Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در آیین پخت سمنو که با هدف آشنایی شهروندان با آداب و رسوم کهن و آشنایی با فرآیند پخت سمنو برگزار شد، 350 کیلوگرم سمنو تهیه و در میان شهروندان توزیع شد.

رحمان زاده با بیان اینکه سمنو پزان باعث ایجاد وفاق و همدلی ، انسجام گروهی خانواده ها، حفظ میراث فرهنگی و از همه مهمتر پاسداشت یک آیین و احیا یک فن آوری در زمینه تغذیه می شود، تصریح کرد: سمنوپزان را به واقع می توان نمادی از وفاق و همدلی خانواده های ایرانی دانست، آنجایی که خانواده ها باید ساعتهای طولانی نذرکننده را یاری دهند تا پخت سمنو به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ریشه داشتن درمذهب را یکی از دلایل اصلی باقی ماندن مراسم سمنو پزان از گذشته تاکنون دانست و گفت: موضوعی که امروزه باعث زنده نگه داشتن آیین ها می شود به واقع اعتقاد مذهبی مردم به آن مراسم است.

شهردار منطقه گفت: برای باقی ماندن آیین هایی مانند سمنو پزان لازم است تا سازمان هایی مانند میراث فرهنگی با روش های مختلف نظیر تولید مستند و برگزاری جشنواره زمینه لازم برای ترویج بیشتر این آیین ها را در میان مردم فراهم کنند.

گفتنی است ، این مراسم که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، با استقبال شهروندان رو به رو شد.

در این برنامه ، شهردار منطقه و شهرداران نواحی چهارگانه، مدیران معاونت اجتماعی ، دبیران شورایاری و مدیران محلات حضور داشتند و در پخت سمنو مشارکت کردند.

با برگزاری این جشنواره، تاریخچه و نحوه پخت سمنو برای شرکت کنندگان تشریح و با ذکر دعا و نیایش به پایان رسید.

انتهای پیام/

20 / 20 سمنو پزان آیین سنتی سمنوپزان نوروز باستانی آیین پخت سمنو نوروزگاه مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سمنو پزان آیین سنتی سمنوپزان نوروز باستانی آیین پخت سمنو نوروزگاه شهردار منطقه 13

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

افشین صالحی نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان جیرفت برگزار شد، گفت: در وضعیت اقتصادی جامعه، کمک به خانواده مددجویان، خصوصا تدارک اشتغال برای آنان و نیز جذب کارآفرینان، اقدامی مهم است و این فعالیت‌ها بدون تردید در دوره جدید جدی گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت‌گرفته در انجمن حمایت زندانیان جیرفت قابل تأمل است؛ ولی همچنان انتظارات را برآورده نمی‌کند، بیان داشت: ابتدا باید خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند، شناسایی شوند و سپس حمایت شده و مرتبا مورد سرکشی قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به لزوم توجه به خانواده زندانیان و نیاز به فعالیت جدی انجمن حمایت زندانیان، تصریح کرد: مدیرعامل جدید انجمن، چهره‌ای جوان، دلسوز و پر تلاش است و با توجه به تجارب و حسن شهرت در این سمت قرار گرفته است. 

 وی بیان کرد: در زمان کنونی، لازم است با فعالیتی مضاعف در حوزه حمایت‌ها از خانواده زندانیان پیش برویم. 

در این آیین از خدمات مسعود فاطمی قدردانی و حامد دلفاردی به سمت مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جیرفت معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان