Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:35:59 GMT

راه غلط دولت در پرداخت ارزهای یارانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۶۸۱۷

راه غلط دولت در پرداخت ارزهای یارانه‌ای

محمد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار مهر، از نامه‌نگاری جدید رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر گسترش اقلام مشمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی، گفت: فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی ایران، بارها و بارها مخالفت خود به شیوه پرداخت ارز یارانه‌ای برای واردات کالا را اعلام کرده و آن را محلی برای برخورداری عده‌ای از واردکنندگان از رانت دلارهای ارزان دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران افزود: طی روزهای گذشته، تیم اقتصادی دولت اذعان کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی جوابگوی تأمین نیاز کالاهای اساسی بازار نیست و جز اتلاف منابع چیز دیگری نبوده است؛ این در حالی است که این اعتراف بعد از ۱۱ ماه از اصرار فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی، پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: این تصمیم دولت مبنی بر ناکارآمدی اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی، در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت درست همزمان با این اذعان، درخواست اضافه کردن ۸ قلم کالا را به فهرست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی کرده است؛ در حالی که سوال اینجا است که آیا بهتر نیست به جای اینکه به اتلاف منابع دامن بزنیم و شرایط رانت خواری را گسترش دهیم، روش رساندن کالا را به جامعه هدف نهایی، به درستی تعیین کرده تا حداقل ارزی که از منابع کشور پرداخت می‌شود، به سر سفره قشر آسیب پذیر برسد.

به گفته لاهوتی، ادامه روش پرداخت دلار دولتی برای واردات کالاهای اساسی، تنها سبب می‌شود عده‌ای از این راه، منابعی کسب کنند؛ در غیر این صورت، اگر روش‌ها، اصلاح نشود، کالاها از طریق صادرات غیرمجاز و غیررسمی، از طریق افراد سودجو به سرعت با صادرات غیررسمی، از کشور خارج می‌شوند.

کد خبر 4568357 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد لاهوتی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران دلار 4200 تومانی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان