Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:24:25 GMT

مردم مشتاق خرید از نمایشگاه بهاره اصناف مخالف برگزاری

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۷۷۱۴

مردم مشتاق خرید از نمایشگاه بهاره اصناف مخالف برگزاری

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ مصطفی یاوری نسب: این روزها با نزدیک شدن به ایام پایانی سال جنب و جوش برای انجام خریدهای شب عید افزایش یافته و مردم تلاش می‌کنند طبق یک سنت با خرید لباس و آجیل و خانه تکانی به استقبال بهار بروند.

همین موضوع باعث شده تا بازار از رکود نسبی پس از ماه‌ها خارج شده و فروشندگان در بسیاری از صنف‌ها از جمله پوشاک و خشکبار رضایت نسبی از وضعیت بازار داشته و برای کمک به مردم در شرایط سخت اقتصادی تخفیف‌هایی را نیز به صورت ویژه به خریداران ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری فروشگاه‌های بهاره و نمایشگاه‌های عرضه محصولات به مردم که با قیمت پایین‌تری محصولات را به فروش می‌رسانند نیز با استقبال مردم مواجه شده و بسیاری ترجیح می‌دهند اقلام مورد نیاز خود را از این بازارها تهیه کنند.

جدای از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در مشهد و شهرهای خراسان رضوی بازارهای سنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این روزها با استقبال نسبتاً خوبی از سوی مردم مواجه شده‌اند و هر خانواده با توجه به بضاعت مالی خود تلاش می‌کند خریدهای مورد نیاز و مناسبی را به انجام رساند.

پوشاک خارجی نداریم

در همین رابطه رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خوشبختانه وضعیت فروش پوشاک در آستانه سال جدید نسبت به قبل بهبود یافته و مردم با وجود قدرت خرید پایین تلاش می‌کند طبق سنت دیرینه لباس جدید برای سال نو خریداری کنند.

مهدی لسان طوسی می‌افزاید: خوشبختانه باید بگوییم تقریباً تمام پوشاک موجود در بازار مشهد از تولیدات داخل کشور هستند که بخشی از آنها پیش از این با لیبل های خارجی عرضه می‌شدند اما حالا حتی لیبل های نیز ایرانی شده است.

وی تاکید می‌کند: از سال ۹۶ ورود پوشاک خارجی برای اشخاص حقیقی و از سال ۹۷ واردات پوشاک خارجی برای همه بخش‌ها ممنوع اعلام و باعث شد تا عرصه برای حضور تولید کنندگان داخلی در بازار فراهم شده و صنعت پوشاک کمی جان بگیرد.

رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد اظهار می‌کند: در مشهد ۱۳ برند خارجی پوشاک پروانه فعالیت داشتند که بعد از ممنوعیت قانونی برخی از این واحدها تعطیل شدند و تعداد باقی مانده نیز پوشاک قبلی خود را به فروش می‌رسانند و طی ماه‌های آینده قطعاً تعطیل خواهند شد.

لسان طوسی می‌گوید: برخی از این فروشگاه‌ها از قبل ثبت سفارش پوشاک داشتند که با تصمیم گرفته شده اجناس آنها از گمرک ترخیص شده و به فروش می‌رسد و قطعاً با اتمام اجناس امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: تولیدکنندگان داخلی در شرایط فعلی به شدت با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه هستند و لازم است دولت به این بخش ورود یافته و کمبودها را جبران کند تا شاهد رونق صنعت پوشاک در کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.

رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد در ادامه با انتقاد از برپایی فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در هفته‌های پایانی سال اظهار می‌کند: اکثر اعضای اتحادیه با برگزاری اینگونه رویدادها مخالف هستند زیرا به دلیل رقابت را نابرابر کرده و موجب از رونق افتادن فروشگاه‌های پوشاک می‌شود.

لسان طوسی تاکید می‌کنند: معمولاً کسانی در فروشگاه‌های بهاره شرکت می‌کنند که کارشان همین است و اجناس باقی مانده در مغازه‌ها را با یک سوم قیمت خریداری کرده و به قیمت چندین برابر به مردم عرضه می‌کنند.

وی می‌گوید: ما اعلام کرده‌ایم آماده برگزاری نمایشگاه عرضه پوشاک هستیم و حتی بهمن امسال در مشهد نمایشگاه تخصصی این عرصه را برپا کردیم اما به نظر می‌رسد با این کار منفعت عده‌ای به خطر می‌افتد و به غیر از رانت موضوع دیگری وجود ندارد.

افزایش و کاهش قیمت آجیل در بازار

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آجیل و خشکبار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت عرضه و قیمت آجیل و خشکبار در بازار می‌گوید: هفته گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل در بازار بودیم که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت ارز بود و این هفته با کاهش قیمت دلار، قیمت آجیل نیز ۱۰ درصد کاهش یافت.

علیرضا ارزانی ممقانی تصریح می‌کند: تلاش ما این است که آجیل را با قیمت و کیفیت مناسب به مردم عرضه کنیم تا امکان خرید وجود داشته باشد و مردم بتوانند آجیل شب عید را خریداری کنند.

وی با گلایه از برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره اظهار می‌کند: ما با برگزاری این نمایشگاه‌ها مخالف هستیم زیرا همکاران ما که در طول سال هزینه‌های مختلف از جمله مالیات می‌پردازند انتظار دارند در این این ایام بتوانند فروش داشته باشند اما برپایی این نمایشگاه‌ها کسب و کار فعالان این اتحادیه را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تاکید می‌کند: ما به عنوان اتحادیه، آجیل و خشکبار عرضه شده در این نمایشگاه‌ها را تأیید نمی‌کنیم و پیشنهاد ما این است در ایام پایانی سال اجازه عرضه آجیل با تخفیف ویژه به فعالان این صنف داده شود.

در پایان باید بر این نکته تاکید کرد در شرایط سخت اقتصادی دولت باید با برنامه ریزی صحیح زمینه رونق کسب کار برای فروشندگان را ایجاد کرده و در سوی مقابل به قدرت خرید مردم نیز توجه داشته باشد تا زمینه شروع سالی خوش برای همه خصوصاً اقشار کم درآمد فراهم شود.

کد خبر 4567257

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی نمایشگاه بهاره مشهد صنعت پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، هدیه و سوغات در گله‌دار
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید