Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:44:40 GMT

ناجیان جان مردم کنار هم می‌خوابند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۶۲۰۲

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس اهدای عضو در بهشت زهرا(س) گفت: به منظور ترویج فرهنگ اهدا عضو به هر اهدا کننده عضو یک آرامگاه در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا(س) اهدا می شود. همچنین به یک نفر از خانواده درجه یک ایشان هم در همان نزدیکی آرامگاهی تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: در همکاری با شهرداری شهرستان ها نیز با تخصیص بوستان هایی تحت عنوان بوستان نفس و قطعاتی در آرامگاه های سراسر کشور با عنوان آرامگاه اهداکنندگان زندگی تلاش داریم که فرهنگ اهدا عضو را به عنوان یک فرهنگ ایثار در کشور ترویج بدهیم.
دکتر شادنوش گفت: در حال حاضر ۸۶۰۰ نفر در نوبت پیوند کلیه هستند و در مجموع برای اعضای مختلف بدن حدود ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار قرار دارند که بسیاری از آنها تنها راه ادامه حیاتشان پیوند است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ که بالاترین اهدا عضو را طی چند سال اخیر داشتیم تنها ۹۲۶ نفر اعضای خود را اهدا کردند که در برابر حدود چهار هزار مرگ مغزی در کشور که امکان اهدا عضو داشتند تنها ۲۵ درصد به حساب می آیند. این در حالی است که یک فرد می تواند هشت عضو را اهدا کند و اگر هر کدام از این افراد تنها سه عضو اهدا کنند مطمئنا لیست انتظار از میان برداشته خواهد شد.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای اهدا عضو نیازمند ترویج فرهنگ بیش از پیش آن هستیم تاکید کرد: باید اطلاع رسانی شود کسی که دچار مرگ مغزی می شود تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حیات را نخواهد داشت و تنها ساعات محدودی را برای تصمیم گیری در خصوص اهداء زمان دارند.
گفتنی است؛ قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا(س) به عنوان قطعه جدید اهداء کنندگان عضو در نظر گرفته شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان بیماری وزارت بهداشت اهدای عضو ترویج فرهنگ خانواده درمان شهرداری مرگ بهشت زهرا ترویج فرهنگ خانواده درمان بیماری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

محمدحسن اسدی شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی با بیان اینکه میزان گردشگر پذیری آرامگاه سعدی در ایام نوروز، مسئولیت ما را بسیار سنگین و دو چندان می‌کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات آرامگاه در چند ماه گذشته موضوع استحکام بخشی مقبره شیخ اجل سعدی شیرازی بوده است.

او افزود: شهرداری شیراز تا آنجا که در توانش بوده برای بهسازی آرامگاه قدم برداشته است، البته این یک حرکت بسیار ناچیز بود و لازم است شهرداری و شورای شهر بیش از پیش برای معرفی این شاعر شیرین سخن تلاش کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری نسبت به نصب سردیس سعدی در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند و همچنین نصب سردیس سعدی در پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین اقدام کرده و سال گذشته هم با برگزاری نمایشگاه عکس در سئول کره جنوبی و پچ مجارستان تلاش کرده بخشی از دین خود را در خصوص این شاعر نامی و حضرت حافظ و سایر مفاخر بلند آوازه این شهر و کشور ادا کند.

اسدی در عین حال گفت: برای معرفی شاعران، بزرگان و مفاخر شهر شیراز آن طور که باید تلاش نشده و جا دارد که مقامات وزارت ارشاد و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.

شهردار شیراز گفت: این برنامه‌ها نیازمند اعتبار، مجوز و انجام یک سری اقداماتی است که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ یک تحول بنیادی در این آرامگاه اتفاق بیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه مدون برای استانداردسازی اماکن گردشگری
  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تمجید از پیوند بی‌نظیر دیپلماسی و میدان
  • ببینید | کنسرت محمد معتمدی در آرامگاه سعدی
  • رازهای شکارچیان آرامگاه
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان