Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در سومین هفته اسفند ماه در گروه خودرویی در حاشیه بازار نظاره گر معاملات بودند و بازار در اختیار گروه های صادرات محور به خرید و فروش مشغول بود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در سومین هفته اسفند ماه گروه خودرویی‌ها همچنان در حاشیه بازار قرار داشتند و صدر جدول در اختیار گروهای صادرات محور اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳ هزار و ۸۶۴ سهم در انتهای هفته گذشته به ۳ هزار و ۵۹ سهم اُفت کرد و حجم از ۵۶ میلیون و ۵۷۶ سهم با کاهش به ۴۶ میلیون و ۷۷۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با رشد ۰.۴۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند نزولی ۰.۴۷ درصدی رسید.  

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۴۶۳ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۳۶ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۳ میلیون و ۵۰۳ سهم با اُفت به ۸ میلیون ۴۱۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۱.۰۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۰.۴۵ درصدی رسید.  

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۵۹۶ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۳۹۶ سهم اُفت کرد و حجم از ۲۷ میلیون و ۹۸۸ سهم با روند نزولی به ۲۳ میلیون و ۳۲۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۹۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته توقف و به اُفت ۱.۰۸ درصدی رسید.  

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.  

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۹ هزار و ۱۲۸ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۶۰۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۲۱ میلیون و ۵۸۳ سهم با اُفت به ۵۸ میلیون و ۴۷ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۲۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته بدون تغییر متوقف شد.  

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۱۸ سهم در ابتدای هفته به ۵۴۱ سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از ۶ میلیون و ۴۴۵ با رشد به ۹ میلیون و ۶۷۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۱۹ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۱.۰۸ درصدی رسید.  

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.  

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: روند این هفته بازار بورس همانند هفته‌های گذشته گزارش شده به گونه‌ای که با توجه به اوج گیری گروه‌های فلزی، گروه‌های معدنی گرایش بازار به سمت گروه‌های صادرات محور و ارز محور بوده است.

وی تصریح کرد: این شرایط سبب آن شد که به جز چند گروه محدود قطعه سازی، گروه خودروسازی در حاشیه قرار بگیرند و فعلا صدر نشینی بازار با صادرکنندگان باشد که این مسئله فرصت ارز اندام به گروه های خودرویی نمی‌دهد، به همین خاطر سهام داران این حوزه باید در انتظار روزهای آینده بمانند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازارسرمایه خودرو معاملات ارزش ایران خودرو گروه بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف طرح مالیات بر سوداگری، گفت: طرح مالیات بر سوداگری کمک می‌کند فعالیت‌هایی که به سمت سوداگری می ‌روند و موجب اختلال در نظام اقتصاد واقعی کشور می‌شوند متوقف شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توقف فعالیت‌های سوداگری به معنای اقتصاد، تولید و اشتغال واقعی و همه موضوعاتی که در نظام اقتصادی به دنبال آن هستیم فعال می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به اینکه ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عملا بازار سوداگری تبدیل به بازار افزایش قیمت ها تبدیل شده که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آنها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی با اشاره به اینکه پیامد اجرای این طرح کاهش التهابات در قیمت چهار دارایی املاک، طلا، ارز و خودرو می‌شود زیرا تقاضا به این سمت می‌رود، ادامه داد: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می گیرد پس از تبدیل شدن این طرح به قانون مهار می شود اقتصاد که منجر به کاهش قیمت در این چهار قلم و مهمتر از همه رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی که تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند، می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون شامل افراد عادی نیست و شامل کسانی که عملیات اقتصادی را با هدف سوداگری دنبال می‌کنند می‌شود ، عنوان کرد: در بحث خودرو و املاک کلیه آنچه را که باید در شرایط کاملا مطلوب برای خانواده های حتی دارای توانمندی بالا باید لحاظ می‌کردیم که مشمول این قانون نشوند در نظر گرفته ایم، بنابراین با این رویکرد و نگاه فقط درصد بسیار جزئی از افرادی که در حوزه سوداگری عمل می‌کنند مشمول این طرح می‌شوند و اساسا به طبقات دیگر اصابتی نخواهد کرد.

وی گفت:البته باید زیرساخت‌ها فراهم شود و فرصت کافی را به افراد و گروه ها و مجموعه جامعه داده می شود که بتوانند خود را انطباق دهند و این کمک می‌کند ظرفیت را در بخش اقتصاد واقعی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه نهایی شدن این طرح به فعال شدن بازار بورس نیز کمک کند، خاطرنشان کرد: هرچیزی که در حوزه فعالیت اقتصاد واقعی عمل کنیم بورس به عنوان نماد بازار اقتصاد واقعی، فعال می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار