Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – «مارک لوکاک» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد درباره مناطق تحت اشغال داعش در سوریه ابراز نگرانی کرد و افزود: 'در ماه گذشته بیش از 90 نفر که حدود نیمی از آن‌ها کودکان بوده‌اند در این مناطق کشته‌شده‌اند.'

به گزارش ایرنا، لوکاک که در آخرین روز از کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل سخن می‌گفت، افزود: برای کمک‌رسانی به سوریه امسال اندکی کمتر از 9 میلیارد دلار نیاز داریم که 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد آن باید به هزینه برای برنامه‌های منطقه‌ای برسد.
وی اظهار کرد که در حال حاضر 'از هر 10 سوری اکنون هشت نفر زیرخط فقر زندگی می‌کنند؛ 6.2 میلیون در داخل سوریه آواره هستند و دو میلیون کودک بدون مدرسه. از میان این آوارگان 4.2 میلیون نیازمند سرپناه هستند.'
لوکاک با بیان اینکه کشورهای کمک‌کننده انتظار دارند کمک‌ها در جای درست هزینه شود، بر اهمیت نقش آنچه او سازمان‌های مستقل ارزیابی‌کننده نیازها خواند، تأکید کرد.
وی در ادامه گفت: 'کمک‌های بشردوستانه اثر مثبت خود را داشته است. به‌این‌ترتیب که بیماری‌های جدی و سوءتغذیه کنترل‌شده و اکنون در سوریه قحطی وجود ندارد.'
هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: 'سال 2018 احتمالاً اولین سال پس از آغاز درگیری‌هاست که تعداد افراد بازگشته به داخل سوریه از تعداد افراد آواره شده بیشتر است.' وی همچنین آموزش و دسترسی به مدرسه را یک موضوع مهم توصیف کرد و خواهان آن شد که کمک‌کننده‌ها این مساله را جدی بگیرند.
لوکاک در ادامه دسترسی به افراد آسیب‌پذیر را به دلیل مسائل بوروکراتیک و امنیتی دشوار توصیف کرد و از گروه‌های درگیر خواست که به سازمان‌های امدادرسان برای رساندن کمک‌ها یاری کنند.
سومین کنفرانس مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع حمایت از آینده سوریه و منطقه از روز سه‌شنبه در بروکسل آغاز به کارکرده است. علاوه بر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، وزیران امور خارجه ترکیه، اردن و نخست‌وزیر لبنان درباره تحولات سوریه سخنرانی کرده‌اند.
اروپام ** هـ ن **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه سازمان ملل كنفرانس سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در سازمان ملل خواستار همکاری کشورهای غربی برای شناسایی عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر مسکو شد.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه از واشنگتن و متحدانش انتظار دارد در تحقیقات شناسایی طراحان اصلی حمله تروریستی مرگبار مسکو همکاری کنند.

نبنزیا گفت که تلاش گسترده آمریکا و متحدانش برای انحراف توجه از اوکراین، تنها باعث تقویت سوء ظن در مورد دخالت غرب می شود.

این دیپلمات ارشد روس گفت که در میان چنین تلاش‌های بی‌وقفه برای مقصر دانستن داعش و محافظت از کی‌یف به هر قیمتی، بحث دخالت سرویس‌های امنیتی غربی در سازمان‌دهی این حمله تروریستی همچنان مطرح است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه روز بعد ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده، به‌ویژه ۴ نفر متهم در فیلم منتشرشده که با ماشین قصد فرار به اوکراین را داشتند. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت، اما «الکساندر بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز پشت این حمله تروریستی قرار دارند و احتمالاً از عوامل داعش استفاده کرده‌اند.

کد خبر 6078140

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • ابراز نگرانی ژاپن نسبت به اوضاع منطقه
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • نگرانی بایدن از تلاش نتانیاهو برای کشاندن پای آمریکا به درگیری‌ گسترده در منطقه‌