Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:33:05 GMT

فعالیت صنوف نباید آرامش شهروندان را برهم بزند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۰۱۵۷

فعالیت صنوف نباید آرامش شهروندان را برهم بزند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بوکان گفت: فعالیت صنوف نباید موجب سلب آرامش شهروندان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، کار گروه صنوف آلاینده و مزاحم شهری صبح امروز با حضور متولیان امر برگزار شد.

در این جلسه لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اظهار داشت: با همت اتاق اصناف و هیات مدیره شرکت ژینگه کار انتقال صنوف آلاینده از سال ها قبل شروع شده و این طرح می تواند بالغ بر ششصد واحد صنفی را ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عدم همکاری با این پروژه مدت ها آن را زمین گیر کرد ولی امروز مسئولان شهری با تمام توان از این پروژه حمایت می کنند و‌ ساماندهی دیگر رسته ها منوط به موفقیت این طرح است.

وی افزود: امروز دیگر با وجود پشتوانه های قانونی از نظر اداری و دستور صریح وزارت کشور تعلل در این حوزه از طرف هیچ اداره و دستگاهی پذیرفته نیست و باید با برنامه شفاف و عملی کلیه صنوف مزاحم ساماندهی شوند.

خسروپور در پایان تصریح کرد: اصناف قلب تپنده یک شهر محسوب می شوند اما فعالیت صنوف نباید سکونت و آرامش شهروندان را برهم بزند، براین اساس انتقال صنوف مزاحم جز اولویت شهری و خواست جامعه اصناف و شهروندان است و باید با تعین مراحل ساماندهی از طرف اعضای کارگروه و اطلاع رسانی به مردم این امر مهم محقق شود و قطعا اصناف عزیز همراهی خواهند کرد.

«قزلجی» رئیس شورای اسلامی شهر هم ضمن یادآوری ضرورت ساماندهی صنوف بر همکاری و تعامل همه جانبه شهرداری و شورا با اتاق اصناف تاکید کرد و گفت: باید از فرصت به وجود آمده تعامل در مدیریت شهری استفاده کرد و به معضلات چندین دهه شهرستان بوکان از جمله سروسامان دادن به صنوف مزاحم پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم