Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:44:38 GMT

از آرش کمانگیر تا آتش در نیستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۴۵۷۶

شهرام ناظری در کنسرت خود که در یکی از شب‌های نزدیک به سال نو برگزار شد، گفت که باید به کسانی که در ترافیک نزدیک عید به کنسرت می‌آیند، جایزه داد. او معتقد است باید خیلی به موسیقی و هنر عشق داشت که در این شرایط به کنسرت آمد.

به گزارش ایسنا، برج میلاد تهران در یکی از واپسین روزهای سال ۹۷ میزبان کنسرت شهرام ناظری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش ابتدایی این کنسرت به اجرای جدیدترین اثر شوالیه آواز ایران یعنی آلبوم «آرش کمانگیر» اختصاص داشت. این آلبوم اثری ارکسترال به حساب می‌آید و بر اساس منظومه «آرش کمانگیر» از سیاوش کسرایی ساخته شده است.

بخش اول این کنسرت فضایی داستان‌گونه داشت که قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر) به عنوان راوی شهرام ناظری و دیگر نوازندگان را همراهی می‌کرد. برای اجرای بخش‌هایی از آلبوم «آرش کمانگیر» ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس روی صحنه حاضر شد.

ناظری پس از پایان این قسمت گفت که آرش کمانگیر کار خاصی بود و هر چه جلوتر می‌رفت حزن‌انگیزتر می‌شد.

قسمت دوم این کنسرت با ترکیب آنسامبل سازهای ایرانی اجرا شد. در این بخش قطعات «چهار مضراب» (بی‌کلام)، تصنیف «گریه کن»، «امیرکبیر» اجرا شد.

همچنین «دلا نزد کسی بنشین» و «اندک اندک» قطعاتی بودند که با استقبال مخاطبان و میان تشویق آنها نواخته و خوانده شد.

ناظری ترجیح داد قطعه پایانی این کنسرت را به یاد کرمانشاه کردی اجرا کند. اما مخاطبان با تشویق‌های خود اجازه ندادند این قطعه کردی پایان بخش سانس اول کنسرت ۲۳ اسفندماه شهرام ناظری در برج میلاد باشد. او نیز در پاسخ به درخواست‌ها و تشویق‌ها گفت: برای این که دل دوستان نرنجد یک قسمت از قطعه «آتش در نیستان» را اجرا می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرام ناظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

لرستان به گواه مستندات و دیواره‌نگاره‌ها اولین سرزمینی‌ در تاریخ بشره که موسیقی و رقص گروهی در اون وجود داشته و ریشه بخش مهمی از موسیقی جهان رو باید در خاک لرستان جستجو کرد. سرزمین رقص و آواز و دلاوریهای مردان و زنان لر که در طول تاریخ افتخارهای بسیاری رو برای ایران زمین آفریده است. ویدیویی دیدنی با اجرای موسیقی بی‌نظیر و زیبای لری را ببینید. منبع: viral vids

 

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند