Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج به صورت خودسر نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده‌اند که موجی از نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است. ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در روزهای اخیر کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج همان راهی را که قصابان رفتند، برای افزایش قیمت محصول تولیدی خود برگزیدند و این موضوع سبب موجی از نگرانی‌ها در بین مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این بارها نیز قصابان یاسوجی بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت گوشت اقدام کردند به گونه‌ای که تشرهای مسئولان به جایی نرسید و در نهایت همان قیمت مورد دلخواه قصابان بعد از کش و قوس‌ها فراوان و بازی با روان افکار عمومی مصوب شد.

این بار در یک اقدام غافلگیرانه کارخانه‌داران شن و ماسه همان راهی را که قصابان رفتند برای افزایش قیمت انتخاب کردند تا این بار نیز بازاریان، بازار را تنظیم کنند و مسئولان و متولیان امر حرفشان خریداری نداشته باشد.

برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه‌های گیلان ممنوع شد

شن از 10 هزار و 500 تومان بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار یک شبه به 19 هزار تومان و ماسه شکسته از 13 هزار تومان به 22 هزار تومان رسید تا تشرهای استاندار برای تعادل در بازار بر باد هوا بماند و راه به جایی نبرد و تنها در حد حرف باشد.

برخی نیز به بهانه‌های مختلف از جمله خراب بودن ماشین آلات مورد نیاز همچون لودر ، شن و ماسه انباشت شده را عرضه نمی‌کنند تا فشارها بر گرده مردم برای افزایش قیمت‌ها بیشتر شود و به ناچار مردم نیز این افزایش قیمت غیر منطقی شن و ماسه را بپذیرند.

مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک ماه اخیر برخی کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج به صورت خودسرانه و  به شکل افسار‌گسیخته و بدون مصوبه کمیسیون صنعت و معدن اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند

رضا زیرایی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده هرگونه افزایش قیمت کالا و محصولات تابع مصوبات استانی ناشی از قصور دستگاه‌های متولی است.

وی عنوان کرد: قانون گذار نرم افزار و سخت افزار لازم را در اختیار قیمت گذار قرار داده و امکانات نرم افزاری همان کمیسیون‌های است که مصوبات آن لازم الاجرا است.

زیرایی ابراز کرد: اگر افزایش قیمت تولیدات شن و ماسه توجیه پذیر بوده و بنا به پیشنهادات آنالیزی حق افزایش قیمت را داشتند، پس چرا در کمیسیون‌های اداری این حق را برای آنها در نظر نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ش

R41452/P4001/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبلغ جرایم رانندگی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما آبادان، رئیس پلیس راهور فراجا هدف افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان دانست و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.
سردار تیمور حسینی افزود: جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت.
او تاکید کرد: بیشترین میزان افزایش جریمه مربوط به رانندگی در حالت مستی است که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.
مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین و اعتراضات ۱۴۰۱: رئیسی مصوبه را امضا کرد، اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد!
  • افشاگری روحانی از اعتراضات بعد از گران شدن بنزین /چرا صبح یا بعدازظهر جمعه خبری نشد؟/رئیسی خودش مصوبه را امضا کرد اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد
  • افزایش مبلغ جرایم رانندگی
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ابرکوه و سیادن ابهر مهمترین میلگردهای بورسی
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟