Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از بررسی ­ایرادات باقی مانده از لایحه بودجه ۹۸ در نشست فوق‌العاده مجمع در روز شبه ۲۵ اسفند خبر داد.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از بررسی ­ایرادات باقی مانده از لایحه بودجه ۹۸ در نشست فوق‌العاده مجمع در روز شبه ۲۵ اسفند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مجموع ایرادات وارد شده از جانب شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۸، برخی در مجلس شورای اسلامی رفع شده، اما بنا بر اعلام سخنگوی شورای نگهبان سه ایراد همچنان باقی مانده است که در نشست فوق العاده مجمع بررسی و اعلام نظر می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، جزییات سه ایراد باقی مانده در لایحه بودجه ۹۸ را به این شرح تبیین کرد:

نخستین ایراد مربوط به تبصره ۴ بودجه است که به تصریح بر بازگشت تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی مربوط می‌شود و طبق سیاست‌های کلی این صندوق هر تسهیلاتی که از آن برداشت می‌شود در سال‌های آینده باید برگشت داده و این موضوع باید در لایحه بودجه ۹۸ درج می‌شد، اما درج نشده است.

ایراد دوم باقی مانده به لایحه بودجه ۹۸ نیز مربوط به بخشودگی جرایم افرادی است که در سال‌های گذشته از بانک‌ها تسهیلاتی گرفته‌اند و بنا بر تشخیص اعضای شورای نگهبان این در قبال افرادی که عذری ندارند تبعیض ناروا محسوب می‌شود.

ایراد سوم باقی مانده از این لایحه نیز مربوط به صندوق کارآفرینی مهر است که گرچه اساسنامه‌اش به تصویب هیئت وزیران رسیده، اما از تایید شورای نگهبان برخوردار نیست.

بنا بر تاکید سخنگوی شورای نگهبان، اگر در جلسه روز شنبه ۲۵ اسفند مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر مجلس شورای اسلامی پذیرفته شود موضوع به اتمام می‌رسد، اما اگر نظر مجلس پذیرفته نشود و بازگشت داده شود طبعا مجلس باید ایراد‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی بودجه 98 شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی

دریافت 499 MB کد خبر 6088488

دیگر خبرها

  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک