Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: امسال به علت کنترل نشدن ملخ‌های صحرایی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس یا فراوانی آن، از ۴۵ روز گذشته دسته‌هایی از ملخ صحرایی وارد جنوب کشور شدند و جمعیتی از این ملخ‌ها به جنوب استان کرمان و تالاب جازموریان آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماده باش یک فروند هواپیمای سم پاش در فرودگاه جیرفت افزود: با تشکیل ستاد مبارزه با ملخ همه اوضاع در کنترل است، اما به علت افزایش سطح سبز دشت جازموریان احتمال هجوم ملخ‌ها وجود دارد.
مدیردفتر مقابله لا آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور نیزدر جیرفت با اشاره به درگیری ۶ استان کشور با آفت ملخ اظهار داشت: استان‌های خوزستان، جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در حال حاضر شاهد هجوم ملخ‌ها است.

معین از مبارزه با ملخ‌های صحرایی در پهنه ۱۵ هزار هکتار در کشور خبر داد و گفت: معمولا این ملخ‌ها از سوی صحرای آفریقا روانه شبه جزیره عربستان شده و زمانی که کنترل نشوند راهی کشور ما می‌شوند.

وی گفت: سن پورگی این نوع ملخ از یک تا ۳ ماه است که اگر در این بازه زمانی در مبارزه موفق عمل شود آن‌ها به نوع بالدار ملخ تبدیل نشده و راهی مناطق دیگر نمی‌شوند.

مدیر دفتر مقابله با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه پایش‌های مستمر نشان می‌دهد که ملخ‌ها هنوز به مزارع وارد نشده اند و بیشتر در عرصه‌های منابع طبیعی مستقر است تاکید کرد: کشاورزان نگران نباشند، زیرا کنترل این آفت در مرحله اول که از بین بردن آن‌ها قبل از تخم گذاری است به خوبی پیش می‌رود. مرحله دوم که مبارزه با پوره است در بهار خواهد بود که ما هر چه بتوانیم در مرحله اول موفق ترعمل کنیم کارمان در مرحله دوم راحت‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در حال رایزنی برای اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای کنترل این آفت است.
انتهای پیام/ح

مقابله با ملخ صحرایی در جازموریان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی آفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 

سرهنگ جواد خواجه‌پور گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی سیرجان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور سیرجان ـ  شهربابک، یک دستگاه کامیون نفتکش را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون که دارای ۴ پلمب و مدارک جعلی حمل قیر بود، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که قصد انتقال به جنوب برای خروج از کشور را داشت، کشف شد. 

فرمانده انتظامی سیرجان بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
وی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی فراجا با هدف مبارزه با جرائم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات هموطنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان