Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس رسانه گفت: امیدی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مطرح می‌کنند، بدون پشتوانه نیست، زیرا اگر کسی وعده‌ها و نصرت الهی را باور دارد، دچار یأس و ناامیدی نخواهد شد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مهدی فضائلی، در آئین اختتامیه و دهمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع «بررسی ابعاد گفتمان‌های انقلاب اسلامی» در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از ویژگی‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب، با توجه به ارجاعات قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) و تحلیل ایشان بر این منابع، قابل فهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی فضائلی، بازتعریف برخی از داستان‌های قرآنی توسط رهبر معظم انقلاب در دیدارهای عمومی با مردم و مسئولان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از داستان‌هایی که شخص ایشان، مکرر به آن اشاره می‌کنند، داستان خروج حضرت موسی (ع) و یارانش به قصد حفظ جان از شهر است، این داستان به وضعیت کنونی جامعه اسلامی بسیار شبیه است، جامعه‌ای که با برخی مشکلات و دشمنان قسم خورده و کینه توز روبه رو است.

وی گفت: یکی از مهم ترین ویژگی‌های شخصیتی مقام معظم رهبری، باورمندی ایشان نسبت به اسلام، تعالیم اسلامی و وعده‌های الهی است. در یک جایگاهی که یک رهبر الهی قرار دارد، باور مندی به این وعده‌ها تعیین کننده است.

این کارشناس رسانه گفت: امیدی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مطرح می‌کنند، بدون پشتوانه نیست، زیرا اگر کسی وعده‌ها و نصرت الهی را باور دارد، دچار یأس و ناامیدی نخواهد شد.

فضائلی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و لازم است آحاد مردم با مفاد و محتوای این بیانیه آشنایی پیدا کنند و حداقل یک بار آن را مطالعه کنند، هم نخبگان و مسئولان کشور این بیانیه را مطالعه کنند و هم در جهت تبیین، اجرا و تحقق آن تلاش کنند.

‌‌بیانیه گام دوم انقلاب تلاش نخبگان برای تبدیل دانایی به توانایی است‌یزد| محوریت برنامه‌ها در سال 98 باید براساس بیانیه "گام دوم انقلاب " باشدبیانیه گام دوم انقلاب منشور فعالیت‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس باشد

وی یکی دیگر از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب را ایمان به مردم بیان کرد و گفت: ایشان به عنوان رهبر جامعه، مردم را ایستاده پای انقلاب می‌داند و می‌بیند و به امت اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های انقلاب که رکن بقای این نظام است، ایمان قلبی دارد.

‌فضائلی در ادامه به معرفی امام خمینی(ره) در کلام شهید مطهری پرداخت و اظهار داشت: علامه مرتضی مطهری می‌گوید که من امام(ره) را شخصی با ایمان به هدف، راه، مردم و پروردگار خود دیدم. حال از آنجایی که رهبر معظم انقلاب را شاگرد مکتب امام راحل(ره) می‌دانیم، این ویژگی‌ها در شخص ایشان هم متبلور است.

وی ارکان عقلانیت انقلابی را آرمان خواهی و واقع بینی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب با صداقتی مثال نزدنی با امت خود تعامل دارد و این مهم در دیدارها و رفتار ایشان مشهود است.

این فعال سیاسی به تبیین تعدادی از گفتمان‌های رهبر معظم انقلاب همچون گفتمان پیشرفت، گفتمان نرم افزاری، گفتمان اقتصاد مقاومتی و نظایر آن پرداخت و افزود: در اندیشه رهبر معظم انقلاب، گفتمانی به تکامل خواهد رسید که در یک زمان مشخص، تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

وی در پایان از انتشار جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی، «خون دلی که لعل شد» با محتوای ترجمه زندگینامه رهبر معظم انقلاب که به قلم ایشان به عربی نگاشته شده بود، خبر داد.

خاطرنشان می‌شود، سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان، حجت الله عبدالملکی، عادل پیغامی، احسان خاندوزی، کمیل خجسته، مصطفی غفاری و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در زمستان امسال و در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سیدعلیرضا مرندی سرتیم پزشکی رهبر انقلاب، در بخشی از گفتگوی خود با همشهری آنلاین، درباره بینش و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه والای زن در خانواده گفت: ایشان به همسرشان بسیار علاقه‌مند هستند و همواره از ایشان قدردانی می‌کنند. یادم می‌آید وقتی من وزیر شدم و ایشان رئیس‌جمهور بودند، با هم در ریاست‌جمهوری قدم می‌زدیم و من یک‌بار راجع به خوبی‌های همسرم تعریف کردم و ایشان هم به‌خصوص راجع به دوره تبعیدشان در زمان شاه و زحماتی که همسرشان در تمام طول زندگی، به‌ویژه زمان‌هایی که ایشان در زندان رژیم بودند و یا در تبعید به سر می‌بردند، با دست خالی برای بچه‌ها کشیده بودند، صحبت کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها حتما شنیده‌اید که ایشان بسیار با چندهمسری مخالف هستند و همیشه در صحبت‌هایشان تأکید می‌کنند و معتقدند از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم‌له به آن خوش‌بینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی، عشق یکی، همسر هم یکی». همچنین بارها از ایشان شنیده‌ام که فرموده‌اند زن هیچ وظیفه‌ای در انجام کارهای خانه ندارد و اگر زنی کار خانه انجام دهد، مرد باید قدردان این لطف و محبت همسرش باشد.

مرندی همچنین درباره سرنوشت سوغات عبای رهبری نیز گفت: یک بار وقتی از سفر کربلا برمی‌گشتم دو عبای نسبتا گران‌قیمت سوغات آوردم. یکی را به آقای خاتمی که تازه رئیس‌جمهور شده بود و دیگری را به مقام معظم رهبری هدیه دادم. خب من که عباشناس نبودم فکر می‌کردم اگر گران باشد حتما کیفیت بهتری دارد. وقتی عبا را به ایشان دادم، تشکر کردند و چند روز یا هفته بعد که با ایشان ملاقات داشتم، گفتند: «اگر این عبا را بدهم و به جایش ۳ عبای دیگر بگیرم، ناراحت می‌شوی؟» و اضافه کردند: «این عبا خیلی گران است و من عبای گران نمی‌پوشم.» من هم گفتم نه، چرا ناراحت بشوم و ایشان هم همان کار را کردند.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895844

دیگر خبرها

  • فضائلی: برخی مسئولان به‌تازگی بدلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی