Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:07:57 GMT

گالری گردی در آخرین هفته سال

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۹۷۱۹

گالری گردی در آخرین هفته سال

تهران- ایرنا- گالری‌های هنری بسیاری در آخرین هفته سال نمایش هنرهای تجسمی را در فصل زمستان به پایان می‌رسانند تا در فصل بهار آغازی دوباره را تجربه کنند اما هستند نمایشگاه‌هایی که در آخرین جمعه سال تازه افتتاح می‌شوند تا در تعطیلات نیز میزبان هنردوستان باشند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مراکز هنری تهران در آخرین جمعه سال میزبان نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی برای بازدید اهالی فرهنگ و هنر پایتخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**نمایشگاه‌هایی که روز جمعه افتتاح می‌شوند
*«به انتخاب» در گالری اِمکان
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان «به انتخاب» روز جمعه 24 اسفند در گالری اِمکان افتتاح می شود و تا جمعه 16 فروردین ادامه خواهد داشت.
نازگل انصاری‌نیا، فریدون آو، حسین بهروش، پویا پارسا‌مقام، متین توفیقی، وحید حریری، شهلا حسینی، ندا رضوی‌پور، محمد رضایی‌کلانتری، زروان روحبخشان، منا زهتابچی، علیرضا ساعی، سبا سرخیل، نسترن سمیعی، زینب سنایی، فواد شریفی، داریوش طلایی، همایون عسکری سیریزی، مهدی علیزاده، حامد فرهنگی، بیتا فیاضی، نرجس قاسمی، سارا قنبری، احسان لاجوردی، سلمان متین‌فر، یاسمن متین‌فر، سحر مرادی، مهران مهاجر، کاوه نجم‌آبادی، غزاله هدایت و یوستوس کمپر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند
گالری اِمکان در خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک 3، زنگ یک واقع شده است.
*«چهل چراغ» در موزه امام علی(ع)
نمایشگاه هنرهای تجسمی «چهل چراغ» در موزه امام علی(ع) با مشارکت اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، دوشنبه 20 اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد و تا 31 فروردین ادامه خواهد شد.
این نمایشگاه در هشت گرایش خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نگارگری، عکاسی و صنایع دستی آثار سرآمدان هنری شاهد و ایثارگران را به نمایش گذاشته خواهد شد.
موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در خیابان ولیعصر، روبروی اتوبان هاشمی رفسنجانی(نیایش ) بلوار اسفندیار، پلاک 35 است.
*« ... از طبیعت» در باغ موزه هنر ایرانی
نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع طبیعت با گردآوری امیر یگانه 24 اسفندماه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی افتتاح می شود و تا 15 فروردین میزبان علاقه‌مندان است.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان معاصر هنرهای تجسمی از جمله فریده لاشایی، بهجت صدر، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، جلال شباهنگی، آرمان یعقوب پور، اوژن شیراوژن، علیرضا آدمبکان، مصطفی دشتی، جلال مشمولی، منوچهر نیازی، ابراهیم فرجی و... به نمایش در می‌آید.
این نمایشگاه در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی قرار دارد.
*«نقاشی» گالری ایرانشهر
نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های فرید جهانگیر روز جمعه 24 اسفند در گالری ایرانشهر افتتاح می شود و تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک 1/69 واقع شده است.

** نمایشگاه‌هایی که همچنان به کار خود ادامه می‌دهند
*«باغ مدور خاطره» در نگارخانه برگ
مجموعه‌ای از آثار نقاشی و عکس گروهی از هنرمندان ایرانی 10 اسفند تا 31 اریبهشت در نگارخانه برگ به نمایش درمی‌آید.
نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس «باغ مدور خاطره» در نگارخانه برگ برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه آثاری از ثمیلا امیرابراهیمی، فرح اصولی، پونه اوشیدری، لادن بروجردی، حسین تمجید، آهو حامدی، شهلا حبیبی، آزاده رزاق دوست، سهراب سپهری، سپیده سحر، همایون سلیمی، زهرا شفیع، سرمه عرب، ناصر عصار، سمیرا علیخانزاده، مینا غازیانی، بهرام غنچه پور، سروناز فارسیان، الهام فاطمی، رعنا فرنود، صمد قربان زاده، بهنام کامرانی، فریده لاشایی، علی مشهدی الاصل، حسین محجوبی، شهلا معظمی، مانلی منوچهری، کتایون مقدم، الهام نفیسی، آتیه نوری، منوچهر نیازی، گیزلا وارگا سینایی و آرمان یعقوب‌پور به نمایش درمی‌آید.
نگارخانه برگ به نشانی میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، شماره 12، عمارت عین الدوله برپاست.
**«کافه گرافی» در ایرانشهر
نمایشگاه انفرادی نقاشی و چیدمان هانی نجم عصر جمعه 17 اسفند در کافه‌گالری تماشاخانه‌ایرانشهر افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان، تماشاخانه‌ایرانشهر واقع شده است.

**«دیروز و امروز» در گالری فرمانفرما
نمایشگاه نقاشی های مسعود نهاوندی با عنوان «دیروز و امروز» جمعه 10 اسفند در گالری فرمانفرما افتتاح شد و تا جمعه 24 اسفند 1397 ادامه خواهد داشت.
این هنرمند که دانش آموخته رشته نقاشی از پاریس و بوردو است، اکنون حاصل تجربیات 40 ساله خود را پس از سال ها زندگی در غربت، در گالری فرمانفرما به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که تمامی این آثار در مکتب سورئالیسم خلق شده اند.
«دیروز و امروز» عنوانِ این نمایشگاهِ نهاوندی ست و مروری دارد بر تجربه سالیان متوالی حرکت در جریان سیالِ جهانِ پیرامونِ این هنرمند. گاهی اوقات انسان از دیدن کارهایش به این احساس می رسد که گویی هنرمند خارج از این جهان فیزیکی و پر ازدحام در جهانی خارج از الگوهای زمینی به سر می برد و همچنین سادگی در حباب های شفاف وی بگونه ای اثرگذار در درون انسان رخنه می کند چنان که انسان ناخودآگاه همه چیز را به حباب ها می‌سپارد و به سبکبالی آن به پرواز در می‌آید.
این نمایشگاه در خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 قرار دارد.
*«رام‌نشده» در گالری دلگشا
نمایشگاه گروهی با عنوان رام‌نشده با گردآوری فریدون آو 17 اسفند افتتاح شد تا 20 فروردین سال 98 در گالری دلگشا به نشانی کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30 میزبان هنردوستان است.
*«نقاشی» در گالری وارطان
نمایشگاه گروهی نقاشی تحویل یک سالگی گالری وارطان 17 اسفند افتتاح شد و تا 20 فروردین ماه در محل این گالری به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ٥١٤، خانه وارطان برپاست.

** نمایشگاه‌هایی که این هفته به کار خود پایان می‌دهند
* «هنرمندان معاصر» در نگارخانه لاله
هشتمین نمایشگاه سالانه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران با همکاری 90 هنرمند و بیش از 250 اثر جمعه 26 بهمن ماه در نگارخانه لاله برگزار ‌شد و تا 25 اسفند ماه دایر خواهد بود.
در هشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران که با همکاری 90 هنرمند شکل گرفته است، بیش از 250 اثر با رویکرد مدرن و معاصر ارائه شده که در یک نگاه می‌توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.
رضا بانگیز، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی، احمد فتوت، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، محمدرضا دادگر، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، مینا نوری، بهزاد شیشه گران، محمدرضا فیروزه ای، آرمان استپانیان، ایرج اسکندری، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، ژیلا کامیاب، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد،علی ندایی، پرویز روزبه، مصطفی ندرلو، رضا خدادادی ،فرح سید ابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد خلیلی فرد، جمشید حقیقت شناس، جواد نوبهار، رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، رضا افسری، آرمان یعقوب پور، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، مانلی منوچهری، مهرداد ختایی بخشی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله واقع شده است.
*«حضور غایب» در گالری سایه
نمایشگاه گروهی مولتی مدیا با عنوان «حضور غایب»، 17 اسفند افتتاح شد تا 28 اسفند در گالری سایه برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره 21 قرار دارد.
*«فصل سپید» در گالری کاما
نمایشگاه آثار هادی شعبانی با نام «فصل سپید»، 17 اسفند افتتاح شد و تا 24 اسفند در گالری کاما برپاست. این گالری در خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک 24 طبقه دوم قرار دارد.
نگارخانه‌های تهران در روزهای پایانی سال نود و هفت، ده‌ها مراسم افتتاحیه دارند، هفته سوم اسفند، مصادف با برگزاری جشنواره فروش بهاره در تهران است و شهر، آماده استقبال از نوروز 98 می‌شود.
سال 98، ساعت یک و 28 دقیقه و 27 ثانیه روز پنجشنبه، اول فروردین تحویل می‌شود.
فراهنگ ** 9031 **9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي گالري گردي هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: به‌مناسبت این ایام تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان با حضور تعدادی از اساتید راهنمای گردشگری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از سوم تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید انجام می‌دهند، افزود: تور اصفهان‌گردی با همراهی اساتید گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 746823

دیگر خبرها

  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود