Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تفکیک وزارت بازرگانی به ضرر اصناف و گروه‌های صنعتی و تولیدی است.به گزارش بلاغ،با اشاره به طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این طرح در جلسه اخیر کمیسیون به تصویب اعضا رسید و بر اساس آن، این وزارتخانه به دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن تفکیک می‌شود.

وی افزود:‌ به اذعان طراحان این طرح، هدف از مطرح کردن تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت و تنظیم بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل اصلی در بهم‌ریختگی بازار، سیاست‌های غلط ارزی است،.ارائه ارز دولتی نظر به جاذبه و رانتی که دارد باعث می‌شود افراد فرصت‌طلب این ارز‌ها را با قیمت دولتی گرفته و در مسیری غیر از خرید کالا‌های اساسی صرف کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ما ‌به ‌التفاوت ارز دولتی با ارز آزاد به جیب کسانی که ارز دولتی را دریافت می‌کنند، می‌رود و در نتیجه سلطان شکر، سکه، کاغذ بوجود می‌آید.

گودرزی تاکید کرد: در صورت انتزاع بخش بازرگانی از صنعت و معدن، دیگر کسی پاسخگوی تضعیف تولید نبوده و مقام پاسخگو مشخص نخواهد بود. مدیریت یکپارچه زنجیره تولید یک امر عقلانی است که با انتزاع این وزارتخانه این زنجیره از بین می‌رود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به معنی باز کردن دروازه‌های واردات به کشور بدون توجه به تولید داخلی است، اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصادی، این مسئله نه تنها گره‌ای را باز نمی‌کند، بلکه باعث سردرگمی شده و عملا باعث می‌شود مدیریت بازار در حدود یک سال بدون متولی باشد.

وی اظهار داشت: تغییر در ساختار وزارت «صمت» نه تنها گره‌ای را باز نمی‌کند، بلکه به جای آن باید به ارز 4200 تومانی را به درستی اداره، مدیریت و نظارت کرد تا شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی نباشیم.

گودرزی در پایان گفت: تفکیک این وزارتخانه به ضرر اصناف و تشکل‌های صنعتی و تولیدی است؛ زیرا در شرایط جنگ اقتصادی  این تصمیم موجب تکمیل پازل دشمن می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ سفر رئیسی به سمنان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ طی سفر استانی به سمنان سفر کرد و د آیین بهره برداری از چند کارخانه و تولیدی حضور پیدا کرد.

ورود به استان سمنان خوش آمد گویی مادر شهید به رئیس جمهور صحبت‌های رئیسی در بدو ورود به سمنان خوش آمد گویی مقامات استانی به رئیس جمهور در فرودگاه طرح توسعه نیروگاه برق سمنان طرح توسعه نیروگاه برق سمنان طرح توسعه نیروگاه برق سمنان طرح توسعه نیروگاه برق سمنان جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان استقبال متفاوت مردم سمنان از رئیس جمهور استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیسی استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیسی استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیسی سخنرانی رئیسی در اجتماع باشکوه اهالی سمنان سخنرانی رئیسی در اجتماع باشکوه اهالی سمنان سخنرانی رئیسی در اجتماع باشکوه اهالی سمنان

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!