Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@15:24:34 GMT

نرخ پیامک سالانه بانک‌ها تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۴۵۰۸

مبلغ ۱۰ هزار تومان به ازای هر حساب، بابت کارمزد سالانه‌ ارسال پیامک کسر می‌شود و مشتریانی که تمایلی به استفاده از خدمات پیامکی در سال آینده ندارند، می‌توانند با مراجعه‌ حضوری به شعب و باجه‌های بانکی، از این خدمات انصراف دهند.

 بر اساس مصوبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رویه جاری بانک‌ها مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی به‌موقع تمامی عملیات واریز و برداشت حساب‌های مشتریان از طریق ارسال پیامک، مقرر است مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر حساب بابت کارمزد سالانه ارسال پیامک کسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب‌هایی که مشمول کارمزد شده اما کسری موجودی دارند، به عنوان بدهی حساب منظور شده و به محض تکمیل موجودی، کارمزد مربوطه از حساب مذکور کسر می‌شود. همچنین مشتریانی که تمایلی به استفاده از خدمات پیامکی در سال آینده ندارند می‌توانند به شعب یا باجه‌های این بانک در سراسر کشور مراجعه و فرم انصراف را تکمیل و ارائه کنند.

طبق اعلام پست بانک، سپرده‌های حقوق کارکنان، سپرده‌های بلندمدت، سپرده‌های دهیاری‌ها، حساب‌های کارگزاران باجه‌های بانکی و حساب‌های حقوقی مشمول دریافت کارمزد مذکور نمی‌شود.

در صورتی که هر یک از مشتریان بانکی، علی‌رغم ارائه فرم انصراف یا مواردی که شامل استثنا می‌شود، کارمزدی از حساب آنها کسر شده باشد، می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های بانک در سراسر کشور، وجه کسر شده را مسترد کنند.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D62 برچسب ها: پیامک ، حساب بانکی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پیامک حساب بانکی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند

منتخب مردم اصفهان در مجلس با اشاره به رشد ۱۲ درصدی بهره بانکی در طول ۱۳ ماه گذشته گفت: لازمه مشارکت مردم در تولید، پایین کشاندن پول از بالای هرم و رساندن بهره بانکی به سمت صفر است چرا که هر چه بهره بالا برود مشارکت تحقیر خواهد شد.

رسول بخشی دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اصلی‌ترین مسئله مردم در عرصه ملی را اقتصاد و معیشت دانست و اظهار کرد: بر این اساس چند سالی است که شعار اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب طراحی می‌شود و امسال نیز این شعار کاملاً اقتصادی است.

وی افزود: ایران کشوری است که ۸ درصد منابع جهان و وسعت جغرافیایی مناسب به همراه نیروی جوان و آماده به کار زیادی را در اختیار دارد یعنی امکانات لازم برای اینکه تولیدکننده درجه یکی داشته باشیم مهیا است.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند مشارکت مردم بوده و بدون آن محقق نمی‌شود، تصریح کرد: برای تحقق این امر چند مسئله باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد؛ مجلس باید با وضع برخی قوانین جدید و اصلاح برخی قوانین موجود مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات را افزایش دهد و فضای کسب و کار را هر چه بیشتر و بهتر تسهیل کند و مقررات دست و پاگیر تولید را شناسایی، رفع و یا اصلاح کند.

وی ادامه داد: مجلس همچنین لازم است فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازانه را به عنوان موانع تولید شناسایی کرده و این فعالیت‌ها را تحت مقررات و قوانین دقیق نظارتی خود در بیاورد؛ به بیانی دیگر مجلس باید سنگ‌های پیش پای تولید را برداشته و آن‌ها را جلوی پای سفته‌بازان، دلاربازان و طلابازان قرار دهد.

ارتباط دوسویه افزایش بهره بانکی و کاهش مشارکت مردم در تولید

بخشی اضافه کرد: کار دیگر مجلس این است که مسیر افزایش بهره بانکی را تغییر دهد؛ یک سالی است که شاهدیم دولت در مسیر افزایش بهره بانکی افتاده است؛ در طول حدود ۱۳ ماه گذشته بهره بانکی بانک مرکزی را از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسانده و حتی برای دسته‌ای از سپرده‌ها این بهره به ۳۰ درصد هم رسیده است یعنی بهره بانکی در طول ۱۳ ماه ۱۲ درصد رشد کرده که مانع بسیار بزرگی بر سر راه تولید است.

وی تاکید کرد: این افزایش بهره بانکی تلاش‌های دولت را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند و عدالت اقتصادی را مخدوش می‌کند بنابراین همه تلاش‌های سیاستی دولت باید به کاهش بهره بانکی منتهی شود نه اینکه برای کنترل تورم بهره بانکی را افزایش دهد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه برای رونق تولید لازم است ساختار نظام بانکی اصلاح شود و در نتیجه شاهد کاهش بهره بانکی باشیم، گفت: این بدین معنا نیست که ترازنامه بانک‌ها را اصلاح کنیم اما در کنارش بهره بانکی را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه سطح مشارکت در تولید بسیار پایین است و برای رونق و جهش تولید مستلزم مشارکت بیشتر مردم هستیم، عنوان کرد: اگر بخواهیم مردم در تولید مشارکت کنند باید بهره بانکی را کاهش دهیم تا سرمایه خود را به جای گذاشتن در بانک‌ها صرف تولید کنند و یقیناً از این راه سود بالاتری را هم کسب خواهند کرد.

افزایش ۵ برابری رشد پول نسبت به دستمزد در طول ۵۰ سال گذشته

بخشی دستجردی ادامه داد: برای اینکه جهش تولید با مشارکت مردم شکل بگیرد باید نظام مبتنی بر پول یا پول سالاری کنار گذاشته شود؛ الان حرف اول در کشور ما را پول می‌زند به طوری که طی ۵۰ سال گذشته حجم نقدینگی ۱۴۸ هزار برابر و قیمت طلا ۷۲ هزار برابر شده است یعنی بهره‌ای که به پول تعلق می‌گیرد یا همان رشد پول از بازدهی روی طلا بیشتر بوده است به بیانی دیگر پول حتی روی طلا سوار است و طلا در ذیل پول قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که کالاهای دیگر ذیل طلا هستند و ذیل آن کالاها نیز متأسفانه دستمزدی است که به نیروی کار پرداخت می‌شود و برای همین است که مشارکت مردم در تولید پایین است چون مزدی که به نیروی کار پرداخت می‌شود، کمترین است.

منتخب مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در طول ۵۰ سال گذشته حداقل دستمزد نیروی کار ۳۰ هزار برابر و قیمت گوشت بیش از ۶۰ هزار برابر شده است، ادامه داد: همه اینها به کاهش مشارکت مردم در تولید منجر خواهد شد و برای اینکه این رویه برعکس شود باید بازدهی نیروی کار را ارتقا دهیم که لازمه آن پایین کشاندن پول از بالای هرم و رساندن بهره بانکی به سمت صفر است چرا که هر چه بهره بالا برود مشارکت تحقیر خواهد شد.

کد خبر 738976

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد