Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه امسال حدود 3 میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی گل فیش در استان تولید شد؛ از مردم خواست تا ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهرهای استان رها نکنند، چرا که احتمال اینکه این ماهیان به بیماری قارچی مبتلا شده باشند زیاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ولی‌الله محمدزاده طی گفت‌وگویی با بیان اینکه 24 مزرعه تولید انواع ماهیان زینتی در مازندران فعال است، اظهار کرد: امسال حدود 3 میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی گل فیش در استان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به اینکه خرید ماهی قرمز به عنوان یکی از نمادهای طبیعت در سفره هفت سین در بین مردم ایران زمین به ویژه مازندران با استقبال مواجه است، تولید امسال نسبت به سال قبل بیشتر شد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه مردم باید درتهیه و خرید، نگهداری و مراقبت ماهی قرمز دقت لازم را داشته باشند، متذکر شد: دمای مناسب برای نگهداری ماهیان قرمز 22 تا 26 درجه سانتیگراد است.

محمدزاده در ادامه از مردم خواست تا ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهرهای استان رها نکنند، چرا که احتمال اینکه این ماهیان به بیماری قارچی مبتلا شده باشند زیاد است و سبب آسیب به سایر آبزیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان مازندران دارای حوضچه و استخرهایی است که با هماهنگی آنان می‌توان ماهیان قرمز را در این محیط رها کرد.

مدیرکل شیلات مازندران به فعالیت‌های این اداره کل در استان در بخش اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: تا 20 اسفند ماه برای 713 نفر فرصت شغلی در بخش‌های مختلف صید، آبزی پروری، صنایع و بازار و مراکز تکثیر و بازسازی ایجاد شده است که نشان از تحقق 86 درصدی برنامه مصوب برای شیلات مازندران است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ

بررسی تورم ماهانه گوشت قرمز و سفید در سال گذشته نشان می‌دهد میانگین تورم ماهانه در گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» ۳.۵ درصد و در گروه «ماهی‌ها و صدف‌داران» ۳.۷ درصد بود.

به گزارش اکوایران، گوشت قرمز و سفید از مه‌مترین عوامل تشکیل‌دهنده سبد مصرفی خانوارهاست که تغییرات قیمت آن‌ها اثر زیادی بر تورم خوراکی خانوار ایرانی می‌گذارد. در این گزارش به بررسی تورم ماهانه زیر مجموعه‌های این گروه در سبد مصرفی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲ پرداخته شده و روند آن مورد ارزیابی قرار گرفته است.

داده‌های مرکز آمار ایران از تورم ماهانه گوشت قرمز و سفید به دو دسته کلی «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» و «ماهی‌ها و صدف‌داران» تقسیم می‌شود.

بر اساس آمار‌های اعلام شده سال ۱۴۰۲، میانگین تورم ماهانه در گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» ۳.۵ درصد بود. همچینین تورم ماهانه این گروه در مردادماه سال گذشته بیشترین سطح را داشته است.

از سوی دیگر میانگین تورم ماهانه گروه «ماهی‌ها و صدف‌داران» در سال گذشته معادل ۳.۷ درصد بود. طبق آمار‌های تورم ماهانه این سال، بیشترین سطح تورم ماهانه این گروه در فروردین رقم خورده است.

تورم ماهانه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» در سال ۱۴۰۲

بر اساس آمار‌های مرکز آمار ایران از تورم «گوشت قرمز و گوشت ماکیان»، میانگین تورم ماهانه این گروه در سال ۱۴۰۲، معادل ۳.۵ درصد بود. به بیان دیگر، قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ هر ماه به طور میانگین ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

بررسی روند این تورم در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد تنها در یک ماه از سال کاهش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در کشور اتفاق افتاده است. طبق آمار‌ها صرفا در بهمن‌ماه تورم این گروه منفی شده که به سطح منفی ۰.۷ درصد رسیده است.

بیشترین تورم ماهانه در این گروه در مردادماه سال گذشته بوده که سطح ۷.۸ درصدی را به خود دیده و کمترین تورم ماهانه مثبت این گروه در اسفند ماه رخ داده که تورم ماهانه به ۰.۷ درصد رسیده است.

در ادامه بررسی به گروه گوشت قرمز و سفید می‌پردازیم که همان «ماهی‌ها و صدف‌داران» است.

تورم ماهانه «ماهی‌ها و صدف‌داران» در سال ۱۴۰۲

طبق آمار‌های این مرکز، میانگین تورم ماهانه «ماهی‌ها و صدف‌داران» در سال ۱۴۰۲ معادل ۳.۷ درصد بود. به بیان ساده‌تر، قیمت ماهی در سال گذشته، ماهانه حدود ۳.۷ درصد افزایش یافته است که این افزایش از قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ بیشتر بود.

وقتی به روند تورم ماهانه این گروه در سال گذشته نگاه کنیم، متوجه روند تقریبا نزولی آن از ابتدای سال تا انتهای سال می‌شویم. به طوری‌که در ابتدای سال یعنی فروردین‌ماه بیشترین تورم ماهانه در این گروه رخ داد. طبق آمارها، تورم ماهانه فروردین «ماهی‌ها و صدف‌داران» ۶.۳ درصد بود. به مرور این تورم کاهش یافته و در ابتدای زمستان به کمترین سطح خود در سال گذشته گذشته رسید.

آمار‌ها گویای آن است که تورم ماهانه این گروه در دی‌ماه سال گذشته کمترین سطح را داشته و به ۱.۸ درصد رسید. سپس این تورم در بهمن‌ماه یک صعود را تجربه کرده و به سطح ۳.۵ درصد رسیده و دوباره به روند کاهشی خود تا پایان سال ادامه داد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل