Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس خبرگان گفت: سردار سلیمانی مجسمه اخلاص تمام است؛ کار‌هایی انجام داده که خیلی‌ها از آن خبر ندارند؛ در خیلی جا‌ها به داد اسلام و انقلاب و ولایت فقیه رسیده است؛ این مرد شریف در زمان مشکلات در عراق و سوریه بدون اینکه بخواهد خود را مطرح کند حاضر می‌شد و توطئه‌ها را خنثی می‌کرد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان آیت‌الله احمد جنتی روز سه شنبه طی سخنانی در افتتاحیه «اجلاسیه ششم» مجلس خبرگان در دوره پنجم باتبریک ماه مبارک رجب و اعیاد این ماه اظهار کرد: باید بابت از دست دادن دو عضو برجسته و عالی مقام مجلس خبرگان یعنی حضرات آیات هاشمی شاهرودی و مومن به اعضا تسلیت بگوییم؛ این دو بزرگوار از جمله شخصیت‌های برجسته نظام در حوزه‌های مختلف بودند؛ فقدان این دو بزرگوار برای ما سخت است، اما به هر ترتیب تقدیر الهی اینچنین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس خبرگان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با تمام وجود و با روح و قلب خود باید به درگاه الهی سجده شکر کنیم که این انقلاب اسلامی را با همه دشمنی‌هایی که مستکبران اعمال کردند، حفظ داشت و همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی خنثی شد.
وی افزود: دشمنان ۴۰ سال تمام تلاش خود را کردند تا این انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند و مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را بر ما تحمیل کردند و هر چه توانستند کردند، اما خداوند انقلاب ما را حفظ کرد؛ دشمنان نمی‌توانند بر مقدّرات الهی حاکم شوند و این انقلاب اسلامی ما الهی است.
آیت الله جنتی با قدردانی از مردم شریف ایران اسلامی جهت حضور پرشکوه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تصریح کرد: کسانی که از سنت‌های الهی بی خبر هستند نمی‌توانند تصور کنند که چگونه وقتی مردم در فشار‌های معیشتی هستند و بعضا برای تهیه گوشت و سایر لوازم ضروری زندگی خود معطل هستند، اما باز هم وقتی به حضور در راهپیمایی دعوت می‌شوند بهتر از هر سالی وارد می‌شوند؛ در برخی از نقاط حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و مردم زیر باران و برف آمدند و صرفا به رفت و آمد اکتفا نکردند بلکه ایستادند و به قطعنامه این راهپیمایی باشکوه نیز گوش فرا دادند.
رئیس مجلس خبرگان بیان کرد: بنابر این باید هر چه می‌توانیم به این مردم نجیب و حاضر در صحنه خدمت کنیم و لازم است مسئولین ما هر کاری می‌توانند در خدمت به این مردم انجام دهند. مردم ما هیچ گاه کوتاه نیامده اند و در تمام صحنه‌ها برای دفاع از انقلاب اسلامی حضور یافته‌اند.
وی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ثمره خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید است؛ ما عده بسیاری از شهید و جانباز در راه انقلاب داده ایم و این شهدا و جانبازان بودند که ایستادند و نظام وا نقلاب را حفظ کردند.
آیت الله جنتی گفت: راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال مشت محکمی بر دهان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود بود؛ آن‌ها می‌گفتند جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن نخواهد گرفت و برای این منظور، توطئه‌های زیادی ترتیب دادند، اما با عنایت خداوند همه این توطئه‌ها خنثی شد.
رئیس مجلس خبرگان در ادامه با بیان اینکه در سنت‌های الهی هیچ گونه تغییری و جود ندارد گفت: یکی از سنت‌های الهی آن است که اهل حق در صورت مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران پیروز می‌شوند؛ در صدر اسلام نیز پیامبر (ص) و علی (ع) و آل علی اگر چه سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی را تحمل کردند، اما در نهایت به پیروزی دست یافتند.

وی با بیان اینکه مظلوم‌تر از علی ابن ابیطالب درتاریخ پیدا نمی‌شود گفت: با وجود آنکه مسلمانان هر چه داشتند به برکت وجود پیامبر و علی (ع) بود، اما دشمنان کار را به جایی رساندند که وقتی علی (ع) در محراب مسجددر ماه رمضان به شهادت رسید وصیت کرد تا ۴ صورت قبر برای او درست کنند تا محل دفن حضرت مشخص نشود چرا که از پیکر مبارک حضرت علی (ع) نیز دست بر نمی‌داشتند؛ ببنید مظلومیت تا کجا پیش می‌رود؟!
آیت الله جنتی تاکید کرد: بنابر این این مصیبت‌ها و مظلومیت‌ها وجود دارد، اما در نهایت پیروزی برای اهل حق است، فرعون‌ها رفتند، اما موسی‌ها ماندند. بت پرستان رفتند، اما پیامبر اسلام ماند، دشمنان علی رفتند، اما علی (ع) ماند. امروز هم می‌بینید که در مراسم اربعین چه حرکتی ایجاد می شود و همه جهان خیره می‌ماند و این به برکت وجود مبارک حسین بن علی (ع) است.

رئیس مجلس خبرگان بیان داشت: در جمهوری اسلامی ما خیلی شهید دادیم؛ ازمقامات بالا از جمله شهیدان مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر تا شهیدانی همچون حججی، پاداش این شهادت‌ها پیروزی جبهه اسلام و شکست دشمن است؛ و شما می‌بینید دشمنان هر چه توطئه می‌کنند تا نظام اسلامی را به شکست بکشانند، اما این نظام روز به روز بیشتر رشد می‌کند.
وی در ادامه با مقایسه سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق با سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به این کشور بیان کرد: این برای دنیا یک هشدار است که ترامپ در سفر به عراق، تاریکی و یک پایگاه نظامی را انتخاب می‌کند و با ترس و لرز به عراق می‌رود و هیچ مقام عراقی از او استقبال نمی‌کند، این یعنی شکست مستکبران؛ درمقابل رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق مورد استقبال مقامات عراقی قرار می‌گیرد و این نشانه عزت جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد که مستکبران در حال افول هستند و ما داریم صعود می‌کنیم؛ بنابر این مردم ما باید دلگرم باشند و سختی‌ها را تحمل کنند.
آیت الله جنتی با بیان اینکه در کشور ما امکانات و منابع زیادی وجود دارد که بلا استفاده مانده است اظهار کرد: واقعا باید یک فکری به حال این وضعیت شود تا خدای ناکرده این مردم حتی ذره‌ای از نظام ناخرسند نشوند؛ این مردم نجیب هستند و همواره به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته اند.
رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب گفت: همه مردم و مسئولان باید این بیانیه را بخوانند و بفهمند و در تبلیغ آن تلاش کنند؛ در مجلس خبرگان نیز باید در تشریح این بیانیه اقدام جدی صورت گیرد؛ این بیانیه باید عینیت پیدا کند.
وی تصریح کرد: مسئولین نیز باید این گام دوم انقلاب را طی کنند و تلاش کنند تا به هدف اصلی انقلاب که همان پیروزی جهانی عدالت بر ظلم است دست پیدا کنیم وما باید در تحقق این امر در صف مقدم باشیم.
آیت الله جنتی با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر سلیمانی توسط مقام معظم رهبری افزود: نشان ذوالفقاری که مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی دادند دل ما را شاد کرد؛ سردار سلیمانی کار‌هایی انجام داده که خیلی‌ها از آن کار‌ها خبر ندارند؛ سردار سلیمانی در خیلی جا‌ها به داد اسلام و انقلاب و ولایت فقیه رسیده است؛ این مرد شریف در زمان مشکلات در عراق و سوریه بدون اینکه بخواهد خود را مطرح کند حاضر می‌شد و توطئه‌ها را خنثی می‌کرد.
رئیس مجلس خبرگان بیان کرد: سردار سلیمانی مجسمه اخلاص است و دریافت نشان ذوالفقار حقش بود؛ ما هم به سهم خود از وی تقدیر می‌کنیم و معتقدیم این سردار رشید اسلامی الگویی برای همه نظامیان و افراد انقلابی است.   آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به سفر بشار اسد به ایران گفت: سفر بشار اسد به ایران پیام مهمی برای دنیا دارد؛ معنی این سفر آن بود که این ایران بود که سوریه را نجات داد و دشمنان را در سوریه سرکوب کرد؛ همه دنیا متحد شده بودند که بشار اسد نباشد، ولی این ایران بود که وارد میدان شد و همه قدرت‌ها را به عقب راند؛ این نشان دهنده عزت اسلام و انقلاب و ولایت فقیه است.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید از مشکلات اقتصادی غفلت کنیم گفت: آقای رئیس جمهور گفتند که رهبری فرمودند: شما فرمانده جنگ اقتصادی باشید؛ خب این فرمانده در مورد مسائل اقتصادی می‌خواهد چکار کند؛ واقعا در برخی موارد شاهدیم که تنها این خداوند و خون شهیدان است که مردم و کشورما را حفظ کرده است.
رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: در قضیه ارز چه کردند؟ با یک حرکت شبانه، آشوب ارزی در این مملکت درست کردند و رانت‌های ارزی زیادی را بوجود آوردند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: پرونده افرادی که آشوب ارزی درست کرده بودند به دستگاه قضایی رفت و زیر نظر برادر عزیز و پرتوان ما آیت الله آملی رسیدگی شد و من همین جا باید بابت برخورد‌های قاطعانه دستگاه قضا با این مفسدان اقتصادی و ارزی از آیت الله آملی تقدیر کنم.
وی افزود: آیت الله آملی در طول این مدت ده سال قاطعانه کار کردند و من از قاطعیت و عدم انعطاف ایشان در برابر افراد صاحب نفوذ قدردانی می‌کنم.
رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: در حال حاضر نیز ادامه کار در دستگاه قضایی به حضرت آقای رئیسی سپرده شده است و من بابت انتصاب ایشان به سمت ریاست دستگاه قضا بسیار خوشحال شدم و باید بر دستان مقام معظم رهبری به سبب این انتصاب بوسه زد؛ این انتصاب داد دشمن را درآورد و همین امر نشان می‌دهد که این انتصاب بسیار صحیح و شایسته بود؛ هر جا دشمن عصبانی شد باید بدانیم ما موفق عمل کرده ایم؛ در قضیه انتصاب آقای رئیسی به سمت ریاست دستگاه قضا نیز شاهد بودیم که کفار و منافقین و ضد انقلاب عصبانی شدند.
آیت الله جنتی درادامه مطالبی که آیت الله رئیسی در جلسه معارفه خود بیان کرد را بسیار عالی دانست و گفت: ضمن تقدیر از خدمات بسیاری که روسای سابق قوه قضاییه انجام داده اند باید در این قوه تحولاتی ایجاد شود؛ توقعات از این قوه زیاد است برخی مواقع با تهدید و برخی مواقع با تطمیع وارد می‌شوند، اما انسان باید خود را حفظ کند.
وی اظهار کرد: من به حضرت آقای رئیسی گفتم که شما باید دو کار را انجام دهید نخست آنکه مطالبی که رهبری فرمودند: را در مقابل چشمان خود قرار دهید و دوم اینکه همین برنامه‌های خوبی را که بیان کردید بنویسید و برای جامه عمل پوشاندن به آن‌ها در مقابل خود قرار دهید.
رئیس مجلس خبرگان افزود: آقای رئیسی باید پیگیری مسئله رانت‌های ارزی را در صدر کار‌های خود قرار دهد و ممکن است صد‌ها پرونده در آینده در این زمینه شکل گیرد؛ یک مرتبه عده‌ای نرخ ارز را بالا آوردند و ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زدند باید با این افراد برخورد شود.
آیت الله جنتی گفت: باید با این دانه درشت‌ها و گردن کلفت‌ها برخورد شود؛ آن‌هایی که وقتی محاکمه‌اشان آغاز می‌شود از برخی نهاد‌ها و از برخی افراد نام و نشان دار تلفن می‌شود که با این آدم که در حال محاکمه است برخورد نشود.
وی تاکید کرد: باید هم با آن‌ها که مجرم اند و هم با آن‌هایی که زمینه جرم را فراهم می‌کنند برخورد شود.
رئیس مجلس خبرگان در پایان خاطر نشان کرد: این امید را داریم که باشیم و ظهور حضرت ولی عصر (عج) را ببینیم و در رکاب ایشان به شهادت برسیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله احمد جنتی آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: مهمترین دغدغه مردم اقتصاد و مشکلات معیشتی است و از وضع گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه نهم فروردین‌- در مراسم همدلی و وحدت نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان آوج و بویین‌زهرا با اشاره به معنای حقیقی دموکراسی در جهان و انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ملت ایران تنها ملت مظلوم اما مقتدر منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی به بهانه ایجاد دموکراسی به کشورهای خاورمیانه حمله کردند و قتل و کشتار و خونریزی به راه انداختند، اما همین کشورها می‌خواهند و می‌خواستند در ایران اسلامی هیچ‌کس در عرصه انتخابات شرکت نکند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با بیان اینکه دموکراسی مورد ادعای غربی‌ها دروغین است، گفت: در پشت پرده واژه دموکراسی هدف غارت و چپاول کشورهای جهان سوم است، ولی ما دموکراسی واقعی را با حضور ۴۵ ساله مردم در پای صندوق‌های رأی به دنیا نشان دادیم.

رفیعی آتانی افزود: همه نامزدهای عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان دموکراسی هستند که با توجه به هجمه شدید دشمن برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی و تحریم انتخابات، با مال و آبروی خود به میدان آمدند و توانستند با به میدان آوردن مردم پای صندوق‌های رأی شور و هیجان انتخاباتی ایجاد کنند و تنور انتخابات را داغ کنند و توطئه دشمن را خنثی کنند.

وی، امید و اعتماد ملت ایران را به صحنه انتخابات دانست و ادامه داد: از ابتدای سال گذشته رهبر معظم انقلاب یک تنه و تنها عرصه انتخابات را مدیریت و هدایت کرد و توانست در مقابل ارتش رسانه دشمن تمام اهداف آنها را خنثی کند.

فرمانده سپاه استان قزوین با بیان اینکه رهبری در حقیقت توانست با به صحنه آوردن مردم پای صندوق‌های رأی مردمی‌ترین انقلاب الهی را هدایت کند، گفت: ایشان با تکیه بر آرای مردم انقلاب را در برابر طوفان شدید تخریب انتخاباتی و تحریم عرصه انتخابات مصون نگه داشت.

رفیعی‌آتانی افزود: از این‌رو امید و اعتماد ملت ایران به صحنه انتخابات است و مردم می‌خواهند با رأی خود بازیگران سیاسی کارآمد را برای اداره کشور خود انتخاب کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مهمترین دغدغه مردم هم ادامه داد: مهمترین دغدغه مردم اقتصاد و مشکلات معیشتی است و از وضع گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) با بیان اینکه ملت عزیز از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارکان آنها راضی هستند و دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، گفت: با این حال مردم از برخی از مسئولان گلایه دارند و دوست دارند مسئولان برای آنها صادقانه تلاش کنند.

رفیعی‌آتانی با تأکید بر اینکه ملت با بصیرت ما هیچگاه در زمین دشمن بازی نکرد، تصریح کرد: ملت ما علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، چرا که ملت و مسئولان در حقیقت در یک زمین بازی هستند و با اعتماد و همدلی و پاس به همدیگر توانستند به دشمن گل بزنند و تیر دشمن به خطا برود.

کد خبر 739989

دیگر خبرها

  • جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیست نشان‌دهنده اضمحلال این رژیم‌ غاصب است
  • شب‌های قدر قلب ماه مبارک رمضان است
  • روز قدس نشان دهنده همبستگی با مردم غزه است
  • نگاهی به عملکرد سال ١۴٠٢ قایقرانی از زبان رئیس فدراسیون
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد