Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@18:17:38 GMT

برای اولین بار در کشور باغ گیاهان استوایی برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۴۰۷۲

برای اولین بار در کشور باغ گیاهان استوایی برپا شد

مدیر بهره برداری باغ گیاه شناسی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور باغ گیاهان و میوه های استوایی(تروپیکال) به صورت نمایشی درباغ گیاه شناسی مشهد در حال اجرا است که مجری آن یک شرکت ایرانی، فرانسوی است و تمامی این گیاهان از خارج کشور وارد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهد پیام، مدیر بهره‌برداری باغ گیاه‌شناسی ظهر امروز درباره بهره‌برداری از باغ گیاه‌شناسی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: باغ گیاه شناسی که افتتاحیه آن سوم فروردین ماه است، دومین باغ گیاه‌شناسی کشور است که مساحت آن بالغ بر 29 هکتار بوده و تا به‌امروز 103 میلیارد تومان در فاز اول آن هزینه شده زمان بهره‌برداری از فاز دوم حدود 6 تا 9 ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفیسه اصغری افزود: این مجموعه از سال 1396 با سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان دومین مجموعه شاخص کشور در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ضمن تاکید به اصلی ترین هدفشان که گسترش صنعت گردشگری است، گفت: مجموعه باغ گیاه شناسی ضمن ارائه صنایع دستی و آشنایی با علوم گیاهشناسی و جنبه‌های آموزشی، تحقیقی برای رشته‌های علوم پزشکی، کشاورزی، تعلیم و ارتقای فرهنگ گیاه درمانی راه اندازی شده که دارای قسمت های گوناگون شامل رستوران مجهز، فضاهای سبز طبیعی، سازه‌های مصنوعی و آبشارمی باشد.

اصغری افزود: در این مجموعه دهکده‌هایی از جمله دهکده صنایع دستی با سازه‌های اصیل ایرانی (هتل کپرکرمان) ساخته شده که مورد تائید یونسکو نیز قرار گرفته است همچنین از دیگر امکانات این مجموعه وجود کلکسیون گیاهان دارویی معطر، باغ سنتی کودکان، جشنواره تخصصی گل‌های داوودی، باغ صخره‌ای و آبشار و مرکز طب سنتی برای ترویج الگوی زندگی سالم در جهت ارتقا سلامت است.

مدیر بهره برداری باغ گیاه شناسی افزود: برای اولین بار در کشور باغ گیاهان و میوه های استوایی(تروپیکال) به صورت نمایشی درباغ گیاه شناسی در حال اجرا است که مجری آن یک شرکت ایرانی، فرانسوی است و تمامی این گیاهان از خارج کشور وارد می شود.

نفیسه اصغری تصریح کرد: مقیاسی در دنیا برای رتبه بندی بر اساس رنگ نداریم ولی خودمان را با کشور های اطراف مقایسه می کنیم و مدعی هستیم جزء بزرگترین های منطقه هستیم.

وی تشریح کرد: در مجموعه راه ابریشم ۱۵ دپارتمان مدیریتی در حوزه مدیریت بازرگانی و MBA، مهندس کشاورزی و بیوتکنولوژی، آرندی، آزمایشگاه و تیم مهندسی مشغول فعالیت هستند

مدیر بهربرداری باغ گیاه شناسی اظهار کرد: شهرداری مشهد با جذب سرمایه‌گذار و اقناع آنان موفق به‌جذب سرمایه‌گذار در این زمینه شد و سرمایه‌گذاری در این پروژه به‌طور مساوی بین دو طرف صورت گرفته است.

نفیسه اصغری گفت: شهرداری مشهد با جذب سرمایه‌گذار و اقناع آنان موفق به‌جذب سرمایه‌گذار در این زمینه شد و سرمایه‌گذاری در این پروژه به‌طور مساوی بین دو طرف صورت گرفت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • تعریف کمپوست
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران
  • باغ گیاه شناسی ایران
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)