Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@01:12:31 GMT

چگونه در هم‌نمک سهیم شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۴۰۰

چگونه در هم‌نمک سهیم شویم؟

به گزارش ایکنا؛ بسیاری از مخاطبان سؤال می‌کنند که چگونه می‌توانیم در طرح هم‌نمک کمک کنیم و خیری برسانیم؟ شاید فکر کنید که برای مشارکت در این امر نیکوکاری باید رستورانی داشته باشید یا غذایی بپزید اما یک راه بسیار ساده‌تر و پربرکت برای گسترش این طرح وجود دارد: اگر رستورانی را در محله یا منطقه‌ای می‌شناسید و از آن شناخت کافی را دارید، همین حالا به آنجا بروید، طرح هم‌نمک را معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید در برنامه‌ها و جشن‌های خود، غذای مازاد را به گرسنگان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی شاید بعضی از متصدیان این رستوران‌ها حاضر باشند روزهایی در ماه، چند پرس غذای مازاد بپزند و آن را به بی‌بضاعتان جامعه اختصاص دهند. اگر خود نیز مایل هستید در تهیه اقلام مواد غذایی برای این پخت به آن رستوران کمک کنید، چه خوب است که به آن‌ها اعلام کنید و در بر مبنای آیه شریفه قرآن که می‌فرماید: «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى» با هم همکاری کنید. گاهی یک بسته عدس، لوبیا و حتی یک بسته نمک شما را در این طرح، هم‌نمک می‌کند.

این معرفی سینه به سینه، خود یک امر خیر است و یاری‌رساندن به گرسنگان و جلوگیری از اسراف را آرام آرام در زیر پوست شهر تهران نهادینه می‌کند.

اما سهیم‌شدن در طرح هم‌نمک راه‌های بیشتر و جالب‌تری هم دارد، یک سالی است که بچه‌های هم‌نمک به شناسایی محله‌های محروم تهران مشغول‌اند. کمک به شناسایی محله‌هایی که در آن افراد بی‌بضاعت زندگی می‌کنند، خود یکی از راه‌های مشارکت در هم‌نمک است. همچنین اگر به واسطه همکاری در خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یا فعالیت اجتماعی در مسجد محله‌تان از خانواده‌های بسیار بی‌بضاعت یا افرادی که هیچ بهره‌ای از غذای گرم ندارند، خبری دارید همین حالا دست به کار شوید و آن را به اطلاع روابط عمومی هم‌نمک برسانید.

بخش مهمی از شیوه همکاری و سهیم‌شدن در طرح هم‌نمک، ارائه ظرفیت‌های خود برای کمک مشاوره‌ای و پزشکی در مجموعه است. اگر در خانواده خود روانشناس، مشاور خانواده، پزشک عمومی، متخصص تغذیه و ... سراغ دارید یا خود به چنین تخصصی آراسته هستید، دست روی دست نگذارید و با اعلام آمادگی خود در پیش‌برد این نیکوکاری سهیم شوید. هم‌نمک در راستای خیر پایدار و ارتقای تأثیر خدمت‌رسانی به محرومان، محله‌ها و خانواده‌هایی را مورد حمایت غذایی منظم و پیوسته خود قرار می‌دهد. چه خوب است که وقتی غذای گرم به خانواده‌های بی‌بضاعت استان تهران می‌رود، یک مشاور، پزشک و راهنما نیز به آنان خدمتی برساند و در حد توان خود به آن‌ها کمک کند.

یادمان نرود که همگی بر سر سفره نعمت‌های خداوند، مهمان و هم‌نمک هستیم. اگر غفلت و حق‌خوری برخی انسان‌ها موجب شد که برخی انسان‌های دیگر بهره‌ کمتری از این سفره و خان گسترده داشته باشند، امروز وقت آن است که آستین همت بالا بزنیم و حق شکرگزاری نعمت‌های خداوند را با خدمت به مردمش ادا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا هم نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، واکنش‌های هیستریک و خشمگین سران رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سخنانی که روزنامه معاریو آن را منتشر کرد، گفت: معلوم شد که تعلل و انتظار اشتباه بزرگی بود و هم‌اکنون باید به رفح حمله کنیم.

بن گویر ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن گفت: اسرائیل قبلا چندین جنگ را بدون حمایت آمریکا انجام داده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: روابط ما با آمریکا بسیار خوب و نزدیک است و همکاری نظامی ما از ابتدای جنگ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: ما وارد رفح می شویم و نیروهای حماس را متلاشی می کنیم و تسلیم فشارهای بین المللی نمی شویم.

به دنبال عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عجز نتانیاهو در تحقق اهداف خود در این جنگ، اختلافات میان مقامات صهیونیست گسترش یافته و استعفای ناگهانی دیروز «گدعون ساعر» از کابینه اضطراری موجی از واکنش‌ها علیه بنیامین نتانیاهو به دنبال داشته است.

کد خبر 6063007

دیگر خبرها

  • چگونه در ماه رمضان در امتحانات موفق شویم؟
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط وارد پلی‌آف شویم/دلیرزهان بازیکن تیم‌ملی پنج‌نفره است یا سه‌نفره؟
  • چگونه هر روز شاد و پر انرژی از خواب بیدار شویم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • آقاسی: سپاهان را با هواداران می‌بریم
  • اگر در رمضان خودسازی نکنیم زیانکار می‌شویم
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم
  • امسال می‌توانیم با دو تیم آسیایی شویم/ ملوان یک مدعی در لیگ است
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود