Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در دوره ساخت و ساز و سازندگی استان لرستان قدم‌های بیشتری را بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای مهم استان لرستان است که در این نقطه از کشور ما قطب گردشگری و دامپروری در حال شکل‌گیری است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز تأسیس یک مرکز ۲۰۰۰ رأسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم که قدم خوبی در راستای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.
شریعتمداری اضافه کرد: ظرفیت شهرستان الیگودرز این امکان را فراهم می‌کند که برای تأسیس واحدهای جدید دامداری فکر کنیم و در جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در این حوزه تلاش شود.
وی بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است. سد حوضیان را که در دولت یازدهم مقدماتش فراهم شد و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد، به اتمام رسیده و آماده فعالیت‌های گردشگری و جانبی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فعالیت اجرایی پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز خواهیم کرد و از خدا می‌خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربناهای لازم برای ساخت مراکز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم.
شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه صنعتی ظرفیت‌های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های خوبی به دست شده است.   وی یادآور شد: کار جدید ایجاد مرکز تولید لاستیک بارز در الیگودرز آغاز شده که از نیازهای اصلی کشور است و شرکت شستا اعلام آمادگی کرد که با مشارکت ایدرو این پروژه را آغاز کند و ظرف چهار سال به بهره ‎‎برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه لاستیک سازی خرم‎‏آباد، افزود: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود. البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.   شریعتمداری تصریح کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم‎‎ آباد برداشته شده اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.   وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی موجود در استان، تلاش برای رفع بیکاری است.   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.   شریعتمداری ادامه داد: دولت سیاست توسعه اشتغال فراگیر را جایگزین کرد که علاوه بر آن حرکت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.   وی بیان کرد: از این اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود که ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده که امید می‌رود مابقی این اعتبار نیز جذب شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تعاون شریعتمداری وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی در جمع خبرنگاران از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان خبر داد و اظهار کرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی با اشاره به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در بعضی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان، عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی گفت: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

کد خبر 745617

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • رئیسی به سمنان سفر کرد
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی