Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@01:23:43 GMT

اردوغان: نتانیاهو ظالم و کودک کش است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۷۸۸۵

اردوغان: نتانیاهو ظالم و کودک کش است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در پاسخ به اظهارات تند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، وی را فردی «ظالم و مستبد» خواند که دستانش به خون «کودکان» آغشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، واکنش اردوغان ساعاتی پس از انتشار گزارشی مبنی بر پاسخ متقابل بنیامین نتانیاهو به اتهام های مطرح شده از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه نخست وزیر اسرائیل را به ارائه یک رویکرد «آشکار نژادپرستانه» متهم کرده بود. این مقام مسئول در دولت ترکیه به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو درباره نگاه خاص و انحصاری اسرائیل به شهروندان یهودی واکنش نشان داده و اظهارات بنیامین نتانیاهو در این خصوص را نژادپرستانه و تحقیر آمیز قلمداد کرده بود.

رئیس جمهوری ترکیه که در حضور اجتماعی از هواداران خود در شهر آنکارا سخن می گفت ضمن متهم کردن نخست وزیر اسرائیل به قتل کودکان فلسطینی با خطاب قراردادن نتانیاهو به عنوان فردی «ظالم و مستبد» از وی خواست که از «درس دادن» به او و کشورش دست بردارد.

آقای اردوغان در ادامه با اشاره به طرح کیفر خواست قضایی در اسرائیل بر ضد بنیامین نتانیاهو به دلیل دست داشتن در سه پرونده فساد مالی خاطرنشان کرد: «این دزد که در راس دولت اسرائیل قرار گرفته در معرض محاکمه در کشورش قرار دارد. چرا نتانیاهو و همسرش قرار است محاکمه شوند؟ به دلیل دزدی.»

بالا گرفتن تنش و حملات لفظی میان مسئولان دو کشور پس از آن وارد مرحله تازه ای شد که بینامین نتانیاهو در بحبوحه کارزار انتخاباتی کشورش تاکید کرد که اسرائیل کشور همه ساکنان نیست و تنها به شهروندان یهودی تعلق دارد.

اظهارات جنجالی آقای نتانیاهو حتی با واکنش برخی از چهره های هنری در کشورش همراه شد. روتم سیلا، بازیگر و مدل معروف اسرائیلی از جمله این افراد است که پیشتر موضع دولت راستگرای اسرائیل در قبال اقلیت عرب زبان این کشور را محکوم کرده بود.

نخست وزیر اسرائیل در مواجهه با این انتقادها مجبور به پاسخگویی شده و تاکید کرده است که در کشورش شهروند درجه دو وجود ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان نتانیاهو اسرائیل فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان وارد عراق شد
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟