Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی تند و بی سابقه، «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان را به «حاشیه راندن» و «مشروعیت زدایی» از حکومت افغانستان و همچنین «مشروعیت بخشیدن» به گروه طالبان متهم کرد.

مقامات افغان تاکنون بارها به گونه مستقیم و غیر مستقیم نارضایتی خود از روند مذاکرات آمریکا با گروه طالبان را ابراز کرده اند اما اظهارات تازه حمدالله محب، تندترین انتقاد علنی یک مقام ارشد حکومت افغانستان از زلمی خلیلزاد و مذاکرات تحت رهبری وی با گروه طالبان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی افغانستان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به آمریکا رفته است، در صحبت با جمعی از خبرنگاران گفت: زلمی خلیلزاد با حاشیه راندن حکومت افغانستان در مذاکرات با گروه طالبان، در پی کسب منفعت شخصی می باشد.

محب گفت: «فکر می کنیم شاید در مذاکرات اهداف شخصی وجود داشته باشد چون در این روند کمبود معلومات و اطلاعات موجود است.»

حمدالله محب همچنین با انتقاد تند از شیوه مذاکرات میان آمریکا و نمایندگان طالبان در قطر گفت: در این مذاکرات هیچ شفافیتی وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان افزود: زلمی خلیلزاد در مورد مذاکرات آمریکا با گروه طالبان، با حکومت افغانستان مشورت نمی‌کند؛ ما تنها بخش‌های کوچک معلومات در مورد این مذاکرات را به دست می آوریم و آخرین افرادی که در مورد این مذاکرات آگاه می‌شوند، ما (حکومت افغانستان) هستیم.

حمدالله محب همچنین زلمی خلیلزاد را به تلاش برای تصاحب قدرت در افغانستان متهم کرد و گفت: «با در نظر داشت سابقه خلیلزاد، سابقه شخصی وی، او در پی اهدافی در افغانستان است. او دو بار می‌خواست در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کند؛ تصور در افغانستان و در میان افرادی که در حکومت هستند، این است که شاید هدف از این همه گفتگوها، ایجاد یک حکومت موقت باشد که او (خلیلزاد) در راس آن قرار بگیرد.»

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: زلمی خلیلزاد با انجام مذاکرات طولانی با گروه طالبان، حکومت افغانستان را که به گفته آقای محب، متحد و شریک قابل اعتماد واشنگتن است، به حاشیه می‌راند و به دشمن که جان هزاران آمریکایی و افغان را گرفته مشروعیت می‌دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلمی خلیلزاد افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه کاری کنند طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کرد

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز