Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران از چند ربات و دستگاه امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آتش نشانی، زمین لرزه و همچنین کمک به معلولان بازدید کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این بازدید گفت: ربات امدادگر آتش نشان ایندرا با ۱۳۰ کیلو وزن و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه ساخته شده و قادر است در حجم انبوه آتش به اطفای حریق بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی موسی خانی افزود:آمادگی لازم برای نصب گزینه‌های مورد نظر سازمان مدیریت بحران بر روی این ربات وجود دارد.

موسی خانی سپس به تشریح خودروی ۲ نفره برقی و دستگاه کمک به معلولان در استخر پرداخت و گفت: وجود مهندسان خبره باعث شده است تا الگوریتم‌های لازم برای طراحی هر نوع ظرفیت‌های امدادی بر روی ربات‌ها فراهم باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همچنین عنوان کرد: ساخت این ربات‌های کاربردی بعد از حادثه پلاسکو ضرورت پیدا کرد و ایده آن‌ها توسط مهندسان دانشگاه رقم خورد.

موسی خانی یادآور شد: در گذشته نیز ساخت ربات‌های فوتبالیست توسط مهندسان دانشگاه آزاد بدون بودجه دولتی شروع شده بود و دانشگاه آزاد در این زمینه پیشرو است.

انتهای پیام/ک

سفر معاون وزیر کشور به قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا