Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:17:48 GMT

اولین جشنواره شعر و داستان «نخل بی‌سر» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۶۸۴۱

اولین جشنواره شعر و داستان «نخل بی‌سر» برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان دیر پنجشنبه‌شب در آئین پایانی اولین جشنواره شعر و داستان نخل بی سر در مجتمع فرهنگی هنری بردخون اظهار داشت: شعر و شاعری سرمایه ارزشمندی است که باید از آثار بزرگان و آگاهی آنان بهره برد.

کریم علی حسنی با بیان اینکه مخاطب شاعران، طیف وسیعی از مردم هستند، افزود: در دولت تدبیر و امید هنرمندان با آزادی فعالیت می‌کنند زیرا هر شاعری نوعی تفکر و تخیل را بروز می‌دهد اما شاعران باید با آگاهی هنرنمایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هنرمندان بویژه شاعران و نویسندگان در ارائه هنر، زبان فارسی را پاس بدارند و نسبت به سنت‌های گذشته با دقت و وسواس عمل کنند و گنجینه ارزشمند فارسی را برای همیشه حفظ کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شعر و داستان و هنر باید برای مردم باشد و اگر شعر و اثری برای مردم سروده و ارائه نشود هیچ سودی برای مردم و جامعه ندارد.

علی حسنی ابراز داشت: توجه به آثار و بقایای هنرمندان ضروری است و به همین دلیل چنانچه خانه مفتون بردخونی ثبت شده باشد در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتباری مصوب می‌شود تا برای ساماندهی و بازسازی آن به عنوان یک گنجینه و اثر باستانی و فرهنگی در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دیر گفت: تا چند روز آینده میزبان شخصیت بزرگی در جنوب استان خواهیم بود و رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت وزیران در کنگان حضور پیدا می‌کنند که ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

مشاور فرهنگی نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نماینده جنوب استان دغدغه فرهنگی دارد و همواره پیگیر فعالیت‌های فرهنگی هنری در جنوب استان است و دلش برای هنرمندان می‌سوزد.

فاطمه طارمی افزود: امسال نوروز از ۷ تا ۱۲ فروردین جشنواره فرهنگی در عسلویه برگزار می‌شود و همه هنرمندان جنوب استان می‌توانند در آن مشارکت کنند.

یکی از اساتید دانشگاه نیز گفت: شعر و هنر در وجود مردم دیار جنوب بویژه بردخون ریشه دوانده است و مرد و زن این سرزمین هنرپرور همواره به فرهنگ و هنر عشق می‌ورزند که دلسوزان باید از این علاقه و عشق حمایت کنند.

مجید عابدی افزود: خانه مفتون بردخونی بدون توجه رها شده و این بی توجهی هنرمندان را آزار می‌دهد که امیدواریم مسئولان برای بازسازی آن اقدام کنند هرچند در زمان استاندار و فرماندار سابق قول بازسازی داده شد اما اقدام عملی صورت نگرفت.

دبیر اولین جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان کوتاه نخل بی سر بردخون نیز گفت: پس از فراخوان و اطلاع رسانی عمومی بیش از ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۴۹ اثر برگزیده شد و تعدادی از آثار توسط هیأت داوران به عنوان برتر انتخاب شد که از صاحبان آثار تجلیل می‌شود.

حمید ظریف‌خواه افزود: در بخش شعر کلاسیک برترین‌های جشنواره بدون اولویت عبارت از ریحانه فیروزی، علیرضا فخری، محمد دوراهکی، ظهیر محمودی، معصومه جوادی، عقیل نجار و قاسم بحرانی بود که برگزیده‌های این بخش سیدصادق حسینی سرشت، رسول خیاط، محمد ابراهیمی، قاسم درویشی، راضیه قاسم نژاد، حیدر دوراهکی، محمد احمدی، هاجر احمدی، مازیار اسدی، رقیه خیاط و قاسم رضایی انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در بخش شعر آزاد کرم فاطمی، باران احمدی منش، فرشید ابراهیمی، فرشته گزدرازی، یوسف صالحی، محمد واعظ و عباس دوانی به عنوان برتر و فراز بهزادی، ستاره ابراهیمی، حیات عاشوری، بانو فرخ رزمی، رحیمه حاجیانی، محمدرضا کشکولی، ماشاالله زارعی، کورش محمودی، محمود محمودی و ویلا جهانگیری به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

ظریف‌خواه ابراز داشت: در بخش داستان کوتاه برترین‌ها بدون اولویت فاطمه خلیفه، ایرج گرامی نیا، فرزانه افری، مطهره حاجی زاده و معصومه شیخیانی انتخاب شدند و نامجو زحمتکش، امین کرمی، مهیا قایدی، علی نظامی، عباس عدالت خواه، محمدرضا وجدی، مریم زارعی، الیاس توپال و فریده فهیمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

دبیر جشنواره نخل بی سر ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران در برگزاری این جشنواره گفت: برترین‌ها با تقدیم لوح تقدیر، کارت هدیه و تندیس جشنواره و برگزیده‌ها نیز با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند که امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان باز شاهد اجرای چنین برنامه‌هایی در بردخون باشیم.

در ادامه فرشید ابراهیمی، ظهیر محمودی، قاسم درویشی، مجید عابدی، حمید زارعی، سیدمرتضی کراماتی، ریحانه فیروزی، فاطمه نوایی لقب، فاطمه طارمی، عباس دوانی، ماشاالله شیخیانی، محمد ابراهیمی و مازیار اسدی به شعرخوانی پرداختند و علیرضا خدادادی و مسعود کردوانی موسیقی اجرا نمودند و در پایان از برترین‌ها و برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

در این جشنواره که به همت مجتمع فرهنگی هنری بردخون برگزار شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی، بخشدار بردخون، امام جمعه موقت بردخون، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از دوستداران و علاقمندان به فرهنگ و هنر بردخونی حضور داشتند.

کد خبر 4568401

منبع: مهر

کلیدواژه: بردخون شهرستان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه مهدیان پور صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تأکید بر اهمّیت ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: وجود این تفاهم‌نامه به‌همراه ظرفیّت‌های مختلف دو اداره‌کل، موجب هم‌افزایی و همکاری مضاعف و در نتیجه سبب اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های باکیفیت و تأثیرگذار خواهد شد. این اتفاق منشأ خیر و برکات فرهنگی است، به طوریکه نفع آن به اهالی استان خواهد رسید.

مهدیان‌پور ادامه داد: جشنواره «روستای دوستدار کتاب»، یکی از بندهای این تفاهم‌نامه است که نیاز به حمایت ویژه و برگزاری جلسات مشترک با همکاران وزارتخانه‌ای دارد. احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز ضمن تقدیر از تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری اذعان داشت: امضای تفاهم‌نامه، اقدام بسیار بسزایی است که موجب همیاری و هماهنگی مؤثر برای تحقق اهداف مشترک دو دستگاه فرهنگی است. وی افزود: ما اولین جلسه مشترک را با اداره‌کل کتابخانه‌های استان داشتیم و این جریان را با سایر دستگاه‌ها نیز خواهیم داشت چراکه اگر قرار است در فضای پیچیده امروز، فعّالیت درست و اصولی داشته باشیم و کارمان به نتیجه‌ی خوبی برسد، می‌بایست همراه و کنار هم باشیم و به‌تنهایی، اعمالمان تأثیرگذار نخواهند بود. آهنگر بر لزوم تعامل و همکاری متقابل دستگاه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: در جلسات متعدّدی با استاندار گفتیم که طی ۴۵ سال انقلاب اسلامی، هماهنگی و تفاهم دستگاه‌ها گسترش یافته است و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و فرصت‌ها را دریابیم. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ما دامنه و گستره‌ی برنامه‌های مشترک مختلفی هستیم و می‌بایست باهَم برای توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، تلاش مؤثری داشته باشیم. کد خبر 6078575

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • استقبال ۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بهار معنویت در مشهد
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی