Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها واکنش نشان داد.

 بهرام قاسمی گفت: آمریکا در حالی با انتشار گزارش سالانه حقوق بشری، انگشت اتهام را به سوی وضعیت حقوق بشر سایر کشورها نشانه می رود که خود پرونده سنگینی از نقض حقوق بشر در داخل و خارج از سرزمینهایش دارد و همواره از سوی  بسیاری از دولتها، افکار عمومی و سمن های بین المللی و فعالان و شخصیتهای حقوق بشری، سازمان ملل متحد و گزارشگران ویژه این سازمان، و حتی در درون آمریکا، به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: موارد مورد اشاره در این گزارش در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در کشورمان نیز تحلیل ها و برداشت های سیاسی، مغرضانه و نادرست از برخی رویدادهای حقوق بشری درایران است که آمریکا با کارنامه ای سیاه و غیرقابل دفاع در حقوق بشر، قطعا صلاحیت پرداختن به آنها را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا علی رغم توسل به یکجانبه گرایی و اتخاذ سیاستها و رفتارهایی مغایر با استاندارهای ببن المللی حقوق بشری و بی توجهی به احکام محاکم بین المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد، همچنان با قلدرمابی، زورگویی و نیرنگ و فریبکاری سیاست استفاده ابزاری از حقوق بشر برای تعقیب اهداف کاملا سیاسی و  اعمال فشار و تضعیف ثبات، امنیت و توسعه کشورهای مستقل را دنبال می کند.

قاسمی در پایان با اشاره به اعمال تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض گسترده حقوق بشر ملت ایران بوده است. آمریکا با تحمیل تحریمهای غیر قانونی یکجانبه فرامرزی، از هیچ اقدامی در نقض حقوق اتباع ایرانی کوتاهی نکرده و برخلاف حقوق بین الملل و بویژه اسناد بین المللی حقوق بشری، و با بی توجهی به احکام دیوان بین المللی و نظر نمایندگان و گزارشگران مستقل بین المللی، بر سیاست تشدید تحریمها و نقض گسترده و فاحش حقوق بشر ملت ایران به صورت کینه توزانه ای اصرار دارد. حمایت بی حد و حصر از رژیم صهیونیستی در نقض بدیهی ترین حقوق مردم فلسطین، بازداشت خودسرانه و در شرایط کاملا نامطلوب خبرنگاران،  فروش و سرازیر کردن انواع تسلیحات پیشرفته به برخی متحدان خود در خاورمیانه و حمایت از آنها برای بی ثبات سازی منطقه و همسایگان خود و حمایت از ادامه تجاوز به یمن و تشدید فاجعه بار بحران انسانی در این کشور و ... از دیگر رفتارهای ناقض حقوق بشر آمریکا است که دیر یا زود باید در برابر مردم جهان پاسخگوی جنایات خود باشد.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D5z برچسب ها: سازمان ملل متحد ، حقوق بشر ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد حقوق بشر بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان

توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق- گروهک غیر قانونی نهضت آزادی پیشنهاد کرده است که اصلاح طلبان که شامل نحل‌ های مختلفی هستند مطلوب‌ترین گزینه برای رسیدن به برنامه های خود را متمرکز بر حقوق بشر و حقوق شهروندی نمایند.

این گروهک با اشاره به اینکه هر نظامی به غیر از نظام لیبرال دموکراسی نامطلوب است تصریح می کند که لیبرال دموکراسی دارای دو بخش دموکراسی انتخاباتی و آزادی های لیبرالی است، لذا می بایست اصلاح طلبان به سمت گزینه مطلوب‌تر حرکت کنند.

گروهک نهضت آزادی در ادامه با ارائه طرح «نافرمانی مدنی» تصریح کرده که پیگیری حقوق شهروندی مطالبه آسان‌تری است. هر چند برای دست‌یافتن به آن نیز پیش‌نیازهای بسیاری مطرح می‌شود اما چون قرار نیست مستقیم در ساختار قدرت تغییر ایجاد کند با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری می‌توان به آن دست‌یافت!

به باور گروهک نهضت آزادی، برای کسب حقوق شهروندی نه نیاز است صبر کنیم نه می‌توانیم صبر کنیم بلکه باید اراده برای زیستن در سبک دلخواه را به یک مبارزه مستمر هر روزه از طریق نافرمانی مدنی تبدیل کرد

گفتنی است با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت:

۱ - گروهک نهضت آزادی با پرستش نظام لیبرال دموکراسی و بدون توجه به اندیشه مردمسالاری دینی علاوه بر اینکه نسبت دور خود را در برابر اندیشه های انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد از سوی دیگر بر وجه اپوزیسیونی خود و نیز تلاش برای تشکیل یک جبهه در برابر نظام جمهوری اسلامی تصریح می‌کند.

۲- توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

۳ - تصریح بر نافرمانی مدنی در حقیقت برنامه طیف برانداز برای تحریک و تهیج جامعه جنبشی بوده و از جانب دیگر جنس و عمق نگاه ابزاری و پروژه سیاسی رادیکال های اصلاحات را به برخی تحولات روزمره روشن می سازد!

تامل بر کنش های رادیکال همچنان بیانگر آن است که آنان برنامه ریزی برای بهره گیری از مسائل روزمره در دو سطح سطح زندگی و سبک زندگی را در دستورکار خود قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • واکنش ایران به گورهای جمعی در بیمارستان ناصر غزه