Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@12:50:57 GMT

دولت از حجم دارایی‌های خود اطلاعات جامع ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۳۸۳۲

دولت از حجم دارایی‌های خود اطلاعات جامع ندارد!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان از نقدی و غیرنقدی در اقتصاد کشور است گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سالانه فرار مالیاتی در کشور داریم.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور شافعی رئیس اتاق ایران و فدایی استاندار کرمان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: اول آذرماه امسال که لایحه بودجه قرار بود به مجلس ارائه شود اما این کار با تاخیر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این گزارش رئیس جمهور عنوان کرد که باید بودجه اصلاح شود و درخواست شد که چهار ماه به دولت فرصت داده شود تا اصلاح ساختار بودجه انجام شود افزود: در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی را به ریاست مجلس دادم که بودجه باید بر سیاست‌های مقام معظم رهبری منطبق باشد.

بیشتر بخوانید:

۶ دلیل نوسانات در بازار ارز پیشنهادی جدید برای آزادسازی سهام عدالت

وی با بیان اینکه تاکنون زمان زیادی گذشته است و به‌نظر می‌رسد سال ۹۸ سال مهم‌ترین تحولات در حوزه اصلاح ساختار بودجه باشد گفت: در استان کرمان از مجموع واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری شده میزان بهره‌برداری واقعی از میزان بهره‌برداری اسمی حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد است و یک دوم سرمایه آنها فعال نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت ما از حجم دارایی‌های خود اطلاعات جامع ندارد و در حال شناسایی است عنوان کرد: شش برابر حجم نقدینگی کشور دارایی‌های شناسایی شده دولت است و مبنای ما در ارزیابی عملکرد نرخ بازده سرمایه‌گذاری‌هاست و متوسط نرخ بازده در دارایی‌های وقفی در کشور ۳.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید برنامه بدهد و از این فرصت‌ها استفاده بهتر و بیشتری بکند افزود: ما می‌توانیم در اصلاح ساختار اقتصادی بودجه بدون نفت را برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ادبیات پوپولیسمی بر اقتصاد کشور حاکم است گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سالانه فرار مالیاتی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان از نقدی و غیرنقدی در اقتصاد کشور است افزود: ظرفیت‌های درونی اقتصاد ایران باید به‌کار گرفته شود و دهه پنجم انقلاب ایران را به دهه پرافتخار اقتصاد تبدیل کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: گام دوم انقلاب وعده های روحانی پورابراهیمی دولت مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داو‌د منظور‌ در سفر به دامغان ‌درباره آخرین وضعیت قانون بودجه 1403 اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه 2 مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود 27 اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد و کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند، افزود: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه 1403 که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

منظور درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری تصریح کرد: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود، خاطرنشان کرد:  این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از تخصیص 230 هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان خبر داد و با بیان اینکه پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد، گفت: فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید