Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر ورزش و حوانان گفت: مجموع آمار پروژه‌های ورزشی افتتاحی امسال در کشور با احتساب طرح‌های چند روز آینده به حدود ۸۰۰ پروژه خواهد رسید.

مسعود سلطانی‌فر در نشست با سمن‌ها و هیأت‌های ورزشی استان در شهرستان خمین اظهار کرد: کشور در یک شرایط خاص قرار دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری شرایط خطیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی جنگ تحمیلی ۸ ساله به ما تحمیل شد ولی این ۸ سال با دلاوری‌ها و جانفشانی‌های مردم به دوره‌ای طلایی تبدیل شد و قطعاً این جنگ اقتصادی نیز که ناعادلانه به ما تحمیل شده با وحدت و همدلی مردم به دوران طلایی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای بسیاری از سیاست مداران داخلی و خارجی جالب بود که مردم با توجه به تحمل فشارهای اقتصادی اینگونه حضور بهم برسانند. هیچکس پیش بینی نمی‌کرد که مردم اینگونه به خیابان‌ها بیایند و پای نظام بایستند. در این رابطه وظیفه ما سنگین است و نباید آدرس اشتباه به مردم بدهیم و تسویه حساب‌های سیاسی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: به دنبال اجرای برجام اگر یکی از اعضا بدعهدی نمی‌کرد و با قلدری از آن خارج نمی‌شد و تحریم‌های غیرقانونی بر ما تحمیل نمی‌کرد صادرات نفت ما ۲.۵ میلیون بشکه در سال می‌ماند و طبیعی است که قیمت ارز و سکه همانند دو سال پیش بود و تغییری نمی‌کرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: برخی این مشکلات را ناشی از سو مدیریت می‌دانند اما این موارد حساب‌های پیچیده اقتصادی است. البته ممکن است برخی مسئولان کوتاهی نیز در این زمینه داشته باشند اما زیاد تأثیرگذار نیست و مشخص است که شرایط اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که به شدت به صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی وابسته هستیم.

وی بیان کرد: ایران نشان داد در عمر ۴۰ ساله انقلاب هرگاه فشار از بیرون بیشتر شده وحدت مردم نیز افزایش پیدا کرده و نگاه به درون ما را به حد و مرزی خواهد رساند که بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده نقشه راه حرکت آینده نظام مشخص شده و محور آن تمرکز بر جوانان است. جوانان، مدیران و مسئولان باید نسبت به این بیانیه تمرکز ویژه داشته باشند، روند جوانگرایی به شیوه گسترده و دقیقی دنبال می‌شود و ما هم در وزارت ورزش با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این‌مسیر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

سلطانی فر اضافه کرد: امروز از ۳۱ مدیرکل ورزش و جوانان استان‌ها ۱۰ مدیرکل زیر ۴۰ سال هستند و در فدراسیون‌های ورزشی نیز با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اکثر افراد منتخب از گروه سنی زیر ۴۰ سال و جزو ورزشکاران و نخبگان این عرصه هستند.

وی افزود: امسال فجر چهلم در وزارت ورزش و جوانان از هفته دولت آغاز شده و تا دهه فجر ادامه داشته و مقرر شد که از هفته دولت تا دهه فجر هر هفته یک پروژه بزرگ به بهره برداری برسد. پیش بینی ما بر این‌بود که در سال ۵۰۰ پروژه در کشور افتتاح شود اما تا امروز با احتساب پروژه‌های چند روز آینده ۸۰۰ پروژه در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید و توانسته‌ایم کارنامه خوبی در عرصه ورزشی کشور ارائه دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال نتایج بسیار مطلوبی در مسابقات جام جهانی روسیه توسط ورزشکاران، با وجود اینکه در گروه مرگ قرار داشتند، کسب شد، در رقابت‌های جاکارتا نیز بیشترین تعداد مدال در دوران بعد از پیروزی انقلاب در تمام رشته‌ها کسب شد که موجب خوشحالی مردم شد.

سلطانی فر با اشاره به ارتقای رتبه ایران در مسابقات پارا آسیایی و المپیک جوانان بیان کرد: امسال در مسابقات پاراآسیایی از رتبه چهارم به سوم و در المپیک جوانان از رتبه ۲۴ جهان به رتبه هفتم ارتقا پیدا کردیم و در رشته‌های شطرنج، تکواندو، وزنه برداری، کاراته و وشو در مسابقات جهانی رتبه‌های بسیار خوبی توسط ورزشکاران کسب شد.

وی با بیان اینکه قرار داشتن دو تیم پرسپولیس و استقلال در یک چهارم نهایی و جزو هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور از دیگر افتخارات ورزش کشور در سال جاری بود، گفت: در جام ملت‌های آسیا اگرچه انتظار قهرمانی داشتیم، اما بعد از ۱۴ سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم که در اثر یک اشتباه نتوانستیم به فینال برسیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج افرایش پیدا کرده گفت: در سال ۹۳ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و با توجه به اینکه میزان تسهیلات از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش داشته پیش بینی می‌شود در سال آینده تسهیلات پرداختی به ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد.

سلطانی فر ادامه داد: استان مرکزی جوانان شایسته و با استعدادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد و با فراهم شدن زیرساخت‌ها و حمایت مسئولان خبرهای خوبی در این حوزه شنیده شده و با این روند امیدواریم در سال‌های آینده شاهد درخشش تیم‌ها و ورزشکاران مختلف در استان باشیم. تکمیل پروژه‌های نیمه کاره تا پایان دولت در دستور کار قرار دارد به ویژه اینکه امید است بتوانیم از منابع مردمی و خصوصی و غیر دولتی در تکمیل این پروژه‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در اجرای ماده ۲۷ در رابطه با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، وزارت ورزش و جوانان جزو دستگاه‌های برتر شد.

سلطانی فر افزود: قرار است با انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت ورزش و استان مرکزی استارت ایجاد ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی در مدت دو سال به صورت مشترک زده شود.

 رونمایی از دو کتاب مدال آوران بهشت با موضوع زندگی نامه شهدای استان مرکزی و کتاب مدال‌های سرخ با موضوع نقش جامعه ورزش استان مرکزی در دوره دفاع مقدس نیز در پایان این نشست انجام شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد

فرماندار شهرستان بیرجند، گفت: متأسفانه سرانه فضای ورزشی در شهرستان بیرجند با توجه به اینکه مرکز استان بوده و پیشانی استان است مطلوب نبوده و نیاز است فضای ورزشی در شهرستان توسعه یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی فاضلی‌فرد امروز در دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خوشبختانه ورزشکاران شهرستان بیرجند در رشته‌های مختلف همواره در سطح استانی و فراتر مطرح بوده‌اند و امیدواریم که همیشه شاهد حضور برجسته آنان در سطوح استانی و ملی و جهانی باشیم.

وی افزود: اکنون ورزش علاوه بر فعالیت جسمی و حرکتی دارای جنبه‌های اجتماعی و سیاسی است که توانسته در بین جوامع تاثیرات وافری داشته باشد.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای را سالم نگه داریم باید به امر ورزش به صورت ویژه بپردازیم و این امر لازمه برنامه‌ریزی منسجم و ویژه به امورات ورزشی است.

فاضلی‌فرد گفت: متأسفانه سرانه فضای ورزشی در شهرستان بیرجند با توجه به اینکه مرکز استان بوده و پیشانی استان است مطلوب نبوده و نیاز است فضای ورزشی در شهرستان توسعه یابد.

فرماندار شهرستان بیرجند بر لزوم پیگیری مجدانه و برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء جایگاه ورزش شهرستان بیرجند و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها و سرانه‌های ورزشی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به ورزش قهرمانی جوانان دارد افزود: در حوزه جوانان به دلیل وجود آسیب‌های فراوان باید هویت ملی و انقلابی جوانان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقا یابد تا آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

فاضلی‌فرد با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه ویژه به مقوله ورزش و جوانان، عنوان کرد: باتوجه به نیازها و ظرفیت‌های خوب موجود، تدابیر لازم باید به گونه‌ای اتخاذ شود که مشکلات و عقب ماندگی‌های موجود رفع شود.

حبیب‌الله شاعر، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبریک عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، گزارشی در زمینه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی انجام گرفته در سال 1402 و همچنین گزارش کاملی از اقدامات و عملکرد این اداره در شهرستان ارائه کرد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • معنوی‌نژاد: مثل یک غول قدم بر می‌دارم
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • تاثیر چمن مصنوعی ترکمنستان بر روی بازی/ بعید می‌دانم شاهد جوانگرایی در تیم ملی باشیم
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای