Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@21:16:35 GMT

گیرافتادن هکر عاشق پیشه

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۱۸۴۷

سرهنگ تورج کاظمی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل زنی ۳۴ ساله با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای گرفتار شدن در دام اخاذی یک دوست اینترنتی خبر داد و در اظهاراتش عنوان کرد که چندی قبل با مرد جوانی در فضای مجازی آشنا شدم و در این مدت ارتباط دوستانه‌ای با هم داشتم و چت می‌کردیم و چند عکس نیز برای هم ارسال کردیم تا اینکه چند ماه قبل یک نرم‌افزار کاربردی برای من ارسال کرد و گفت که این نرم افزار خدمات متنوع و زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پلیس فتا تهران گفت: زن جوان در ادامه عنوان کرد بعد از نصب این نرم افزار در سیستم رایانه‌ام، چند عکس شخصی‌ام از سوی مرد جوان به دستم رسید که تازه فهمیدم این نرم افزار برای هک کردن سیستم کامپیوتر من ارسال شده است.
کاظمی گفت: ماموران پلیس فتا درتحقیقات از زن جوان پی بردند که مرد غریبه که به همه تصاویر و فیلم‌های شخصی زن جوان دسترسی پیدا کرده بود بارها با تهدید به انتشار تصاویر شخصی زن جوان اقدام به اخاذی کرده است و با توجه به اینکه این اخاذی‌ها ادامه داشته ، زن جوان برای پایان دادن به این تهدیدها از پلیس درخواست کمک می‌کند.
رییس پلیس فتا گفت: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت پرونده، تحقیقات فنی و اطلاعاتی خود را آغاز کردند و خیلی زود مرد جوان که در شهرکرج زندگی می‌کرد را شناسایی کردند. ماموران در عملیاتی غافلگیرانه "علی" را در کرج دستگیر کردند و در بازرسی از رایانه وی تصاویر و فیلم‌های شخصی زن جوان به دست آمد.
رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: متهم پس از دستگیری با توجه به مدارک و شواهد پلیسی عنوان کرد برای اخاذی از زن جوان در فضای مجازی ابتدا با رابطه دوستانه و سالم ایجاد اعتماد کردم و سپس با ارسال برنامه بدافزاری توانستم سیستم رایانه زن جوان را هک کنم و با دسترسی به اطلاعات شخصی و تصاویر خانوادگی و شخصی اش شروع به اخاذی از وی کردم.
رئیس پلیس فتا تهران در ادامه گفت: نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آنها می‌شود اما افرادی که پا را از قانون فراتر گذاشته و به دنبال منافع شخصی و غیر اصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند قطعا با برخورد پلیس و دستگاه قانون گذار مواجه می‌شوند.
وی افزود: لذا پرونده پس از بررسی پلیس و جمع آوری ادله لازم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فتا فضای مجازی نرم افزار ماموران پلیس رایانه قانون رایانه فتا ماموران پلیس نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  از پلیس، مرکز اطلاع رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفاً از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.

فراجا از ۲۵ فروردین با دعوت از مردم به رعایت هنجار‌های دینی و اخلاقی از اجرای طرح نور در کشور خبر داد.

دیگر خبرها

  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی/ امکان شکایت علیه مقامات دولتی وجود دارد؟
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک