Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:12:26 GMT

همکاری در ساخت خط آهن رشت - آستارا را ادامه می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۲۵۲۶

همکاری در ساخت خط آهن رشت - آستارا را ادامه می دهیم

باکو - ایرنا - وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت : همکاری با ایران در راستای ساخت خط آهن رشت - آستارا را ادامه خواهیم داد .

به گزارش ایرنا ، شاهین مصطفی اف روز پنجشنبه در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان در باکو با ابراز خرسندی از افتتاح و راه اندازی خط ریلی 164 کیلومتری قزوین - رشت ، افزود: تنها قطعه باقی مانده برای تکمیل دالان بین المللی شمال - جنوب رشت - آستارا است که کارها در این بخش در همکاری با ایران بزودی آغاز و این خط ریلی نیز راه اندازی می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال جنوب گفت : با بهره برداری از این دالان نه تنها ایران و جمهوری آذربایجان بلکه کل کشورهای منطقه و دیگر کشورها از مزایای آن بهرمند خواهند شد .
مصطفی اف خاطر نشان کرد که دالان حمل و نقل شمال - جنوب در حال حاضر با موفقیت فعالیت دارد و در سال گذشته حجم حمل و نقل محموله ها در این مسیر بین المللی 10 برابر افزایش یافته است .
او یادآور شد: حجم گردش تجاری جمهوری آذربایجان و ایران سال گذشته در نسبت به یک سال قبل 75 درصد افزایش یافته و آن را می توان شاخصی بی سابقه در روابط کشورهای منطقه عنوان کرد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان تا به حال با هیچ کشوری در منطقه این اندازه سطح روابط اقتصادی و تجاری نداشته است .
مصطفی اف با اشاره به ادامه همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف ،علاقه مندی جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری با ایران در بخش های صنعت ، بهداشت ، حمل و نقل ، انرژی و کشاورزی را اعلام کرد .
او تجربه بزرگ ایران در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرارداد و بر ضرورت گسترش روابط محافل کاری جمهوری آذربایجان با همکاران ایرانی در این حوزه برای کسب این تجربه تاکید کرد .
همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان در قالب سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران برگزار شد .
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز ( پنجشنبه ) برای شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در راس هیات اقتصادی وارد باکو شد .
درسیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان راهکارهای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های سرمایه گذاری ، تجاری ، مالی و بانکی ، گمرک و مسایل مرزی ، ارتباطات ، انرژی و محیط زیست ، کشاورزی ، امنیت غذایی و بهداشت ، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت کمیته تخصصی بررسی می شود .
دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ، نخست وزیر ، وزیر اقتصاد ، وزیر کشاورزی ، رییس بانک ملی ، رییس راه آهن ، رییس گمرک ،حضور در همایش اقتصادی مشترک و بازدید از کوی صنعتی پیر اللهی حومه باکو از جمله برنامه سفر دو روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان به جمهوری آذربایجان است.
در پایان سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان چند سند مربوط به نتایج این اجلاس به امضای مسوولان اقتصادی دو کشور خواهد رسید .
اجلاس قبلی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود .
خاورم**337**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خط آهن رشت جمهوري آذربايجان همايش تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی شیخ مبارک علی الصباح فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است که بحمدالله روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه است.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست‌هایی برای ارتقا امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل عدم آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب‌های سرزمینی کشور کویت شدند، تقدیر کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال‌های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از همرزمان در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از مؤثرترین مؤلفه‌ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می‌توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

کد خبر 6086491

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است