Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري ايذه گفت: 60 دستگاه آبگرمکن خورشيدي در بين خانواده هاي ساکن بخش سوسن و دهدز با هدف کاهش مصرف سوخت فسيلي به صورت رايگان توزيع شد.

فرزاد حسين پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: در راستاي پروژه تامين و جايگزيني سوخت فسيلي و جلوگيري از قطع درختان بلوط زاگرس، اين تعداد آبگرمکن خورشيدي در اختيار ساکنان بخش هاي سوسن و دهدز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه منابع سوخت فسيلي، پايان پذير است و بايد با سوخت هاي ديگر جايگزين شوند، گفت: استفاده از انرژي هاي تجديد پذير در حال تبديل شدن به يک راه مهم و اقتصادي براي صرفه جويي در هزينه ها و محافظت از منابع طبيعي و جنگل ها است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري ايذه ادامه داد: هدف از اجراي اين پروژه کاهش فشار وارده از روي جنگل هاست و ساکنان روستاها بايد در قبال جنگل و درختان خود را مسئول بدانند، زيرا اين سرمايه ميراثي است که بايد براي نسل آينده باقي بماند.
وي اضافه کرد: با توجه به پوشش بلوط زار گسترده بخش دهدز و سوسن استفاده از آبگرمکن هاي خورشيدي باعث کاهش استفاده از سوخت فسيلي و کاهش قطع بي رويه چوب درختان جنگلي مي شود.
حسين پور گفت: قطع درختان جنگلي در سال هاي گذشته در اين منطقه براي تهيه سوخت توسط مردم باعث ايجاد خسارت جبران ناپذير به منابع طبيعي مي شد.
وي ابراز اميدواري کرد استفاده از آبگرمکن هاي خورشيدي باعث کاهش مصرف سوخت فسيلي، حفظ ، حراست و نگهداري از عرصه هاي طبيعي شود.
شهرستان ايذه با پوشش جنگلي بلوط در دل زاگرس قرار گرفته که داراي سه بخش مرکزي، سوسن و دهدز است.
7161/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها