Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  مهم‌ترین عامل تعیین نرخ اجاره،‌ بهای ملک است که البته عواملی مانند میزان عرضه و تقاضا و نرخ تورم بر تغییرات نرخ اجاره تاثیرگذار هستند. طبق گفته کارشناسان با افزایش جمعیت اجاره نشین‌ها و افزایش قیمت مسکن احتمال رشد دوباره نرخ اجاره در سال آینده وجود دارد.  

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایلنا، طبق گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار در حال حاضر 35 درصد مردم اجاره نشین هستند و معمولا طیف مستاجر از قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اینکه با افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته و تاخیر در خرید مسکن باعث شده است که تقاضا به سمت بازار اجاره افزایش پیدا کند.

همین عامل افزایش تقاضا در کلانشهرهایی که با کمبود عرضه مواجه هستند باعث افزایش قیمت اجاره شد. از سوی دیگر  مهم‌ترین عامل تعیین قیمت اجاره مسکن،‌ بهای ملک است و نرخ کرایه براساس قیمت خانه مشخص می‌شود.

از زمستان 96 تا پاییز امسال در تهران قیمت مسکن حدود 90 درصد افزایش داشت بنابراین این عامل هم موجب رشد نرخ اجاره شده است. البته عواملی مانند نرخ تورم و تغییرات نرخ بهره بانکی هم بر تعیین نرخ اجاره تاثیر گذار هستند.

تمام این عوامل باعث شد که در فصل اول سال جاری شاهد افزایش 40 درصدی اجاره بها در شهر تهران باشیم. البته واقعیت بازار معمولا اعداد و ارقام بالاتری را از میزان افزایش قیمت اجاره بها نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه طبق گفته کارشناسان افزایش قیمت مسکن در سال آینده کمتر از نرخ تورم عمومی ادامه خواهد داشت بنابراین باید انتظار افزایش قیمت اجاره بها را در سال 98 به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران داشت که به دلیل افزایش قیمت مسکن به جمعیت اجاره نشین ها اضافه می‌شود.

نکته مهم در بازار مسکن این است که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در یک سال گذشته اغلب موجران تمایل به دریافت اجاره دارند و به ازای کاهش سقف رهن، نرخ کرایه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. 

در جدول زیر قیمت اجاره بهای خانه‌های کم متراژ که بیشترین تقاضا در بازار مسکن تهران متوجه این واحدها می‌شود، آمده است.

متراژ محدوده قیمت (تومان) 70متر،2خواب،10ساله، پارکینگ و انباری نارمک 10 میلیون رهن+2 میلیون و 500 هزار اجاره 65متر،یک خواب،فول امکانات سعادت آباد 70 میلیون رهن+دو میلیون و 500 هزار اجاره  75متر،دوخواب،12ساله،ط3بدون آسانسور پونک 90 میلیون رهن+500هزار اجاره 80متر،نوساز،پارکینگ،انباری، آسانسور ظفر 30 میلیون رهن+3میلیون و 500 هزار اجاره 67متر،دوخواب،پارکینگ،انباری آسانسور طالقانی 10میلیون رهن+دو میلیون اجاره 52متر،ط3،‌بدون آسانسور و پارکینگ ونک- گاندی 3میلیون و 500 هزار اجاره 70متر،انباری،‌آسانسور،‌بدون پارکینگ ولنجک 50 میلیون رهن+4 میلیون اجاره 54متر،باپارکینگ و انباری و آسانسور سهروردی شمالی 15میلیون رهن+ 2 میلیون و 800 هزار اجاره 65متر،10ساله،باپارکینگ و انباری و آسانسور فرشته 50میلیون رهن+6میلیون اجاره 57متر،ط2، بدون پارکینگ و انباری و آسانسور جیحون 75 میلیون رهن کامل 65متر،بازسازی شده،باپارکینگ و انباری و آسانسور افسریه 80میلیون رهن کامل

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بهای مسکن تعیین نرخ اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ تحت تاثیر التهابات روز گذشته و جهش نرخ ارز، صعودی گزارش می‌شود. رشد قیمت در اکثر محصولات داخلی به چشم می‌خورد، اما باز هم بازار مونتاژی‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده است.

نرخ دلار با بازگشایی از صبح روز گذشته، قیمت‌های عجیب‌وغریبی را به خود دید، اما با رسیدن به ساعات پایانی، سرانجام کاهشی شد و در کانال‌های پایین‌تر آرام گرفت. بنابراین در صورتی که تنش‌ها بیش از این تشدید نشود می‌توان انتظار داشت که دولت بتواند نرخ ارز را در کوتاه‌مدت کنترل کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز، صعودی گزارش می‌شود.

پراید وانت ۱۵۱ تنها پراید درحال تولید شرکت سایپا به شمار می‌رود که از صبح امروز دو میلیون تومان گران‌تر شده و با ۳۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ برخلاف دیگر محصولات بازار چهار میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟

ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از صبح امروز پنج میلیون تومان گران شد و به کانال ۵۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از سال گذشته و با انتشار خبر توقف تولید آن، پیوسته کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند و هم‌اکنون با رشد ۲۰ میلیون تومانی به کانال ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم در برخی از موارد، رشدهایی را تجربه می‌کند اما اکثر محصولات تغییر چندانی ندارند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود که با رشد هشت میلیون تومانی نسبت به روز گذشته سرانجام به نرخ ۸۶۵ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که رکورددار رشد قیمت در بازار مونتاژی‌هاست. این خودرو از صبح امروز ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت‌نفره کراس‌اوور گران‌قیمت بهمن‌موتور نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی دارد و با دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

کد خبر 844540 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در ابوذر +جدول