Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@09:10:43 GMT

رونمایی از چهره جدید موزه آبادان در نوروز 98

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۷۱۲۱

رونمایی از چهره جدید موزه آبادان در نوروز 98

به گزارش ایسکانیوز، جمال عامری‎نسب از آماده‎سازی موزه تاریخی آبادان برای ایام نوروز خبر داد و گفت: این موزه دارای630 اثر تاریخی از دوره باستان است که بیشتر اکتشافات باستانی و تاریخی شوش و چغازنبیل را شامل می‎شود.

او ادامه داد: موزه آبادان با تخصیص 140 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی درحال مرمت و آماده‎سازی برای ایام نوروز است و بیش از 90درصد از کار نیز به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آیادان افزود: ما در حال ایجاد تغییراتی از قبیل رنگ‎آمیزی دیوار اتاقک‎ها، ترمیم کف‎پوش حیاط، جدول گذاری اطراف کف‎پوش‎ها، نورپردازی فضای موزه و بهسازی آبدارخانه موزه هستیم؛ ضمن این‎که فضای سبز این موزه هم درحال ساماندهی شدن است.

این موزه دارای630 اثر تاریخی از دوره باستان است که بیشتر اکتشافات باستانی و تاریخی شوش و چغازنبیل را شامل می‎شود

وی با بیان این‎که موزه آبادان با کمک و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند تجهیز و درحال راه‎اندازی است افزود: این موزه از 28 اسفندماه 97 پذبرای هموطنان و مهمانان نوروزی خواهد بود.

عامری نسب یادآور شد: موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی ایران است که در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و آثاری ‌از دوره‌های متأخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی افتتاح شد.

او اضافه کرد: موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع توسط علی هانیبال و با همکاری شرکت نفت آبادان تأسیس شد و در سال ۱۳۴۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان با اشاره به ساختمان موزه که با الهام از معماری سنتی ایران شکل گرفته افزود: این ساختمان دارای گنبدی به ارتفاع ۲۲/۵ متر است که متأثر از گنبد مقبره دانیال نبی شوش است.

وی گفت: با شروع جنگ ایران و عراق تصمیم گرفته شد تا برای نجات آثار موزه، مجموعه آثار، جمع‌آوری و به جای امن برده شود. بدین ترتیب این آثار از گزند بمباران‌ها در امان ماند. بعد از پایان جنگ موزه مدت‌ها در دست مرمت بود و با پایان کار مرمت، موزه بار دیگر حیات دوباره خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.

انتهای پیام/

20 / 20 جمال عامری‎نسب آماده‎سازی موزه تاریخی آبادان برای ایام نوروز رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان رونمایی از چهره جدید موزه آبادان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره در محوطه تاریخی دولتخانه صفوی و سایت تاریخی قلعه حسن صباح در منطقه الموت به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان هستند .

علیرضا خزائلی با اشاره به ساعت کاری موزه ها و قلعه الموت خاطرنشان کرد: موزه ها از ساعت ۹ الی ۱۸ و قلعه الموت از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای گردشگران هستند.

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • (عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه
  • فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد | عکس
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی