Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل استانی سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته در ساختمان مهر این سازمان آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با حضور در این همایش در سخنانی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان‌های دیگر کشور یک تمایز جدی دارد، گفت: به نظر می‌رسد که سازمان اوقاف تعریف خودش را دارد و از نظر منابع و مصارف تفاوت‌های زیادی با سایر سازمان‌های دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما باید طبق قانون بر اساس تعداد موقوفه‌ها بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی کنیم.

دکتر خاموشی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد، گوشزد کرد: از لحاظ شرعی و قانونی محدد هستیم و صرفاً باید در همین جاده حرکت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از لحاظ قانونی ظرفیت‌های معطلی داریم مثل عنوان امور خیریه که ما باید این عنوان را فعال کنیم. نسبت خیریه با وقف را هم باید تعریف کنیم.

خاموشی با بیان اینکه روح قانون این است که اوقاف به دست مردم اداره شود، اظهار کرد: ما باید روی این ظرفیت قانونی کار کنیم که بنده این کار را شروع کرده‌ام و این ظرفیت مردمی در قالب «امین» به سازمان اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: باید منظر فرهنگی را در منظر اجتماعی قرار بدهیم و مسائل فرهنگی را از منظر اجتماعی پیگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به بحث پیرامون جریان آسیب‌های اجتماعی پرداخت و یادآور شد: ما در انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی به مسائل اجتماعی رسیدگی و از بستر اجتماعی بقعه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم.

خاموشی در ادامه به اهمیت داده ها و اطلاعات آماری در زمینه مسائل اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: ما راجع به فناوری، فعالیت‌های دانش بنیان، وقف‌های جدید و سوق دادن سازمان اوقاف به سمت حل مسائل اجتماعی برنامه ریزی کرده ایم.

وی همچنین از معاونان فرهنگی و اجتماعی ادارات کل اوقاف و امور خیریه خواست تا راهکارهای اصلاح امور اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه خود به حوزه ریاست پیشنهاد بدهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام

رییس دیوان عالی کشور گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

دیگر خبرها

  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند