Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:54:01 GMT

ايران؛ اسکار موزه هاي جهان را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۱۴۴۳

ايران؛ اسکار موزه هاي جهان را کسب کرد

خبرگزاري آريا- نمايشگاه ايران مهد تمدن، در موزه درنتس شهر آسن هلند، موفق به کسب جايزه نخست موزه هاي برتر جهان در نيويورک شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري تسنيم، يکي از مهمترين جوايز جهاني موزه ها با موضوع فرهنگ و تمدن موزه اي کشورهاي دنيا در نيويورک، با عنوان جايزه بين المللي هنرهاي زيبا، آثار موزه اي نمايشگاه ايران مهد تمدن، که چندي قبل در هلند برگزار شد را حائز رتبه نخست جهان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهميت جايزه بين المللي هنرهاي زيبا براي نمايشگاههاي موقت بين المللي، آنقدر ويژه است که اين جايزه را به عنوان اسکار جوايز موزه اي دنيا مي نامند.
در اين رابطه هري توپان، رئيس موزه درنتس شهر آسن در هلند، درباره جزييات اين جايزه معتبر جهاني عنوان کرد: «اعطاي اين جايزه به نمايشگاه ايران مهد تمدن،  در هلند در رقابت با 94 موزه جهان صورت پذيرفته است.»
وي ادامه داد: «پس از برگزاري نمايشگاه ايران مهد تمدن،  در هلند، موزه اي از آثار هلند نيز در همکاري متقابل در موزه ملي ايران برپا شد و همچنان ادامه دارد.»
همچنين در اين رابطه جبرئيل نوکنده مدير کل موزه ملي  ايران نيز با تشريح اهميت اين جايزه عنوان کرد: «خوشبختانه ايران داشته هاي فراواني دارد که نظير آن در جهان کمتر وجود دارد، کما اينکه در برخي مواقع نتوانستيم از اين داشته هاي فرهنگي و تمدني خوب بهره مند شويم.»
نوکنده بيان داشت: «اعطاي اين جايزه معتبر موزه اي به ايران، با وجود فشارهاي برخي کشورها بر عليه ايران صورت پذيرفته است و نکته جالب نيز اين است که اين جايزه جهاني در نيويورک به نمايشگاه ايران مهد تمدن، در هلند تعلق گرفته است‌.»
نمايشگاه ايران مهد تمدن،  پس از برپايي در هلند، در روز پنجشنبه 23 اسفند در موزه آليکانته اسپانيا برپا و افتتاح مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران اسکار موزه جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد

بازدید 12 شوخی نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد در برنامه «اسکار» مهران مدیری مورد توجه قرار گرفته است. اسکار مجموعه نمایش خانگی با اجرا و کارگردانی مهران مدیری است. در این مجموعه نیما شعبان‌نژاد به عنوان دستیار مجری حضور دارد.

دیگر خبرها

  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • اعزام ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به هلند
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • اعزام ۹ تیم برتر در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به کشور هلند
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • ببینید | اسکار به تمارض