاز و قرار است به طول ۵۰ کیلومتر تا شهرستان زبرخان ادامه یابد.

وی گفت: گونه بومی داغداغان برای کاشت در این مسیر انتخاب شده که گونه‌ای سازگار بااقلیم منطقه و کم آب طلب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حراسان رضوی افزود: در اولین روز این پویش ۱۲۰۰ نهال کاشته شد و قرار است در این مرحله ۱۴۰۰۰ نهال داغداغان در مسیر پیاده روی زائرین رضوی کاشته شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام