Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش زنجان گفت: کمبود تجهیزات و فضای فیزیکی، مهم‌ترین چالش پیش روی هنرستان‌های استان است .

به گزارش ایسنا، حمید اخوان در  جلسه کیفیت‌بخشی هنرستان‌های مناطق ابهر، خرم‌دره و سلطانیه با تاکید بر ضرورت تغییر در نگرش‌ها و بینش‌ها در مدیران هنرستان‌ها، گفت: در بحث مدیریت، نگرش مهم‌تر از دانش است و مدیران موفق مدیرانی هستند که با مثبت‌نگری سعی در ارتقای شاخص‌های کیفی در هنرستان‌ها دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از تشکیل این‌گونه نشست‌های تخصصی را کاهش فاصله بین نیروهای صف و ستاد، نزدیک کردن نگاه‌ها به موضوعات، افزایش مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری در هنرستان‌ها با اولویت دادن به موضوع روابط انسانی عنوان کرد .

این مسئول با اشاره به چالش‌های پیش روی هنرستان‌ها، ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌ هنرستان‌ها، کمبود نیرو و مشکل فضاهای فیزیکی و کمبود تجهیزات است .

وی با تاکید بر لزوم توسعه کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی، ادامه داد: مدیران باید چهره شفافی از هنرستان‌ها را به دانش‌آموزان و اولیا ارائه دهند .

در ادامه این جلسه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و برگزاری نشست‌های تخصصی جهت تبادل تجربیات، اظهار کرد: استفاده از خرد جمعی می‌تواند در رفع بسیاری از موانع موثر باشد .

عباس عزیزخانی با اشاره به نقش مدیران هنرستان‌ها در جذب دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی، گفت: موفقیت دانش‌آموزان هنرستان‌ها از نظر شغلی، مسئولیت متولیان تعلیم و تربیت و خانواده‌ها را در هدایت تحصیلی درست آن‌ها دوچندان کرده است .

وی در ادامه به نقش مدیران در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، آگاهی‌بخشی در خصوص رشته‌های تحصیلی و ارائه خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و افزود: معرفی دانش‌آموزان موفق هنرستان‌ها به‌عنوان الگوی افرادی که در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند علاوه بر ایجاد انگیزه، در جذب دانش‌آموزان متوسطه اول به رشته‌های مهارتی بسیار موثر است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنرستان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری