Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - محمد صادق کوچک‌زاده از انتخاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان یزد در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه از ۲۰ تا ۲۶ فروردین هر سال هم‌زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به نام «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده، گفت: هر سال در این هفته، برنامه‌های متنوع و متعددی با مشارکت هنرمندان، هنردوستان و نهادهای فرهنگی هنری در یزد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اتخاذ تدابیری، همانند فرآیندی که به صورت سالیانه در ستاد مرکزی حوزه هنری اتفاق می‌افتد، از سال ۹۸ برای نخستین بار در مراکز استانی نیز چهره برتر هنر انقلاب انتخاب خواهد شد.

کوچک زاده با بیان اینکه معیار و ملاک انتخاب هنرمندان، لزوماً همکاری آنها با حوزه هنری استان نیست، تصریح کرد: هنرمند سال استان از بین رشته‌های مختلف هنری و ادبی توسط هیأتی حقیقی و حقوقی متشکل از کارشناسان، هنرمندان شاخص و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هنری، انتخاب و به عنوان چهره سال هنر انقلاب استان یزد به ستاد مرکزی در تهران معرفی می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گفت: هنرمند سال استان از بین هر یک از رشته‌های هفتگانه شامل؛ ادبیات (با زیرشاخه‌های شعر، رمان و داستان)، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی (با زیرشاخه‌های نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نقاشی‌خط، پوستر، کاریکاتور )، ادبیات پایداری (شامل؛ ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس)، هنرهای تصویری (شامل؛ فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن)، موسیقی و پژوهش هنر انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه تعداد هنرمندان واجد شرایط در هر رشته می‌تواند متفاوت باشد خاطرنشان ساخت: انتخاب هنرمند برگزیده استان بر اساس شاخص‎های مختلف از جمله؛ خالق اثر با انتشار یا گستره مخاطب بالا، فعالیت مؤثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، دارای تجربه جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی و کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای مهم ملی یا بین‌المللی صورت می‌گیرد.

کوچک‌زاده خاطرنشان ساخت: پس از معرفی هنرمندان سال مراکز استانی، در نهایت با رأی هیأت انتخاب ۷۰ نفره متشکل از هنرمندان شاخص و چهره‌های برتر فرهنگی هنری کشور، هنرمند برتر انقلابی سال ۹۷ کشور انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد در ویژه برنامه‌ای از نفرات برگزیده و چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان تقدیر می‌شود.

شایان ذکر است؛ «هفته هنر انقلاب اسلامی» هم‌زمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه ۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انقلاب اسلامی چهره برتر هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری و رونمایی از، پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه است.

نشست خبری مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۳ در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085335 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری