Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@15:32:05 GMT

رای محکومیت چند کشاورز گتوندی قابل تجدید نظر است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۴۰۴۴

رای محکومیت چند کشاورز گتوندی قابل تجدید نظر است

موسی سلیمانی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محکومیت این کشاورزان به دلیل ممنوعیت کشت نبوده بلکه برداشت غیرمجاز آب در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه این کشاورزان کمتر از 10 نفر بودند، گفت: کشاورزان به طور قطع برای برداشت آب از رودخانه یا کانال موظف به اخذ مجوزهای قانونی لازم از دستگاه مربوطه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دادگستری گتوند افزود: شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ(گتوند) به دلیل برداشت غیر مجاز آب از کشاورزان متخلف به دستگاه قضایی شکایت کرده و دادگاه شهرستان گتوند نیز برابر با قانون رای صادر کرده است.
وی با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی بوده و هنوز رای نهایی صادر نشده است، اظهار داشت: امکان برائت و تجدید نظر برای این افراد وجود دارد.
سلیمانی افزود: دستگاه قضایی بعد از رای صادر شده در مرحله تجدید نظر به موضوع رسیدگی می کند و ممکن است این کشاورزان برائت بگیرند.
وی گفت: برخلاف خبر منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها، این رای درخصوص ممنوعیت کشت برنج نیست ضمن اینکه ممنوعیت کشت از سوی قوه مجریه به کشاورزان و جهاد کشاورزی ابلاغ شده و ممکن است هر سال و در هر مقطعی این موارد اتفاق بیفتد.
سلیمانی افزود:همانگونه که فردی اگر برق یا دیگر موارد را بدون مجوز و خلاف قانون از سازمان مربوطه استفاده کند مورد شکایت آن سازمان قرار می گیرد، در این مورد نیز این افراد بدون مجوز از شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ(گتوند) اقدام به برداشت آب کرده اند و دادگاه نیز برابر قانون رای صادر کرده است.
وی گفت: همه باید تکلیف قانونی خود را عمل کنند و به طور قطع با قانون مشکلی پیش نخواهد آمد.
رئیس دادگستری گتوند با تاکید بر لزوم عمل به قانون اظهار داشت: اگر فرد یا افرادی به صورت عمدی اخبار کذب را صادر کنند، طبق قانون با این افراد برخورد می شود.
به گزارش ایرنا امروز چهارشنبه خبری در فضای مجازی و برخی از رسانه ها با عنوان محکوم شدن 10 کشاورز شهرستان گتوند به اتهام کشت برنج در تابستان گذشته به 10 ضربه شلاق منتشر شد که واکنش هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.
شهرستان گتوند از قطب های کشاورزی در شمال استان خوزستان قرار دارد.
7467/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان خوزستان برق دستگاه قضایی فضای مجازی قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۵ درصد از انرژی مورد نیاز شهرداری‌ها از انرژی تجدید پذیر

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری امروز شنبه در اولین گردهمایی شهرداران استان در سال جاری گفت: در سال گذشته ۸۱ مصوبه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری با حضور ۴۴ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات گردهمایی شهرداران استان داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضی از مشکلات موجود در حوزه شهرداری‌ها رفع شده و پیگیری برای حل بقیه مشکلات در حال انجام است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان در حوزه آموزش شهرداری‌ها افزود: برگزاری ۲۰ دوره آموزشی، برگزاری شش اردوی آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است. صفری با بیان اینکه پیوست فرهنگی بوستان‌های استان را تهیه کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی و پژوهش استان پیوست فرهنگی مصوب شده است.

وی اجرای چهار طرح پژوهشی را از جمله مصوبات شورای پژوهشی اعلام کرد و افزود: در حوزه سرمایه گذاری شهرداری‌های استان از لحاظ ثبت اطلاعات فرصت‌های سرمایه گذاری رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم.

به گفته وی شهرداری‌ها باید گزارش اقدامات خود را در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید استان به استانداری ارائه کنند و در خصوص اجرای طرح مسطورا هم شهرداری‌ها باید فضا سازی لازم را در فضای شهری انجام ایجاد کنند تا گلایه‌مندی از شهرداری‌ها در این زمینه کاهش یابد.

وی با اشاره به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و تأمین حداقل پنج درصد و افزایش آن در مدت چهار سال به ۲۰ درصد را خواستار شد.

به گفته وی مشکل کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات جدی شهرداری‌های استان است و از آن جایی که حقوق نیروها را شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند در صورت امکان شهرداری‌ها را از فرایند جذب نیرو توسط دستگاه‌های دولتی مستثنی شوند.

در ادامه بلالی شهردار بشرویه که از زمان تشکل استان خراسان جنوبی تاکنون شهردار این شهرستان بوده است، گفت: از آن جایی که شهرداری‌ها در اجرای همه طرح‌ها پیش قدم هستند، دستگاه‌های اجرایی هم باید ملزم به عمل به وظایف خود در قبال شهرداری‌ها شوند.

به گفته وی در قانون ساماندهی بنیاد مسکن قانون ۱۰۱ شهرداری‌ها را رعایت نمی‌کند.

شهردار قاین هم در ادامه گفت: بر اساس ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۳۰ درصد درآمد مورد نظر باید به حساب شهرداری‌ها واریز شود که میزان آن در مقایسه با شهرهای دیگر در حد شهر قاین، کم است.

غلامپور خواستار واریز مالیات بر ارزش افزوده فولاد قاین به استان شد.

به گفته وی دخالت‌های شوراها در امور شهرداری‌ها افزایش یافته که باید توجیه لازم در این خصوص انجام شود.

بختیاری شهردار نهبندان هم در ادامه گفت: با بازنشسته شدن ۳۰ نیرو هیچ نیروی جانشین برای آنها نداریم و درخواست تأمین نیروی آتش نشانی را داریم.

شیخ زاده شهردار سربیشه هم تصریح کرد: شهرداری‌های استان در استقبال از نوروز عملکرد خوبی داشتند و در بحث جهش مسکن هم شهرداران آماده سازی بعضی از سایت هارا برعهده گرفته‌اند و تخفیفات خوبی هم برای همشهریان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: انتظار همکاری بیشتر از دستگاه‌های اجرایی را داریم و ضرورت دارد که تأمین اجتماعی همکاری بیشتری با شهرداری‌ها انجام دهد تا از این طریق مشکل خیلی از همشهری‌ها حل شود.

یونسی معاون شهرداری بیرجند هم افزود: شوراها تنها می‌توانند پیشنهاد دهنده باشند که باید به این مورد در هیئت تطبیق توجه کافی شود و در صورت امکان استخدام نیرو در شهرداری‌ها به استانداران واگذار شود.

کد خبر 6083681

دیگر خبرها

  • تأمین ۵ درصد از انرژی مورد نیاز شهرداری‌ها از انرژی تجدید پذیر
  • جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد
  • ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت
  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • کمیته انضباطی لیگ یکی‌ها را نقره داغ کرد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست