Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:40:28 GMT

چهار میلیارد تومان کالای قاچاق در استان تهران ضبط شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۳۸۰۴

چهار میلیارد تومان کالای قاچاق در استان تهران ضبط شد

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری تهران اظهار داشت: مقابله با عرضه کالا و پوشاک قاچاق هدف دولت در حفظ اشتغالزایی است اگر مانند کشورهای پیشرفته به تولیدات داخلی بها دهیم به اهداف اشتغالزایی دست پیدا خواهیم کرد.
وی افزود: اکنون افزایش سهم تولیدات داخلی با برندهای ایرانی را در فروشگاه ها دنبال می کنیم به گونه ای که کار تیمی و هم افزایی در بین دستگاه های مختلف اعم از تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن، اتحادیه صنوف و دبیر خانه مبارزه با قاچاق کالا و عرض استان تهران با نظارت و مدیریت استانداری تهران شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این زمینه نیازمند نظارت مستمر بر سامانه های شناسه دار کالاها جهت ارزیابی و ردیابی آنها هستیم.
محسنی بندپی بر مشارکت مردم در کنترل و مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق تاکید کرد و گفت: با آگاهی بخشی به شهروندان، بدون اقدامات امنیتی می توانیم از عرضه این نوع کالاها جلوگیری کنیم.
وی ابراز داشت: بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسه، اعمال قانون در راستای مبارزه با برندهای عرضه شده بدون مجوز در سطح شهر تهران صورت گرفت به گونه ای که نهادهای نظارتی تاکید کردند که به ٨٠ درصد اهداف خود در این زمینه رسیده اند.
وی ادامه داد: از مشارکت همه دستگاه هایی که با هم افزایی در اجرای مرحله نخست طرح مقابله با توزیع و فروش پوشاک قاچاق در استان تهران همکاری کردند قدردانی می کنیم ضمن اینکه براساس گزارش اطلاعات استان تهران اقدامی که در این راستا صورت گرفته اثربخشی لازم را نداشته است و در مرحله نخست هدف اساسی اطلاع رسانی در خصوص مبارزه با عرضه کالا و پوشاک قاچاق بوده است.
استاندار تهران گفت: همکاری سازمان صمت استان، اتحادیه و صنف پوشاک و نظارت سازمان اطلاعات استان در اجرای مرحله نخست طرح مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در استان تجربه ارزشمندی است و نباید مقطعی اجرا شود.
محسنی بندپی با اشاره به اعلام لیستی از اموال انبار تملیکی استان تهران گفت: این اطلاعات در شناسایی برخی از اموال نظیر خودروهایی با شاخص های زیست محیطی و به کار گیری آنها برای نیروی انتظامی و رفع مشکلات کمبود وسایل نقلیه اثرگذار خواهد بود.
استاندار تهران گفت: اکنون در نمایشگاه های بهاره با افزایش میزان تولیدات داخلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب مواجه هستیم.

**213 واحد صنفی بررسی شدند
جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: بازدید دوره ای از ٢١٣ واحد صنفی در بیش از ٢٥ مرکز تجاری در سه مرحله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.
همایون عباسی افزود: ٤١ صورت جلسه کشف کالا به ظن قاچاق تنظیم و اموال مکشوفه ضبط و به املاک تملیکی استان تهران انتقال یافت که متعاقبا پرونده های آن، برای رسیدگی به شعبه های اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه در این طرح ۶۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته است افزود: به همه اتحادیه های پوشاک در راستای ریشه کنی کالاهای قاچاق تذکر داده شده است.
معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: طرح مبارزه با قاچاق کالا با هدف جمع آوری برندهای محرز قاچاق از سراسر فروشگاه های عمده تهران از آذرماه سالجاری اجرا شد.
مصطفی پورکاظم افزود: در همین راستا تابلوهای این مراکز و ویترین ها اصلاح شد و در مرحله دوم همه پوشاک برندی که مجوز نداشتند و عوارض و مالیات گمرک را پرداخت نکرده و از مبادی غیر رسمی وارد شده بودند جمع آوری شدند.
به گفته وی، حدود چهار میلیارد تومان پوشاک در این زمینه جمع آوری شد.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین با بیان اینکه ۲۵ درصد کشتار دام سبک و ۲۲ درصد کشتار دام سنگین در این استان است گفت: پایتخت یک چهارم فرآورده های خامی دام را داراست و سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک در کشتارگاه تهران ذبح می شود.
ولی الله واعظی افزود: ۲۰ درصد دام سنگین کشور در استان تهران است.
به گفته وی؛ در دو روز گذشته قیمت دام زنده در استان تهران ۹ هزار تومان کاهش یافته است و اکنون با ۶۰ میلیون راس دام سبک در کشور، کسری دام نداریم.
وی با بیان اینکه خروج دام از استان تهران بدون مجوز انجام نشده است گفت: در بهمن ماه مجوز خروج ۲۵۲ راس دام زنده آن هم به منظور نگهداری از استان صادر شد و در اسفند ماه نیز مجوز خروج ۳۲۰ راس دام داده شد.
کریم ذوالفقاری، مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران نیز با اشاره به اینکه مصرف سرانه مرغ در کشور به ازای هر نفر ۲۶ کیلوگرم است افزود: جمعیت این استان نیازمند سالانه ۳۶۵ هزار تن و روزانه یک هزار تن مرغ است.
تهرام / 3036//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان تهران شاخص قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز وسایل نقلیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن

سرهنگ کوروش صفیان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق به شهرستان بروجن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

کشف ۴۸۲ مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی بروجن افزود: با تلاش و پیگیری مامورین ضمن هماهنگی قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی شهرستان، از یک دستگاه خودرو سمند در عملیات موفق پلیسی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی کالای خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران