Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
پرده بکارت مسدود (بسته)
افراد داراي اختلال شخصيت اسکيزوئيد تمايلي به روابط انساني ندارند و در انزواي خود به سر مي برند. زندگي روزمره اين افراد مختل نيست و چنين شخصيتي ممکن است داراي تحصيلات عاليه و شغلي مناسب باشد. با اين بخش از بيتوته همراه باشيد تا از اختلال شخصيت اسکيزوئيد و علائم بيشتر بدانيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در ادامه تفاوت اسکيزوئيد را با ساير اختلالاتي که علائم آن‌ها ممکن است مشابه باشد و نحوه‌ي درمان اختلال شخصيت اسکيزوئيد را بخوانيد.
پرده بکارت (Hymen)
پرده بکارت غشايي است که تمام يا قسمتي ازدهانه واژن را مي پوشاند. در اکثر خانم‌هاي جوان در غشاء پرده بکارت شکاف وجود دارد. به عبارت ديگر، پرده بکارت به طور کامل دهانه واژن را مسدود نمي‌کند.
Hyme لغتي يوناني ست به معناي پوست يا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسي يونانيان God Hymen وام گرفته شده. يونانيان باستان از اين لغت براي انواع پرده ها از جمله پرده اي که قلب را احاطه مي کند(پريکارد)، استفاده مي کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.
نحوه‌ي تشکيل پرده بکارت
در طول نخستين مراحل رشد جنيني، به طور کلي هيچ بخش ورودي به واژن وجود ندارد. لايه باريک بافتي که در اين مرحله واژن را مي پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسيم مي شود، اين لايه بعدها پرده بکارت را به وجود مي آورد. در صورتيکه در مرحله قبل از تولد، تقسيم لايه به طور کامل صورت گيرد، موجب مي شود بعضي زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند.
پرده بکارت مسدود يا بسته (Imperforated hymen)
اين نوع پرده بکارت هيچ سوراخي ندارد و کاملا مسدود است. پرده بکارت مسدود همچنين به نام هاي پرده بکارت بسته، پرده بکارت بدون سوراخ و پرده بکارت بدون منفذ نيز ناميده شده است. پرده بكارت بسته يك رويداد نادر است که شيوع آن تقريباً يک درصد در نوزادان دختر مي‌باشد.
علت مسدود بودن پرده بکارت
مسدود بودن پرده بکارت مي‌تواند در نتيجه نقص نموي و آناتوميکي سلول‌هاي مخاطي مرکزي پرده باشد. عوامل التهابي نيز مي‌توانند از ديگر دلايل اين مشکل و مشکلات مشابه باشند. اين نوع پرده در اکثر موارد موروثي است.
علائم بيماري ناشي از وجود پرده بکارت بسته
معمولاً بيماران داراي اين نوع پرده نادر که از دوران کودکي همراه آن‌ها بوده ولي به وجود آن پي نبرده‌اند علائمي همچون:
• احتباس ادراري
• درد شكم
• احساس خروج توده از واژن
• عدم دفع مدفوع
نشانه‌هاي مسدود بودن پرده بکارت
پريودي در افرادي که پرده بکارتشان مسدود است
در دختراني که به سن بلوغ مي رسند، در صورتيکه داراي پرده بکارت بسته باشند، خون قاعدگي پشت آن جمع شده و نمي تواند خارج شود در نتيجه باعث بروز درد مي شود. اينگونه افراد بايد به پزشک مراجعه کرده تا طي يک عمل جراحي سرپايي و ايجاد برشي در سطح پرده، خون قاعدگي از آن خارج شود.
حاملگي با پرده بکارت مسدود
در انواع ديگر پرده بکارت حتي قبل از پارگي نيز امکان باردار شدن وجود دارد زيرا اسپرماتوزوئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکي ايجاد گردد. در نتيجه زن با پرده سالم حامله مي شود اما امکان باردار شدن با پرده بکارت مسدود وجود ندارد زيرا حتي سوراخي براي ورود مايع اسپرم بر روي آن وجود ندارد که بتواند موجب حاملگي شود.
تشخيص پرده بکارت مسدود
اگرچه ممكن است اين ناهنجاري در دوران شيرخواري تشخيص داده شود، اما اغلب در سنين 15-9 سالگي خود را نشان خواهد داد. اين ناهنجاري مادرزادي، بايستي با استفاده از سونوگرافي تشخيص داده شود تا سيستم ادراري فرد دچار مشکلاتي مانند احتباس ادرار نگردد.
معاينه پرده بکارت: خانم‌ها به دليل خصوصيات رواني مايل نيستند براي معاينه ي پرده خود به پزشک مراجعه کنند و اين در بسياري از موارد موجب افسردگي و ناراحتي هاي روحي در آنها مي گردد. پرده ي بکارت به شکلي است که خود شخص به تنهايي قادر به معاينه نيست و در مواردي که ناشيانه اين عمل انجام گيرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصيه ميشود که براي معاينه ي پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نماييد .18 سالگي سني است که دختر جوان اولين چک آپ خودش را بايد پيش يک پزشک يا ماما انجام بدهد.
درمان و جراحي پرده بکارت بسته (مسدود)
درمان پرده بكارت بدون بسته شامل برش پرده، تخليه مايع تجمع يافته و خارج سازي (excision) بافت پرده بكارت است.اگر اين عمل به درستي انجام شود، فرد بيمار ديگر با مشکل جمع شدن خون در دوران قاعدگي مواجه نمي‌شود و در سنين بالاتر نيز مي‌تواند بدون هيچگونه مشکلي مانند ساير خانم‌ها از زندگي جنسي خود لذت برده و باردار شود.
در ايران اين عمل به دليل حساس بودن موضوع پرده بکارت در زندگي آينده دختر، با مجوز قضايي و صدور گواهي لازم انجام مي‌شود و بيماران عزيز نگراني خاصي نداشته باشند اما اين عمل نبايد روي کودکان انجام شود زيرا استروژن کافي در بدن خود ندارند. بايد ابتدا سطح استروژن در بدن از طريق آزمايش سينه که علائمي از بزرگ شدن سينه را نشان مي‌دهد، اندازه‌گيري شود.
بعد از عمل جراحي پرده بکارت بسته چه کنيم؟
معمولاً بعد از جراحي ممکن است لازم باشد بيمار ميله‌ي مخصوصي (dilators) را هر روز در واژن خود به مدت 15 دقيقه وارد کند تا مانع از بسته شدن دوباره شکاف شده و واژن را باز نگه دارد.بعد از دوران ريکاوري بيمار دوران پريود عادي خواهد داشت و مي‌تواند رابطه جنسي و زايمان داشته باشد.
گردآوري: بخش زناشويي سرپوش


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی هستند که می‌توانند در کیسه صفرا ایجاد شوند. کیسه صفرا، صفرا را در خود ذخیره می‌کند. اندازه سنگ‌های صفراوی متغیر است و افرادی که علائم سنگ کیسه صفرا را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند. سنگ‌های صفراوی که هیچ علامت و نشانه‌ای ایجاد نمی‌کنند معمولاً نیازی به درمان ندارند.

علت سنگ کیسه صفرا

اگر صفرا حاوی مقادیر بیش از‌حد کلسترول، بیلی‌روبین یا نمک‌های صفراوی باشد، ممکن است سنگ کیسه صفرا ایجاد شود. با این‌حال این که چرا این تغییرات در صفرا رخ می‌دهد به طور کامل شناخته شده نیست. همچنین کیسه صفرایی که به طور کامل تخلیه نشود، مستعد ایجاد سنگ است. برخی از افراد به دلیل داشتن عوامل خطر سنگ کیسه صفرا، از جمله چاقی و داشتن رژیم غذایی خاص، به احتمال بیشتری دچار سنگ کیسه صفرا خواهند شد. 

علائم سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا ممکن است هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نکند. اگر سنگ در مجاری قرار گرفته و باعث انسداد شود، علائم سنگ کیسه صفرا در زنان و مردان و نشانه‌های خاص آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 شکم درد تیزی که به سرعت در قسمت سمت راست بالای شکم بیمار ایجاد و تشدید می‌شود

 درد تیز و پیش‌رونده در مرکز شکم، درست زیر استخوان جناغ

 احساس درد در ناحیه بین دو کتف

 درد در شانه راست

 حالت تهوع یا استفراغ

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • داروهایی که حافظه را ضعیف میکند
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • «ایتا» یک کانال فروشگاهی را به دلیل استفاده از مدلینگ مسدود کرد
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • « ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست