Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@13:46:25 GMT

ماجرای بازداشت زن روس در مرز گلستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۴۴۴۲

صراط:

فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان تایید کرد که یک زن تبعه کشور روسیه در ناحیه مرزی شهرستان گنبد کاووس دستگیر شده است.

به گزارش ایرنا سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: ماموران مرزبانی هنگامی به این زن روس مشکوک شدند که با یک تبعه ایرانی از اهالی شهرستان علی آباد کتول استان گلستان در چادر مسافرتی بیتوته کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این زن ۲۸ ساله روسی بنام 'آناس تازیا' با رفتار مشکوک همراه مرد ایرانی در حاشیه تالاب 'آلاگل' واقع در ناحیه مرزی گنبد دستگیر شد و برابر بررسی به عمل آمده روادید مندرج در گذرنامه وی مخدوش است.

وی بیان داشت: فرد ایرانی دستگیر شده خود را راهنما و لیدر یک شرکت گردشگری معرفی کرده و مدعی است همراه این زن تبعه روس از بهار امسال به چند شهر ایران سفر و اقامت داشته اند که صحت ادعا در دست بررسی است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: بر اساس استعلام از پلیس امنیت، مهلت روادید گذرنامه زن تبعه روس که آشنا به زبان فارسی نیز هست، تا پایان سال جاری بوده، اما او اقدام به مخدوش کردن مهلت و افزایش آن برای حضور بیشتر در ایران کرده است.

سراوانی تصریح کرد: هر دو فرد دستگیر شده با هماهنگی و دستور مقام قضایی بازداشت و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان شمالی کشورمان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان گنبدکاووس واقع است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیماريال مرکز اردبیل ، صاحبعلی اصغری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: اقدام عدالت‌محور، تحول‌گرا و اثربخش دولت در انتخاب شهرستان بیله‌سوار به عنوان نقطه آغازین منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل، علاوه بر اینکه زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های مناطق مرزی استان به ویژه بیله‌سوار را فراهم می‌کند، منجر به رشد و توسعه استان شده و شاخص‌های اقتصادی استان را ارتقا می‌دهد.
وی اضافه کرد: چند سال قبل مناطقی در کشور به عنوان مناطق آزاد تجاری تصویب شده بود که مناطق آزاد در بقیه مناطق کشور اجرایی شد، اما در استان اردبیل این موضوع راکد ماند.
فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر انتخاب و معرفی یک نقطه به عنوان منطقه آزاد تجاری تاکید داشت و با توجه به طولانی شدن فرایند اجرای منطقه آزاد ، موضوع به دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و صنعتی ارسال شد و این دبیرخانه پس از بحث و بررسی کارشناسی بیله‌سوار را به عنوان نقطه آغاز اجرای منطقه آزاد تجاری استان انتخاب کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان دارای گمرک و پایانه مرزی فعال است و سال‌هاست داد و ستد و تجارت خارجی استان و کشور در این منطقه از طریق گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد
  • فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی گلستان دستگیر شد
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • کشف ۷۳ فقره انواع سرقت در گلستان/ دستگیری ۳۵۴ متهم تحت تعقیب
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند