Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، یااشاره به اینکه کانون وکلا بزرگ‌ترین و قوی‌ترین نهاد مدنی و از سرمایه‌های علمی و حقوقی کشوراست، اظهار کرد: وکلا به‌عنوان متولیان امر دفاع نقش بی‌بدیلی در حفظ حقوق شهروندی، تأمین دادرسی عادلانه، ارتقاء مدنیت و توسعه همه‌جانبه کشور را به عهده‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مرجع بودن وکلا بیان کرد: قشر‌های مختلف جامعه اعم از بزه دیدگان، فریب خوردگان، کودکان آسیب دیده و… و صنف‌های مختلف مانند تجار، کارگران، رسانه‌ها و سایر اقشار برای حل مسائل حقوقی به وکلا مراجعه می‌کنند و از این‌رو وکلا با تمامی افراد جامعه در ارتباط هستند.
وی با بیان این که کانون وکلا، بزرگترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی و از سرمایه‌های اجتماعی کشورمان محسوب می‌شود، گفت: این نهاد که به صورت خودگردان، خود سامان و خود انتظام فعالیت دارد، تاکنون نقش بی‌بدیلی در ارتقای حقوق شهروندی و دادرسی عادلانه در راستای توسعه کشور ایفا کرده است.
رئیس کانون وکلای استان یزد تاکید کرد: طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموزی وکالت یک طرح غیرکارشناسی و غیر قابل دفاع است.
وی افزود: این طرح استقلال کانون وکالت را سلب می‌کند و مانند اسیدی است که چهره عدالت را از بین می‌برد.
ریس کانون وکلای یزد این طرح را همانند اسیدپاشی به چهره زیبای عدالت دانست و تصریح کرد: هرچند نیت طراحان این طرح اشتغالزایی فارغ التحصیلان حقوقو خیرخواهانه بوده است ولی این طرح که با ۱۸ ماده به هیچ وجه نمی‌تواند یک طرح جامع باشد، استقلال نهاد وکالت و از همه مهتر حقوق مردم را خدشه‌دار و تضییع خواهد کرد.
رئیس کانون وکلا استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این همایش ۱۱ اردیبهشت در پردیس بین المللی علوم پزشکی و ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ در هتل پارسیان صفائیه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این همایش ۲۰۰ نفر از نخبگان حقوقی و مقامات کشوری و استانی نیز حضور خواهند داشت.
جعفری افزود: از جمله اهداف برگزاری این همایش را می‌توان بررسی چالش‌های مردم و نظام حقوقی، اتخاذ وحدت رویه میان وکلا، بررسی قوانین حوزه وکالت برشمرد.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود