Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:50:05 GMT

باید در گام دوم انقلاب بیش از گذشته به قرآن پناه ببریم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۳۲۵۹

باید در گام دوم انقلاب بیش از گذشته به قرآن پناه ببریم

کرمانشاه - ایرنا - معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، گفت: باید همه تلاش کنیم در حد استطاعت، قرآن را از مهجوریت درآوریم و در گام دوم انقلاب بیش از گذشته به آن پناه ببریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید ملکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه که همزمان با اولین دوره مسابقات مشترک قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی که در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تنها حامل حقیقی قرآن می تواند حق این کتاب مقدس را ادا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید در حمل، فهم، حفظ و عمل، قرآن را از مهجوریت درآوریم، به فرموده حضرت امام (ره)، قرآن تجلی تام صفات الهی است و اگر فردی قرآن را مهجور کرده در حقیقت خود را مهجور کرده، باید همه تلاش کنیم در حد استطاعت، قرآن را از مهجوریت درآوریم چرا که مخاطب قرآن همه انسان ها در همه اعصار است.
حجت الاسلام ملکی با تاکید بر اینکه قرآن سراسر معرفت و عرفان است، اظهار داشت: هیچ آیه و کلمه ای در قرآن وجود ندارد که شما را بالا نبرد و در بهشت می گویند قرآن را بخوانید و بالا بروید.
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حامل و حافظ واقعی قرآن، حامل معارف قرآن است، ادامه داد: خداوند قلبی را که ظرف قرآن است عذاب نخواهد کرد و قرآن نباید از لحاظ قرائت و عمل مهجور باشد و تنها در گوشه ای از خانه قرار داده شود.
حجت الاسلام ملکی ادامه داد: گاه افرادی هستند که علاوه بر داشتن قرآن آن را قرائت می کنند اما با معارف آن بیگانه هستند و بدان عمل نمی کنند که باز هم در این صورت قرآن مهجور باقی می ماند.
این مسوول یادآور شد، نسل جدید انقلاب باید مانند نسل اولی هایی که به جبهه رفتند و از ارزش های اسلامی و از این آب و خاک دفاع کردند، قرآن را بدانند، بخوانند و بدان عمل کنند.
وی اضافه کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) هرگاه فتنه به ما هجوم آورد باید به قرآن پناه ببریم، قرآن صامت است و باید آن را به نطق درآوریم و از آن سوال کنیم.
حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه پیامبر اولین مبلغ و مفسر قرآن است، ادامه داد: اینکه داعشی قرآن می خواند و از آن سو کودکان را سر می برد بدان معناست که اسلامش محمدی نیست، امروزه در ایران و به ویژه در قم شاهد هستیم که بیش از 10هزار نفر از اروپایی ها به اسلام ایمان آورده اند و ترفندهای اسلام هراسی ها نمی تواند مانع از این گرایش شود.
هشتمین دوره نهایی مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور با رقابت 12 نفر از طلاب اهل سنت و 24 نفر از طلاب اهل تشیع در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه روز پنجشنبه آغاز شد‌.
این دوره از مسابقات در سه رشته قرائت ترتیل، تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در حال برگزاری است و نفرات برگزیده رشته خطابه قرآنی که غیرحضوری و به صورت ارسال فایل بود در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
7460/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين مسابقات سراسري قران ملكي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:
کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲
پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است.

محور‌های همایش:
«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:
پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:
https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸،
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:
قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • حوزه درس امام(ره)
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی